K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2016, 12:19   #1
anders bilstrup
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
anders bilstrup er ny på vejen
afslag på pension

Jeg bor på Langeland, med min familie jeg er 36 år, og har haft diabetes siden 96.
Med årene er min sukkersyge kun blevet være, og følgesygdommene er kommet snigende. Nu er jeg så syg, at jeg hverken kan det ene eller andet. Min sygejournal vil jeg skyde på, er på næsten 500 sider.
Jeg var i Langeland kommune, oppe første gang for ca. 6 måneder siden, og blev godkendt af pension teamet. Kommunens egen læge fra region Syddanmark, vurdere min sygedom så alvorlig, at der ikke var behov for at ned hente flere oplysninger om sygdommen. Bevillingsnævnet gav afslag, de ville gerne have en hel frisk pgf. 265, selv om jeg havde fået lavet en pgf. 275.
De fik alle de nye oplyser fra indlæggelser i Svendborg, øjne operation i Odense.
Jeg måtte selv køre rundt til det forskellige, og indsamle alle oplysning fra de forskellige læger og hospitaler.
Egen læge vurderede mig helt uegnet til arbejde, da min sygdom kun bliver værre. Jeg har alvorlige nyre problemer og neuropati, som giver voldsomme smerter i ben og hænder, og det har stoppet mit tarmsystem. Jeg lider af og kaste afføring på pga. neuropatien har det ødelagt mit mave- og tarmsystem og det påvirker min puls og min hjerterytme.

Jeg er så uforstående overfor hvordan chefen for jobcentret og deres bevillings team, kan vurdere min skæbne på en halv time. Der er mange læger igennem tiden, der har vurderet min sygdom så alvorlig, så kan ikke forstå hvordan man så kan vurdere min sag på en halv time, og sende mig i ressource forløb med henblik på at komme tilbage på arbejdsmarked.
For 3 år siden, da den nye regel trådte i kræft, om det var umuligt at få pension når du var under 40 år. Jeg blev bevilliget ressource forløb af Hvidovre kommune, men der gik ikke lang tid, for de kontaktede mig og sagde, at de godt kunne se jeg var for syg til at arbejde, men det var min alder. Jeg blev indstillet til pension igen, men de skulle bruge en pgf. 275 som jeg skulle have lavet på Frederiksberg hospital, der opstod en strid mellem Hvidovre kommune og Frederiksberg hospital.
I mellemtiden flyttede jeg til Langeland og der overtog Langelands kommune sagen. I mellem længere tovtrækkeri mellem Langeland kommune, Hvidovre kommune og Frederiksberg hospital, tog jeg selv kontakt til Frederiksberg hospital, og snakkede med den læge der havde fortaget undersøgelsen på mig, og han sendte papirerne privat til mig, så jeg ikke skulle være en del af deres strid.

Efterfølgende er jeg blevet mere syg, så nu søger jeg råd og vejledning på hvordan jeg skal komme videre. Jeg har ikke flere kæfter, og det har kostet mig forholdet til min kone og børn.
Det påvirker mine børn på 6 og 7 år, og min kone som har plejet mig gennem mange år.
Er så bange for det kommer til at ske igen. Jeg har prøvet og kontakte en advokat fra Rudkøbing, og de ville ikke køre sager mod kommunen. Jeg føler mig magtesløs.
Jeg overvejer og kontakte chefen på jobcenterret, for at få en udtalelse fra ham.
Derfor skriver jeg på denne side, da Rebellen fra Langeland også sider i det team. Jeg blev glad da jeg så ham, min første tanke var, at han ville kunne forstå mig, i hans øjne er jeg vel ikke bare et personnummer. Jeg blev så meget skuffet da jeg fik afgørelsen, du skal bare i arbejde..
Jeg søger råd og vejledning til hvordan jeg kommer videre.

Mvh Anders Bilstrup
anders bilstrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2016, 12:36   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du er medlem af Diabetesforeningen og bl.a. søger rådgivning der. Al held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2016, 12:40   #3
anders bilstrup
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
anders bilstrup er ny på vejen
Jeg er medlem, men jeg ved ikke om de kunne hjælpe, har prøvet om kontakte dem i dag. Er der nogle der har erfaringer med om de kan hjælpe mig med det?
anders bilstrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2016, 21:46   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anders bilstrup Se meddelelser
Jeg er medlem, men jeg ved ikke om de kunne hjælpe, har prøvet om kontakte dem i dag. Er der nogle der har erfaringer med om de kan hjælpe mig med det?
Ikke erfaring med dem, men kan se de både har socialrådgiver og jurist. Så mon ikke de kan hjælpe dig.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2016, 18:24   #5
masterling
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2013
Lokation: Sorø
Indlæg: 11
Styrke: 11
masterling er ny på vejen
hej Anders

*først vil jeg blot sige det ikke er umuligt at få førtidspension hvis man er under 40. det er blot svære

Det lyder for mig som om du i samråd med din kommune har søgt førtidspension på en såkaldt paragraf 18. og der er det kommunens bevillingsnævn der har den afgørende stemme, da afgørelsen ikke kan ankes. Men hvis din sag er meget grundigt belyst vil jeg da opfordre dig til at søge førtidspension på paragraf 17 stk 2. Der kan du anke kommunens afgørelse til det sociale nævn og få dem til at se på om lovgivningen er overholdt.

Du kan selvfølgelig spørge om det kan gøre en forskel og der til kan jeg svare ja, da jeg er et eksempel på at få afslag på en paragraf 18 for derefter at få den på en paragraf 17 stk 2 (4 mnd efter og der var jeg 37). jeg syntes det i dit tilfælde kan være en god ide, at få testet om kommunen overholder sig inden for lovgivningen.

jeg vil dog ikke give dig falske forhåbninger da det er en del svære nu at få førtidspension end da jeg fik, men ikke umuligt. Jeg ved det er en lang og uretfærdig kamp der koster meget på det personlige plan, så det er også en vurderingssag om det er besværret værd og om du måske skal gå efter flexjob i stedet.

De råd du søger er jo faktisk din jobkonsulent der skal give dig, da jeg formoder hun har stået bag din ansøgning, og ved hvilke muligheder der så er.

håber det bedste for dig.
masterling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2016, 19:27   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lyder som den kamp jeg var gennem med min eksmand, hvor jeg var partsrepræsentant i sagen. Ikke engang da hans nyrer stod af, kunne han få førtidspension.

- han var i dialyse 3 gange om ugen, hver gang tog det adskillige timer, og han var dødtræt på de dage han ikke var i dialyse.

- han var næsten blind på begge øjne, og havde personlig ledsager.

- hjertet var forstørret (og var iøvrigt uroligt)

- han havde dybe revner i begge fødder, og kunne i perioder ikke gå, og sad i kørestol.

- han havde voldsomme smerter i hænder og ben

- var jævnligt indlagt med et tarmsystem der var totalt smadret, og var altid plaget af enten opkast eller forstoppelse (som regel begge dele)

- han led af voldsomme svedeture i forbindelse med indtagelse af mad, og måtte sidde med et håndklæde om nakken, fordi sveden tap dryppede. Dette gik også udover alt det sociale, da han ikke ville spise ude.

- han blev depressiv, humørsvingende, opgivende.

Han døde 45 år gammel - 16 dage efter sidste afslag på førtidspension.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2016, 23:26   #7
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Den historie I begge har fortalt er så gruopvækkende, at I begge burde kontakte mediser. jeg ved godt de ikke gider svare, men det jeg netop har læst må ikke gå i glemmebogen.
Mette Frederiksen taler om velfærd og derfor stramninger overfor asylansøgere og flygtninge. Men inden den nuværende såkaldte" krise" lavede hun sammen med sine kumpaner en lovgivning der gjorde mennekser til parasitter.
Vi / jeg savner Dr som vi alle betaler licens til at gå i dybden med problematikken.
Har de det for godt slev er er de så raske og kender ingen i møllen. jeg ved det ikke. måske er det deres direktør med 3 mill. i indkomst som siger: hold jeg fra de syge danskere. det kan de raske danskere ikke lide. Fri presse og ytringsfrihed, kom ned fra din høje hest.
Jeg kan ikke skrive mere. Overrasende og parat til rigtigt oprør, men mine landsmænd syge som raske er pæne borgere. Der har aldrig været revolte i Danmark. Nej vi er de dumme dænen, som alle griner af.
Vi leger krig, og kan ikke forstå vi får en på sinkadusen. Hvor imbecil har man lov at være

Sidst redigeret af vasen; 30-01-2016 kl. 23:27. Årsag: stavefejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2016, 02:00   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Husk at holde al politik i den politiske afd af forummet
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2016, 12:50   #9
Larsbc
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2012
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
Larsbc er ny på vejen
Til Vasen. Du skyder helt ved siden af !!!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Den historie I begge har fortalt er så gruopvækkende, at I begge burde kontakte mediser. jeg ved godt de ikke gider svare, men det jeg netop har læst må ikke gå i glemmebogen.
Mette Frederiksen taler om velfærd og derfor stramninger overfor asylansøgere og flygtninge. Men inden den nuværende såkaldte" krise" lavede hun sammen med sine kumpaner en lovgivning der gjorde mennekser til parasitter.
Vi / jeg savner Dr som vi alle betaler licens til at gå i dybden med problematikken.
Har de det for godt slev er er de så raske og kender ingen i møllen. jeg ved det ikke. måske er det deres direktør med 3 mill. i indkomst som siger: hold jeg fra de syge danskere. det kan de raske danskere ikke lide. Fri presse og ytringsfrihed, kom ned fra din høje hest.
Jeg kan ikke skrive mere. Overrasende og parat til rigtigt oprør, men mine landsmænd syge som raske er pæne borgere. Der har aldrig været revolte i Danmark. Nej vi er de dumme dænen, som alle griner af.
Vi leger krig, og kan ikke forstå vi får en på sinkadusen. Hvor imbecil har man lov at være
Er ansat som fleks i et fremad stormende firma., jeg bliver behandlet som ligesindet af alt fra stifter , direktører ja af alle. Således synes jeg du skal komme ned fra hesten og lade være med at proppe ord i munden på alle os andre syge, bare fordi du har dagsorden som du finder interessant. Du kan ikke være det bekendt og som web skriver hold dig til politisk sektion med disse sørgelige udmeldinger.
Larsbc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2016, 18:58   #10
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
o.k glad for at du har et fedt job som flekser, men her på siden er det ikke mig alene der har dårlige erfaringer.
Med hensyn til politik, så ja. Men jeg oplever i allerhøjeste grad at politik har indflydelse på mit liv. Svært helt at skille ad,.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension