K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2016, 20:55   #1
Banditten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 11
Styrke: 9
Banditten er ny på vejen
Behov for nye regler?

Hej med jer!

Jeg synes, det er helt utroligt at der kommer stadig flere nye online på det danske marked, selvom flere politiske partier siger, at markedet skal reguleres og begrænses. Jeg har netop læst, at der på mandag kommer et nyt lån Nordiclån på banen, så nu skal der lokkes flere i forbrugsfælden...

Er det bare mig, eller burde der ikke sættes en stopper for disse hurtige lån?
Banditten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2016, 21:26   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg synes det vigtigste ang hurtig-lån, er information.
Renter, ekstra udgifter osv, burde man kræve skulle stå stort og tydeligt. Og på en måde der er nem at forstå.
De ville selvfølgelig miste en masse kunder, men synes som minimum godt man kunne sætte det, som et krav
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2016, 22:13   #3
Banditten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 11
Styrke: 9
Banditten er ny på vejen
Det er faktisk et krav, at de skal oplyse sådanne ting sort på hvidt, så der intet er at tage fejl af for forbrugeren.

Men trods dette er der fortsat mange, som tager disse hurtige lån. Altså er det bankernes ufleksibilitet som tvinger folk over mod kviklånene, eller hvad er årsagen? Er det netop hurtigheden som "tænder" forbrugerne?
Banditten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2016, 22:19   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Problemet er at det står med "småt", og i et sprog ikke alle forstår.
Ikke alle ved hvad ÅOP er eller betyder.
Det skulle stå med lige så stor skrift som alt det andet, tegnes/fortælles i forståelige grafer og figurer, og være noget man ikke skal trykke ekstra på at få frem og læse
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2016, 22:23   #5
Banditten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 11
Styrke: 9
Banditten er ny på vejen
Problemet med ÅOP har du fuldstændig ret i. Men ellers skal man ikke klikke på noget for at få omkostningerne vist. Loven er, at de skal vises tydeligt og åbenlyst for forbrugeren i alle situationer, hvor lånet markedsføres. Forbrugerombudsmanden skulle være temmelig hård i disse situationer...

Men hvorfor er det overhovedet nødvendigt med disse lån. Burde bankerne ikke tilbyde bedre finansieringsmuligheder, så de fattige ikke bare bliver fattigere, da de tvinges til at tage disse dyre, hurtige lån?
Banditten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2016, 22:25   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis man ser f.eks. luksusfælden, så vidste folk der har taget kviklån sjældent, hvor meget det rent faktisk koster. Så der bliver tilsyneladende ikke oplyst nok/godt nok.
Jeg tror at man ville sortere mange fra, hvis de rent faktisk vidste hvad de gik ind til.

Bankerne siger jo ofte nej af en grund. At man ikke har råd til at betale af på det.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2016, 22:34   #7
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Banditten Se meddelelser
...Burde bankerne ikke tilbyde bedre finansieringsmuligheder, så de fattige ikke bare bliver fattigere, da de tvinges til at tage disse dyre, hurtige lån?
Disse financieringsselskaber er i princippet banker, og da enhver i dette land må låne penge ud mod renter, må der jo være et marked for lån med høje renter.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2016, 02:09   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Problemet er ikke at der så er 1000 forskellige låne muligheder .

Problemet er når folk " hopper " i dem uden at vide hvad det rent faktisk er og indebærer .

En god regel er faktisk at sir ens bank nej til et lån . Er det ofte fordi de ikke mener ens økonomi kam bære det . Og det accepterer folk ikke altid ,


For billigste sted er som regel i banken. Alt efter type lån og hvad renter der er eller man kan forhandle sig til .

Jev personlig har aldrig haft andet end banklån , Er simpelhen for nærig når jeg kommer til at læse med småt AoP mv . Og foretrækker så at undvære eller spare op .

Ved jeg så godt alle ikke bar kAn . Ikke mindst på kontanthjælp kam det være umuligt at få overtræk eller banklån . Og ja så er der kun de " hurtig " lån tilbage .

Alle a dem er heller ikke li slemme . Nogle har langt højere renter end andre .

Men syns da ikke det er et problem de er der . Det er jo en forretning som alle sndre. Problemet er som sagt der er mange der tar dem . Var der ikke det , Ja så var der nok ikke så mange .

Men husk læs alt med småt . De 100-300 kr i afdrag mdr , kan hurtig løbe og som en sagde i luksus fælden . Ja 300 kr mdr lød jo ikke a meget . Men var der fler og man kom bagud var det jo håbløst .

Skulle der vær noget . Bar min mening . Skulle der være et loft for hvor mange kviklån folk måtte tage ialt . Det ville jeg syns var fornuftig .

Det er ingen kritik a nogen . Livet kan vær svært .


Stribe ftp

Sidst redigeret af stribe; 01-05-2016 kl. 02:12.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2016, 14:53   #9
prebenjensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2016
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
prebenjensen er ny på vejen
Jeg kan kun sige at der burde rådgives på området det såkaldte nye Nordiclån Er jo bare endnu et eksempel på hvordan leasy koncernen driver rovdrift på de svageste i samfundet. 8.73% I rente bliver der reklameret med dog er renten jo reelt langt højere og så skal man jo ikke glemme de 4000 kroner de tager i oprettelsesgebyr. De står i øvrigt også bag lånet Fokuslån som man også skal holde sig langt fra.
prebenjensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2016, 22:20   #10
masterling
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2013
Lokation: Sorø
Indlæg: 11
Styrke: 11
masterling er ny på vejen
Lån er som regel ligesom at pisse i bukserne for at holde sig varm, medmindre man har en meget fast tilbagebetalingsplan Og er enige med de andre når de siger at bankerne siger nej af en grund.

Jeg er dog forundret over politikerne ikke har grebet ind overfor Vivus, Go Credit med flere..., men blot lavet et nyt klagenævn nemlig Ankenævnet for Finansieringsselskaber. Jeg har hjulpet mange med kviklån der kun har råd til at betale renter. Mit råd er altid stop betalingen hvis du ikke kan betale andet end renter og tving selskaberne til en lang billigere rente (ved at true med at bringe det for det nye nævn for at få en dom) for de kan nemt komme i konflikt med straffelovens §282 hvor der står

"for åger straffes den som udnytter en anden persons betydelige økonomiske eller personlige vanskeligheder, manglende indsigt, letsind eller et bestående afhængighedsforhold til et aftale forhold at opnå eller betvinge en ydelse der står i væsentligt mishold til modydelsen, eller som der ikke skal ydes vederlag for. ".

men det er svært at få af vide hvad der betegnes som ågerrente i DK. men i de fleste EU lande er ågerrente 50% ÅOP, og der er kun få ågersager i DK og det har der været tale om 200-400%. jeg fatter ikke hvad vi skal med det ankenævn i stedet for at få en dom i det danske retssystem der kan danne præcedens for sådanne forbryder firmaer.

Ydermere kan man diskutere om ikke banker eller andre långivere der låner ud til folk der står i RKI udnytter folks økonomiske vanskeligheder, (da RKI ofte er for folk med økonomiske vanskeligheder)

men mon ikke at politikerne manglende indgriben skyldes at det er de fattige det rammer, og som er for flove eller skræmte/uden styrke til at råbe op. Havde det for alvor ramt de rige så mon ikke der vil komme en sær regel i løbet af et par måneder.

Man kan jo blot se hvor ivrige de er efter at jage samt at få anonymt indberetninger om førtidspensionister og pensionister samt kontanthjælpsmodtager for socialbedrageri, imens de sidder på hænderne overfor sort arbejde samt spekulanter og rigmænd der fører deres penge i skattely (som man ikke mere kan indberette anonymt til skat, da det var at mistænkelige gøre almindelige mennesker,) som er et socialt bedrageri der er langt større skala.

Men som andre steder er det de rige med bestemmerhatten, indtil de fattige har fået nok
masterling er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension