K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2013, 13:29   #1
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Angry Må banken udlevere kontoudtog ?

Ifm med min klage over Furesø Kommune, Pensions fastsættelse af min Førtidspension som værende samlevende har ankenævnet hjemvist klagen til fornyet behandling. Det er nu Udbetaling Danmark der står for det videre forløb.
Jeg blev ringet op af en meget ubehagelig kælling fra U.D., der ville vide en hel del forskellige ting. Flere af tingene havde ikke noget at gøre med den periode hvor jeg klager over deres afgørelse om at jeg er samlevende.
Hun spurgte bl.a. om hvordan min del af huslejen var blevet betalt. Dertil svarede jeg at den var betalt kontant til den anden person som så via netbank indbetalte huslejen. Hun krævede så kontoudtog der kunne bevise det ! Jeg sagde at det ikke ville kunne bevise noget som helst da det jo bare var kontanthævninger og at jeg derfor ikke ville udlevere omtalte kontoudtog. Hun spurgte så om hun måtte få fuldmagt til selv at få dem udleveret fra banken og det sagde jeg klart nej til...

Nu har hun så, igen, afvist min klage ved bl.a. at henvise til at det ikke fremgik af mine kontoudtog at jeg skulle have betalt husleje, idet der ikke er foretaget hævninger på kontoen der svare til haldelen af huslejebeløbet !!!

Hun har altså selv henvendt sig til banken og har fået udleveret mine kontoudtog !!! til trods for at jeg ikke ville give hende fuldmagt...

MÅ KÆLLINGEN DET ? OG MÅ BANKEN UDLEVERE MINE KONTOUDTOG ???
Jeg er ikke anklaget eller sigtet for noget som helst...

Hvor i loven står der noget om det ? Er det persondataloven ?

__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2013, 13:37   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det må da absolut være i din interesse, at udgifterne sandsynliggøres. Har aldrig hørt om, at de har personer med den titel, du omtaler, ansat i Udbetaling Danmark
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2013, 13:39   #3
ptc
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
ptc er ny på vejen
Hej , kan godt forstå du er vred m m over din sag , men syntes dit ordvalg kan skade indlæg her på K10 , Vi ved jo ikke hvem der læser disse sider , så pas på uagtet vi alle sidder med mange frustrationer og kunne have lyst til at give alle i systemet arsenik m m
ptc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2013, 13:42   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Tilladelse SKAL foreligge, til at indhente oplysninger om dig!

Hvor GRÆNSEOVERSKRIDENDE!!

NEJ, det må banken sgu da ikke sådan uden videre udlevere!

Hvis du ikke har skrevet under på en tilladelse til, at kommunen må indhente hvad som helst hos hvem som helst, må de heller ikke selv kontakte diverse organer.

Skal selv igang med at hjælpe med en klage over en ung 'sagsbehandler', der PÅ TRODS af at AL dokumentationen LÅ TYDELIGT i Borgerens sag, selvbestaltet kontaktede en forsyningsleverandør for at få oplyst Borgerens seneste regningsbeløb!

Håber de paragrafstærke dukker op i tråden her i løbet af dagen.

Det er SUPERVIGTIGT du holder AL kommmunikation og klager over dette PÅ SKRIFT, renset for følelser og med henvisninger til korrekte paragraffer.

Det er ikke lovpligtig at skulle tale i telefon med NOGEN!

Hold hovedet koldt, mens vi venter på hjælp fra nogle af de andre.

OG - så længe du bare har kvitteringer på din del af en huslejebetaling, kan det ALDRIG komme nogen ved, hvordan den rent praktisk er blevet indbetalt/overleveret!

Sidst redigeret af L.S.; 07-11-2013 kl. 13:46.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2013, 14:16   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Simpel bevisførelse. Vil man opnå noget, må man underbygge sit krav. Ærgerlig dine kontooplysninger tilsyneladende ikke gjorde det, så havde sagen måske været afsluttet. Men spørg din bank om, hvad og hvordan evt data er udleveret. Regner med, hovedformålet med din klage, er at få ret.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2013, 16:11   #6
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Stampe, næstens i hvert indlæg her på K10 som handler om Udb.dk forsvarer du udbetaling dk til det yderste, der er altså bare rigtig mange mennesker som faktisk bliver behandlet rigtig rigtigt dårligt af Udb.dk - men måske er det uvidenhed fra din side, eller du er bare en fra de heldige hvor de faktisk kan opføre sig ordentligt.

Jeg orker ikke engang at komme med eksampler mere hvor dårligt udb.dk 9 ud af 10 x opfører sig overfor en borger som henvender sig til dem.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2013, 18:58   #7
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Nej banken må absolut intet udlevere vedrørende dine konti. Kun såfremt domstolen har sagt god for det.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2013, 21:00   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Så det godt på facebook ..der var jo en der mente du skulle melde det til data tilsynet...jeg er ikke så meget inde i reglerne..

Men hvis de ikke må - er det er svineri...de snager i alt..når det passer dem.sådan virker det

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 04:20   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen det må de godt....man er prisgivet i det øjeblik man modtager hjælp fra det offentlige...

Jeg mener at du får førtidspension Stonie ikk...

Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område..

Citat:
Stk. 3. Kommunalbestyrelsen kan uden samtykke fra borgeren forlange at få nødvendige oplysninger om økonomiske forhold fra pengeinstitutter og arbejdsgivere til brug for stikprøvekontrol i sager efter lov om social pension og lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v. med henblik på at kontrollere pensionistens indkomst- og formueforhold. Oplysningerne kan sammenstilles med øvrige oplysninger om økonomiske forhold, som kommunen er i besiddelse af med henblik på kontrol af, om der er sket misbrug i forbindelse med udbetaling af social pension.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=158024
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 09:28   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Stonie

Forstår udmærket din vrede, men har du kontaktet banken (helst skriftligt) om de HAR udleveret disse oplysninger til "UD af Danmark" (undskyld UDbetaling Danmark)?

El. om denne medarbejder fra "UD af DK" ikke bare udtaler sig på baggrund af jeres tidl. tlf.samtale?

Udbed dig straks aktindsigt fra "UD af DK" i denne sag. Og ikke mindst med hvilken lovhjemmel "UD af DK" har udbedt sig om kontoudtog fra din bank?

Begge skriftligt.

Ligeledes skriver du til din bank og beder dem om flg.:

hvilke oplysninger har de udleveret og hvornår? Kopi tilsendes.
med hvilken lovhjemmel har de udleveret disee oplysninger?

Til RSL som Webmaster henviser til § 11 a stk. 3, omhandler denne STIKPRØVERKONTROL, som det fremgår af teksten. Hvilket Stonies tilfælde ikke hører under.

Yderligere skal det pointeres, at hvis kommunens kontrolenhed el. "UD af DK" foretager en sådan stikprøvekontrol af en person skal de samtidig med iværksættelse informere personen om dette.

Kan pt. ikke henvise præcist til § i PDL. Men vender tilbage, når det kommer frem på skærmen hos mig selv, og ikke mindst hvis der er yderligere lovhenvisninger.

Men hvis man læser RSL § 11a stk. 6 er der forhold omkr. oplysninger og "UD af DK":

Citat:
Stk. 6. Ved klage til Ankestyrelsen kan samtykke til at indhente oplysninger efter § 11 a, stk. 1, indhentes ved, at borgeren i den skriftlige bekræftelse af, at en klage er modtaget, bliver gjort opmærksom på, hvilke typer af oplysninger det kan blive nødvendigt at indhente, og får en frist til eventuelt at gøre indsigelse imod dette. Tilsvarende gælder ved Udbetaling Danmarks behandling af sager efter lov om social pension og lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v. for personer med bopæl i udlandet.
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=158024

Min fremhævning.

Hvilket efterlader i "UD af DK" i hvert fald med 3 manglende procedure:
1. ikke skriftlig, men pr. telefon
2. manglende indsigelsefrist og behandling af dette
3. manglende skriftlig information til dig omkr. indhentning af oplysninger uden dit samtykke, som jeg læser dit indlæg, med henvisningl til lovhjemmel for dette.


Men gå umiddelbaRT I GANG med ovenstående breve, således at du er bedst muligt klædt på til at forstå sammenhæng i denne sag.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension