K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2009, 11:03   #31
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
åh, jeg er glad for at læse du har fagforeningen med.. jeg har været nervøs siden igår ved tanken om at du sad der helt alene..
uf det giver mig myrekryb bare ved tanken..

jeg håber det bedste for dig idag, og at du får en overraskelse af de positive og at kommunen faktisk gider hjælpe dig..

er spændt på hvad du skriver senere..

knus og mange tanker herfra
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 11:26   #32
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
nu kan det godt være at jeg spørger dumt; men hvad er retsikkerhedsloven § 7a så værd

For sådan som jeg læser det udrag af Beskæftigelsesankenævnets afgørelse, som du citerer, Cape, så siger de faktisk 'at godt nok har Kommunen ikke overholdt retsikkerhedsloven; men det betyder intet i forhold til din sag'

Retsikkerhedsloven er vel, for pokker da, begrundet i at sikre borgerne en reel sagsbehandling, så 'sagsmappen ikke får lov til at samle støv i vindueskarmen' i Jobcenteret og for at undgå at borgerne så bare bliver smidt ud af sygedagpengesystemet og over på kontanthjælp, når en eller anden tidsgrænse er nået, sådan som Odsherred Kommune er verdensmester i

Eller hvad ??????

Godt at du kontakter DUKH, for jeg synes at det trækker op til at Beskæftigelsesankenævnet mere og mere er 'kommunernes forlængede arm' og det betyder så igen at borgernes retsikkerhed trædes under fode, sådan som bl.a. zuza også har skrevet om i en anden tråd

Er rigtig arrig på dine og egne vegne, for jeg kan da godt se hvad min egen ankesag kan risikere at munde ud i, når Beskæftigelsesankenævnet er fløjtende ligeglade med Sygedagpengelovens §§ 27 og 28 samt retssikkerhedsloven

Krydser stadig alt hvad krydses kan og håber du vil meddele os, hvad der kom ud af mødet i dag .... Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2009, 09:30   #33
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Vedr. afgørelse

Ja..................

Ja mødet gik ikke som forventet........selv fagforeningen mente at nu måtte den være der, efter 3års kamp og de trodet helt fast på at jeg ville blive indstillet til fleks job efter nye jounaler og en arbejdsprøvning på 6md som viste 3 timers arbejde hverdag....

Men nej - man kan ikke læse konkredt hvor problemet er i rygge, hvad der gør at jeg har så ondt andet en piskesmæld og dette er jo ikke nogen sygedom.

Men kommunen ville sende mig på rygskole i 8 uger, hvor jeg kunne få hjælp til at bruge ryggen og arbejde med mig selv. lød meget godt - MEN................det har vi jo prøvet.

Fagforeningen mente nu måtte dette være nok, hvis jeg så gennem førte dette skoleforløb på 8 uger ville det så give mig et fleksjob og det ville kommune ikke være sikker på............................så er det jo spild af tid og spild at tid har jeg haft masser af.

Så de viste ikke hvad andet jeg skulle end selv om medle mig ledig og gå ned i tid.............. men fagforeningen mente noget andet....man kan ikke være delvis syg............................................... ......................

Så kom revalidring på bordet: Så på mødet blev der aftalt at jeg skulle prøve at tage en anden uddannelse, så alle muligheder var afprøvet og det er jeg helt med på, så nu er jeg gået i tænkeboks om hvad jeg så kunne tænke mig at læse til, hvor jeg kan have mulighed for meget afvekslene arbejdstillinger.
Er endelig tilfreds med afgørelsen, for at bliver afprøvet, også med mig selv, men også økonomisk, da jeg vil få revalidering.... jeg vil jo lyve hvis jeg ikke kunne mærke psykisk og økonomisk at jeg næsten ingen ydelse har fået i 18 md....

Men det tager tid at accepter at man har kæmpet så meget og det bare ikke vil lykkes - men begrundelsen er at beskæftigelsesnævnets afgørelse om afslag på fleksjob fastholdes af kommunen. men jeg havde håbet..

Men nu må jeg se lyst på fremtiden og prøve at få det bedste ud af en ny uddannelse og håbe på at jeg kan klare det og kan jeg ikke så kikker de på sagen igen - men jeg må være posetiv, mit hoved magter ikke mere negativitet og er da også lidt spændt på hvad fremtiden vil bringe mig.....

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2009, 11:46   #34
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Det var da godt at du havde fagforeningen med .... Den med at melde dig selv som ledig og gå ned i tid ... I GUDER

Og nej, man kan sq da ikke være 'delvis' syg ... Den var god

Når det ikke kan være anderledes pga. Beskæftigelsesankenævnets uforståelige afgørelse, så er der da en mulighed i den aftalte revalidering, således at du kan få nogle penge at leve for

Håber det bedste for dig og din familie Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2009, 11:52   #35
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
de er så dumme på den kommune.. hvis det er den der rygskole som har været i kommunen i årevis. så står der at man ikke kan deltage hvis man har været sygemeldt længe, har en arbejdsskade osv.. det samme sendte de til min mand, som har ødelagt ryggen.. han har ingen præcis diagnose og har da fået pension. men han kunne ikke deltage i den rygskole pga deres regler..

men det lyder da godt at du måske så kan blive revalideret.
det gør mig noget bange at de mener på kommunen at et piskesmæld ikke er sygdom, men hvis ikke det er sygdom så er det da et handicap.
vi to er jo ikke de eneste i danmark som har piskesmæld. århh jeg får helt lyst til at stå på lur et sted og se hvem og hvilke biler hvem kører i og så køre op i røven på dem når de mindst venter det... så kan de sku selv prøve... jeg finder en stor og tung kraftig vogn et sted tror jeg... nå må jo hellere lade det blive ved tanken.. især hvis de læser med herinde nu, jeg har nemlig afleveret et agtindsigst papir med k10 navnet i bunden af papir..

cape, har beskæftigelsesankenævnet direkte taget stilling til at du ikke er berettiget til flexjob? i min sag har de jo ikke taget stilling til hverken det ene eller andet, men erklæret afgørelserne ugyldige og deres arbejde mangelfuldt..
hvem har du af sagsbehandler nu?? send det gerne privat hvis det er...

husk at få alle de gode råd du overhovedet kan herinde.. så ikke kommunen kører rundt med dig selv i en revalidering..
håber du stadig melder nyt herinde..
knus herfra
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension