K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2011, 20:01   #11
SusanneB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 19
Styrke: 14
SusanneB er ny på vejen
Hej ladybird,

Det drejer sig om hofteoperation. Har fået foretaget en operation som gik galt.

Herlev Hospital undersøger så om jeg skal have en ny hofte. Det er de ikke meget for da det er en dårlig ide. Derfor sender de mig til undersøgelse på Amager Hospital for at finde ud af om jeg evt. skal have en operation hos dem som måske kan løse noget af problemerne så jeg undgår en ny hofte.

Det er en kikkertoperation i hoften. Men Amager Hospital vurderer at det er formålsløst da det er for farligt og ikke vil løse problemerne. Derfor ryger jeg tilbage til Herlev Hospital for en endelig afgørelse om jeg skal have ny hofte eller ej.

Overlægen på Herlev Hospital fraråder på det kraftigste at jeg skal have en ny hofte. Dette skriver han også i statusattesten. Samtidig skriver han at med skånehensyn mener han godt at jeg kan klare et arbejde.

Amager Hospital er i oktober 2010, Herlev Hospital er i november 2010. Kommunen indhendter statusattest fra Amager Hospital og fra Herlev Hospital, men statusattesten fra Herlev modtager de 12. november og jeg er til en ny undersøgelse den 17. november. Den har dagpengeteamet ikke med i deres grundlag og den fremgår heller ikke i min ressourceprofil. Den er jo ret afgørende da det er den sidste undersøgelse der også afslutter mit forløb af undersøgelser og giver resultatet at ingen operation (behandling) skal udføres og at jeg kan arbejde med visse skånehensyn.

Forskellen mellem dagpengeteamet og kontanthjælpsafdelingen er altså udelukkende at dagpengeteamet ikke tager statusattest fra 17. november med.

I min ressourceprofil skriver lægekonsulenten i januar måned at jeg med skånehensyn kan arbejde. Der er også skrevet at jeg efterfølgende har fået reva.

Men statusattesten fra 17 november mangler. Det er den eneste forskel. Det kan da ikke være ok?

Sagen har været i partshøring og jeg har klaget til kommunen. Nu venter jeg på om de ændrer deres beslutning. Det tror jeg ikke de gør.

Jeg tænker også stadig på om jeg selv kan sende mine klager og statusattester til Beskæftigelsesankenævnet, hvis sagen ryger videre til dem? Jeg stoler ikke på at kommunen sender alle papirer. Er der nogen der ved det?

Mange hilsner
SusanneB
SusanneB er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har fundet job Jøsses Jeg har fået job. 4 20-10-2012 18:32
Hvis kommunen stopper sygedagpenge bullergris Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 12-12-2011 18:50
Kommunen vil stoppe sygedagpenge - hjælp Betty Alt det andet 25 09-10-2011 23:03
Kommunen stopper mine sygedagpenge Sweety84 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 03-09-2011 23:15
Kommunen skal inden stop af sygedagpenge: Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 0 27-02-2008 13:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension