K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2010, 13:44   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hvad synes I, godt eller skidt....

skrevet, når han mener det skal munde ud i en førtidspension.

Et uddrag af den Generelle Helbredsatt. jeg fik lavet i sidste uge og som er baggrunden for en samtale i morgen med sagsbehandler på Jobcentret.

Mine diagnoser er: Hybermobilitets syndrom, Scheuermann, slidgigt i ryg og nakke, og whiplash syndrom som er kommet til siden jeg fik tilkendt fleks for 2 år siden.

Han har beskrevet funktionsevnen sådan her:

Funktionsevnen er ringe.Har ingen anvendelig udd. Hader at være på skolebænken. Har ansvar for hjemmet og klarer dette i egentakt, dog skal der hjælp til de grovere rengøringsopgaver samt større indkøb.
Med henvisning til oplysning om at det ikke har været muligt at klarer et skånejob på ca. 10 timer om ugen og med oplysning om dårligere indlæringsevner, dårlig koncentrationsevne og daglige smerter, der forværres ved så godt som al fysisk aktivitet, skønnes mulighederne for et hvilket som helst job yderst ringe. Med andre ord arbejdsevnen i alle jobs skønnes nedsat til under 1/3.


Under prognose har han skrevet: Ingen udsigt til væsentlige forandringer"

Under behandlingsmuligheder har han skrevet:Analgetika (hvilket betyder smertestillende), øvelser og let træning, ellers intet.

Jeg har arbejdet i et forholdsvist nemt/let fleksjob i 1 år og på nuværende tidspunkt ikke været i arbejde i næsten 11 mdr. grundet sygemelding og opsigelses periode hvor jeg var fritstillet.

Hvad synes I om det min læge har skrevet, tror I det er "godt nok".
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 14:07   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Susanne,

Det er jo som altid svært at sige om det er "godt nok".

Hvad med dine behandlings muligheder er de udtømte ? Har du evt. lægelig dokumentation herfor ? Er dine lidelser konstateret stationære og varrige ? Alt dette er jo meget vigtigt i forbindelse med indstilling til pension.

Formoder at du har været en del af ovenstående igennem i forbindelse med din visitation til fleks ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 14:07   #3
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære Susanne2412
Ja og der en nok det han skriver til Kommunen der er behandlingsmuligheder med medicin og genoptræning og efter dette forløb
kan kommunen sende dig ud i et nyt skånejob.

Få den profil opdateret med disse oplysninger og så er der parthøring hvor du kan komme med bemærkninger til din profil
obs jeg ved ikke om du har en fagforening med inde i dette forløb???
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 15:28   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Susanne,

Det er jo som altid svært at sige om det er "godt nok".

Hvad med dine behandlings muligheder er de udtømte ? Har du evt. lægelig dokumentation herfor ? Er dine lidelser konstateret stationære og varrige ? Alt dette er jo meget vigtigt i forbindelse med indstilling til pension.

Formoder at du har været en del af ovenstående igennem i forbindelse med din visitation til fleks ?

Kh. EE
De ting jeg lider af kan ikke behandles, og ja der er læge papirer på ALT, og ja det er altsammen stationært.
Jeg var for næsten 3 år siden på Reva center i ca. 3 mdr. for at bliver afklaret, kom aldrig i arbejdsprøvning, sagsbehandler aflyste den i sidste øjeblik, og fik mig tilkendt fleks ret hurtigt.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 15:33   #5
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af blj Se meddelelser
Kære Susanne2412
Ja og der en nok det han skriver til Kommunen der er behandlingsmuligheder med medicin og genoptræning og efter dette forløb
kan kommunen sende dig ud i et nyt skånejob.

Få den profil opdateret med disse oplysninger og så er der parthøring hvor du kan komme med bemærkninger til din profil
obs jeg ved ikke om du har en fagforening med inde i dette forløb???
Træning er meget lidt og kun vedligehold ikke genoptræning, ca. 40 min. let Pilates én gang hver 2. uge, smertestillende tager desværre kun smerterne tildels, hvorimod alle følgerne af dette ikke kan fjernes.
Min ressourceprofil er helt opdateret, og med alle disse ting i.
Har ingen fagforening med ind over.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 14:30   #6
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære Susanne2412

Din træning og vedligehold genoptræning er det hos fys eller ? de må komme med en vurdering skriftelig om dine problemer du kan buge til kommunen.
Du skriver noget omkring medicin jeg forstår det sådan men det er nok ikke sikkert at du ikke kan tåle den medicin de tilskriver jeg så må du sige jeg kan ikke tåle dem og give dem hvilke problemer du har med dem

god kamp det er derfor vi er her på k10
knus
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt eller skidt??? funklen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 21-09-2013 20:44
stationær lidelse - Godt eller skidt ?? mortilm Alt det andet 5 25-05-2012 08:27
Er det godt eller skidt at have et flexjob? Christina♥ Spørgsmål ang fleksjob 13 01-10-2011 22:09
godt eller skidt? rosemus Alt det andet 22 12-07-2010 07:34
Karen J.ved ikke, om ulighed er godt eller skidt Stella Politik og Samfund 3 24-12-2007 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension