K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2012, 10:45   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hvorfor forskel på anden etnisk end dansk og dansk?

Med fare for at få min tråd lukket?

Jeg syntes det er rigtig godt, at der nu er kommet focus på, hvor mange af anden etnisk baggrund end dansk som har fået førtidspension, imens etniske danskers bevillinger er gået ned.

Og her mener jeg, at det er alt for ressourse krævende for kommunerne at få disse i job, og at de derfor kaster håndklædet i ringen?


Selvfølgelig skal de også have den, hvis de har behov for det. Det er ikke det jeg mener.

Men hvorfor denne forskel?

For etniske danskere har vel ligeså meget behov som dem ikke sandt? Hvis man ikke kan arbejde mere, så kan man ikke...

Men hvorfor er tallet så faldet for danskere? mens det er steget voldsomt for anden etnisk end dansk at få førtidspension?

Det er det store spørgsmål... Som vi nok ikke får svar på.. Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind  
Gammel 27-03-2012, 11:17   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg synes, at det også vil være en gode ide hvis folk på K10 kom frem med info om hvilket tro retning de tilhører til og hvor længe deres pensionssager har været under behandling, sådan bare for at udvide andres/vores horisonter…..

Synes du ikke selv?
Karo er ikke logget ind  
Gammel 27-03-2012, 12:50   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
...Men hvorfor denne forskel?

For etniske danskere har vel ligeså meget behov som dem ikke sandt? Hvis man ikke kan arbejde mere, så kan man ikke...

Men hvorfor er tallet så faldet for danskere? mens det er steget voldsomt for anden etnisk end dansk at få førtidspension?

Det er det store spørgsmål... Som vi nok ikke får svar på.. Kh indiansummer
Hier er svaret:

"...Det skal understreges, at forskellen i tumorstørrelse mellem danske kvinder og indvandrerkvinder ikke var signifikant. Den manglende signifikans kan muligvis tilskrives det forhold, at undersøgelsespopulationen var relativt lille.

Det vil kræve en mere omfattende forskningsindsats at afklare, om resultaternes tendenser er udtryk for generelle problemer vedrørende indvandreres adgang til hospitalsbehandling. Samtidig er det væsentligt at identificere eventuelle adgangsbarrierers årsager for at kunne udøve en målrettet sundhedspolitisk indsats...."

http://www.ugeskriftet.dk/lf/ufl/ufl.../v_p/27645.htm
Karo er ikke logget ind  
Gammel 27-03-2012, 13:53   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg synes, at det også vil være en gode ide hvis folk på K10 kom frem med info om hvilket tro retning de tilhører til og hvor længe deres pensionssager har været under behandling, sådan bare for at udvide andres/vores horisonter…..

Synes du ikke selv?
Tror Indiansummer tænker på politikens dækning af sagen - her kan du læse nærmere Karo. Linket er i bunden.

Men nu kommer der så nye uhumske boller på suppen! som også rammer etniske danskere.


''Regeringen foreslår nemlig at fjerne førtidspensionen for personer under 40 år og samtidig etablere et såkaldt rehabiliteringsteam, påpeger han. Og det skulle ifølge den socialdemokratiske ordfører være tilstrækkeligt til, at ikke-vestlige indvandrere hjælpes af førtidspensionsreformen''

så velbekomme!



http://politiken.dk/politik/article1...k=eblistersoeg

Sidst redigeret af Ninja; 27-03-2012 kl. 13:58.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 27-03-2012, 14:05   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Han foreslår derfor, at flygtninge fremover ikke undtages fra reglerne om optjening af førtidspension. Reglerne betyder, at flygtninge modsat danskere i dag ikke får nedsat deres førtidspension, hvis de har levet mindre end 4/5 af deres liv i Danmark, fra det fyldte 15. år.

Ja den regel kunne godt se og få ændret, tænk på alle dem som er på brøkpension
og dårligt kan leve af den.

Man er jo netop kommet til Danmark for at begynde et nyt liv, men de fleste ender bare på pension og får aldrig opbygget et nyt liv i Danmark, men forbliver isoleret og det er en ond cirkel. For det samme kommer deres børn i, alså at Danmark bliver et tage selv bord
i stedet for at yde noget til det land som har taget i mod dem.
så kan absolut ikke se en pension skulle hjæpe dem, videre i livet
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 27-03-2012, 15:05   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Han foreslår derfor, at flygtninge fremover ikke undtages fra reglerne om optjening af førtidspension. Reglerne betyder, at flygtninge modsat danskere i dag ikke får nedsat deres førtidspension, hvis de har levet mindre end 4/5 af deres liv i Danmark, fra det fyldte 15. år.

Ja den regel kunne godt se og få ændret, tænk på alle dem som er på brøkpension
og dårligt kan leve af den.

Man er jo netop kommet til Danmark for at begynde et nyt liv, men de fleste ender bare på pension og får aldrig opbygget et nyt liv i Danmark, men forbliver isoleret og det er en ond cirkel. For det samme kommer deres børn i, alså at Danmark bliver et tage selv bord
i stedet for at yde noget til det land som har taget i mod dem.
så kan absolut ikke se en pension skulle hjæpe dem, videre i livet
Man kan godt være indvandrer uden at være flytning. Jeg selv er en af dem ( indvandrer, men ingen ved det, fordi det er en stor hemlighed, også på K10 ) og artiklen omtaler både indvandrere ( især ) og flytninger.

Og hvis du ikke ved det, så kan jeg fortale dig at også indvandrere skal leve 4/5 af deres liv i Danmark fra det fyldte 15 år, før de kan få fuld pension.

Derfor er det primært indvandrere som få brøkpensioner og ikke etniske danskere.
Sjov at netop dette faktum blive ikke nævnt i aviserne eller af de kloge politiker.

Tja…., nok for at hænge ALLE indvandrere ud som ulykkesfugle for Danmark som falder fra hinanden.

Sidst redigeret af Karo; 27-03-2012 kl. 15:15.
Karo er ikke logget ind  
Lukket emne

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dansk blog? Abraxus Politik og Samfund 23 14-02-2013 22:11
Dansk Pas??? Ofret Politik og Samfund 7 08-11-2012 23:43
Dansk Vinter! PiaCP Politik og Samfund 12 05-12-2011 12:04
Dansk Folkeparti = Dansk Fupparti Henrikxxxx Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 23-08-2009 22:10
Nyt dansk parti Stella Politik og Samfund 2 14-03-2008 19:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension