K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2011, 20:44   #1
nolle123
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Lokation: Holstebro
Indlæg: 37
Styrke: 13
nolle123 er ny på vejen
hvor lang tid, når papirerne er sendt afsted

Hejsa alle sammen.

Jeg ville høre om der var nogle heridne som måske vidste hvor lang tid Lemvig kommune normalt bruger på at behandle/afgøre flekssag.
Altså jeg mener når det er sendt over til nævnet....

Håber i kan hjælpe mig...
nolle123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 11:40   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
3 måneder......

Kære Nolle123.

Lemvig kommune er en af færreste kommuner, hvor kommunalpolitikerne har fastsat og offentliggjort sagsbehandlingsfrist iht Retssikkerhedslovens §3 stk 2. om Flexjob.

http://www.lemvig.dk/Sagsbehandlingstider.aspx?ID=867

"Afklaring, partshøring, skriftlig bevilling" 3 måneder.

Det skyldes at kommunalbestyrelsen i Lemvig kommune har check på forretningen og læser de breve de modtager fra ministeriet.

Som er fremkommet med dette lovforslag, som skyldes K10!

http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf

Skulle du ønske større viden omkring §3 stk.2 kan du lærer lidt her:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 30-11-2011 kl. 11:45.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 11:48   #3
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Hvis det tager flere år og få fleks og pension, hvad så når ens syge dagpenge er brugt efter det år?

Skal de så ikke forlænge en, når det nu er dem der er skyld i det tager så lang tid?
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 11:58   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Hvis det tager flere år og få fleks og pension, hvad så når ens syge dagpenge er brugt efter det år?

Skal de så ikke forlænge en, når det nu er dem der er skyld i det tager så lang tid?
Hvis du er indstillet til enten fleks eller pesnion, så skal de forlænge dine sygedagpenge...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 12:00   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej....

Kære Hr Olsen22.

Dit spørgsmål og jo ganske naturligt i fortsættelse af ovenstående indlæg.

For mit eget vedkommende tog det mig ÅR at forstå mekanismen i borgeren retssikkered desangående.

Mine oplevelser var også at embedsmænd/kvinder bevidst misfortolkede disse reglerne trods lovgivningen med deres VEJLEDNINGER, tydeligt forklarede hvad Folketinget ville med lovgivningen af juni 1998.

Du skal bide mærke i at afgørelse skal forkyndes inden 3 mdr når sagen er belyst og fremsendt til denne gruppe i kommunen der skal fremkomme med AFGØRELSEN. Det er 3 mdr i dette tilfælde.

Så her har vi ikke mulighed for at kompenceres for lang sagsbehandlingtid, som når vi venter på afgørelser om sygedagpengestop, når vi venter på behandling ved offentlig hospitaler.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 12:02   #6
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Hej Ricky

Dvs når papirene er sendt til vurdering?

Ikke når man er i arbejdsprøvning og ved at blive vurderet om man kan blive indstillet til fleks?

Men jeg læser jo at man eller jeg kan risikere at blive sendt i arb prøvning i flere år og hvad så?

Har jo kun sygedagpenge et år ikke?
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 12:07   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
UPS!

Her skal vi vist lige fortsætte denne tråd og tale sammen.

Jeg er på vej ud af døren , desværre men vender tilbage

hilsen peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 12:09   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Hej Ricky

Dvs når papirene er sendt til vurdering?

Ikke når man er i arbejdsprøvning og ved at blive vurderet om man kan blive indstillet til fleks?

Men jeg læser jo at man eller jeg kan risikere at blive sendt i arb prøvning i flere år og hvad så?

Har jo kun sygedagpenge et år ikke?
Hvis papirerne er sendt til endelig afgørelse, så skal du forlænges efter denne paragraf:

§ 27 stk. 4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 12:17   #9
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Tak Peter og Ricky

Jeg er ikke så langt endnu..... De har ikke sendt papirerne endnu skal ud og arb prøves først men kan jo se tiden løber hvis man kun har et år, og hvis de ikke sender papirene ind før det år er gået hvad så?

Efter alt det jeg har været inde og læse kan de blive ved med at finde på ting de vil have undersøgt ved en? og flere arb prøvninger.

Har fået lavet en helbredsundersøgelse og udtalelse fra neurolog og fys som alle 3 mener jeg bør indstillet til fleks...

Men er det nok?

Og skal så arb prøves nu i 3 mdr 16 timer med henblik på at gå op i tid...
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 12:39   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Tak Peter og Ricky

Jeg er ikke så langt endnu..... De har ikke sendt papirerne endnu skal ud og arb prøves først men kan jo se tiden løber hvis man kun har et år, og hvis de ikke sender papirene ind før det år er gået hvad så?

Efter alt det jeg har været inde og læse kan de blive ved med at finde på ting de vil have undersøgt ved en? og flere arb prøvninger.

Har fået lavet en helbredsundersøgelse og udtalelse fra neurolog og fys som alle 3 mener jeg bør indstillet til fleks...

Men er det nok?

Og skal så arb prøves nu i 3 mdr 16 timer med henblik på at gå op i tid...
Vi skal på ingen måde forvente at alt løber efter planen... Men hvor mange uger har du tilbage af dine sygedagpenge?

Hvis du er i afklaringsforløb, og det kører planmæssigt så er det forlængelsesgrundlag.

Der er MANGE årsager til at et forløb skal køres igen, eller at de ikke kan/vil bruge det til at vurdere på.

Men det at dine læger alle er enige er en meget god start
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sendt til afgørelse, hvor længe skal jeg vente? Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-03-2012 15:42
Hvor lang RP annagw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 28-11-2011 23:22
Hvor er paragraffen om ret til sletning af fejl i papirerne? L.S. Alt det andet 3 13-02-2011 17:59
Hvor lang tid går der? Sunnydob Alt det andet 23 09-01-2011 10:16
Klagen sendt afsted cape Alt det andet 7 18-10-2008 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension