K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2010, 10:10   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Udgifter til fleksjob eksplodere.

Nu bliver det nok endnu sværere og vi syge skal trækkes længere og længere i gennem systemet for at vurdere om man kan få bevilget fleks eller fp. De kunne starte med at høre på speciallægerne.
Håber bare at de ser HELE dette her system igennem og ændre loven til noget mere humant.


Artikel fra Buisness.dk
Udgifter til fleksjob eksploderer
Af Lars EriK Skovgaard
Fredag den 12. marts 2010, 07:31

"I år vil staten skulle bruge 8,7 mia. kr. på fleksjob, hvor folk kan arbejde på nedsat tid og få fuld løn. Dermed er udgifterne tredoblet på få år. Minister vil have ordningen set efter i sømmene.


De offentlige udgifter til fleksjob er på himmelflugt. Flexjob giver lønmodtagere med nedsat arbejdsevne mulighed for at gå ned i tid og stadig modtage fuld løn gennem et tilskud fra det offentlige. Den ordning er blevet så populær, at de offentlige udgifter på dette område er tredoblet siden 2004. I år ventes der brugt 8,7 milliarder kroner på ordningen, som dermed er dyrere end de samlede udgifter til dansk politi.

Tilbage i 2004 var 32.000 på fleksjob. Nu er tallet 66.000 - og hastigt stigende.




Ps. Faktisk har jeg engang haft jobchefen fra Slagelse Hans Erik Rasmussen som lære i folkeskolen :O/


Gunell

Sidst redigeret af Stezu; 12-03-2010 kl. 16:54. Årsag: slettet pga. copyright - kun kort citat lovligt
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 10:20   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Den skal nok blive god den nye reform.
førtidspension skal skæres kraftig ned.
flexjob skal også skæres kraftig ned.
ergo skal dem på førtidspension direkte ud i 37 timer.

der en høj arbejdsløshed og for at det skal gavne noget, skal de ud i det private og ikke på en offenlig arbejdsplads.
men hvor kan en FP uden for arbejdsmarkdet igennem mange år måske uden eller med gamle uddannelser få arbejde.

samt ingen penge til at udanne dem.
siger godt nok tak for kaffe.
så hvis der ikke er fattgdom i danmark, så vil det stige meget kraftig.

men glem alt om at beskylde Regeringen.
r s sf gå også ind for det

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-03-2010 kl. 10:34.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 11:12   #3
holmgaard7
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 14
Styrke: 16
holmgaard7 er ny på vejen
flexjob

Jeg ønsker nomalt ikke noget ondt ,for mine medmennesker.Men jeg kunne godt tænke mig,at dem over på cristiansborg skulle prøve,at trækkes igennem det samme som os syge,men det kommer de desvære ikke til.de er jo garnteret sikkeret i hovede og r...Men så kunne de måske se hvor sjov det er
Min sag er sat i bero atter en gang,så kan jeg jo ikke anke,Jeg skal arbejdsprøves igen igen 13 uger,det heldbredsmessig er de ikke i tvil om,men min rådgiver siger at hun er da spændt på hvad de vi sætte mig til,med alle de skåne behov jeg har.
Nu har det stået på i 6 år og er immelmtiden blevet 50 år og kan kun arbejde ca 15 til 20 min af gangen,jeg har nogen gode pshysiske parpir , men hvorlænge,min er søgt efter &
Jeg har lige holdt min fødselsdag i sidste weeekend med få mennesker og er stadivæk ikke kommet ovenpå , så gad vide hvordan jeg skal klare 13 uger
Bare lige lidt galde der skulle ud knuz fra en som ikke kan hænge sammen
holmgaard7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 11:29   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Seniorforsker hos AKS, Dorte Caswell, siger til ugebrevet Agenda, der udgives af Dansk Arbejdsgiverforening, at ”ordningen simpelthen er for lækker, og den derfor frister til misbrug.”

Man kan kun grine. Hvor vil Dansk Arbejdsgiverforening finde noget arbejde til dem.
der er alså en grund til de kun arbejder på nedsat tid.
men en lægekonsulent får vil uddelt en tryllestav med en ny reform og wupti
alle på flex er blevet rask og kan arbejde i 37 timer og helst med overarbejde.

vi mangler en reform af vores jobcenter og en langt bedre sagsbehandling.
Men nej det får vi ikke, for det vil helt sikkert koste penge.
de lever desværre i en anden verden, end dem som er syge.
hvis folk som er syge har stress får de det eller endnu værre posttraumatisk stress.
pågrund af mistænkeliggørelse samt klapjagt.

En reform er altid godt og man får kigget en masse ting igennem.

men denne reform handler desværre kun om en ting, besparelser og endnu dårligere forhold til syge mennesker.
samt hele folketinget er gået fra psykiske syge unge til alle som har nogle fysiske eller psykiske problemer.
kommunerne får godt nok travlt i 2011.
men når jeg tænker på min egen, kan jeg ikke klage over sagsbehandlingen, for der har ikke været nogen. En arbejdsprøvning ellers ventetid.
men det hører man aldrig om, kun om hvor er det dog nemt og får flex eller pension.
det er bare så lækkert
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 11:58   #5
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Nu burde

diverse sagsbehandler rundt om i landet...begynde at vågne op og fortælle regerningen hvordan den virkelige verden hænger sammen.....for det burde sagsbehandlerne da om nogen kunne sige...hvis de ellers vil.

For kan godt være det engang var nemt ( ja ok nemt og nemt ) at få FP og fleksjob...men det ved at være lang tid siden det var sårn.

Det nemt for dem inde på borgen at sidde og strikke noget sammen.....for hvornår har de været i berøring med den virkelige verden..end sige været på gulvet hvor vi andre befinder os.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 14:13   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Nå ja, men heldigvis har KL en anden mening om denne påstand:

http://www.danskekommuner.dk/Nyhedsa...k-holder-ikke/
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 16:23   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er en debat om det over på avisen.dk
og der har jeg sat følgende ind og sendt det til div i forligskredsen (og andre)

Måske alle flekser skulle sætte sig ned og skrive til de relevante politkkere på den måde kan de jo ikke komme og sige jamen vi vidste det ikke .. .

Jeg har sendt en mail afsted sætter lige en kopi af den her samt de relevante adresser hvis andre har lyst til at skrive til dem... hjælper det ..næææ det tror jeg såmænd ikke men et eller andet sted så skal de om to år ikke komme og sige at de ikke vidste det ...
Citat:
[email protected], , "[email protected]" , [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected],

Jeg ville ønske at du gik ind og læste den her tråd fra avisen.dk
http://avisen.dk/svaerere-at-komme-i...ob_124152.aspx

Jeg er flekser (på vej til førtidspension) og derudover er jeg på hjemmesiden www.k10.dk og når jeg ser de udtalser der er kommet de sidste par dage fra div politikere får det mig til at undre mig
og tænke tanken , ved politikkerne selv hvad fleksjob ordningen går ud på ? tror i det er et nedsat timeantal og er i klar over alle de andre massive skånehensyn man har som flekser ?
Jeg for min del er mere end spændte på hvad i kommer frem til for som det foregår nu kan man tydeligt mærke at det ikke er virkeligheden i er i kontakt med og det er mere end beklageligt især
for os der er syge ..

Derfor kan jeg kun anbefale at du læser den tråd der følger efter artiklen i avisen.dk og måske får et mere nuanceret billede af hvem flekser er og hvad fleks går ud på og hvordan man kunne gøre
fleksordningen til et plus for både arbejdsgivere og de syge og de ordinært ansatte. men at det er utopi at tro at vi i det danske samfund kan komme dertil er jeg ganske bevidst om da jeg selv har
været i ordningen siden 03 og det tydeligt kan ses at politikkere ikke er villige til at stille krav til arbejdsgivere men at man overlader det hele til kommuner og til de syge og det koste hvad det vil
måske det var på tide at sætte krav til arbejdsgiver som jo for en stor del er medvirkende årsag til at der er så mange syge mennesker i Danmark og så mange går ned på deres job, det er bestemt
arbejdsgiveres marked det her, men kære Morten jeg har på avisen.dk gjort klart for alle der skælder ud på regeringen mht reformen at de skal huske at også RV-S og SF er en del af dette forlig
og forringelser for de syge også i den grad er noget vi kan sende takke kort til netop RC-S og SF for ..

Måske det var på tide at politikkerne kom ud af deres guldbur og snakkede med den del af befolkningen der bliver ramt af det her og snakkede med de flekser som i dag ikke ved om de er købt
eller solgt at politikkerne hørte på de mennesker der oplever den hverdag i stedet for at høre på kommisions grupper der ikke har en pind føling med det hele ..

Forligskredsen strammede gevaldigt op på reglerne for refusion i 06 og på www.k10.dk oplever vi snart hverdag hvordan folk der er både invalide meget syge og har mange skånehensyn ikke
kan komme i betragtning til et fleksjob og hvorfor , jo jobbene er der ikke og arbejdsgiverne er ikke villige til at tage en tørn med og bedre noget for de mennesker som de for en stor del selv
har været med til at ødelægge helbreddet for og politikkerne har fundet ud af at det for dem er mindst omkostningsfuldt at lade jagten gå ind på de syge tv fremstiller det som folk der bare er
på nedsat tid trods alle de andre skånehensyn der også findes de tages ikke med i det hele taget er det så forvansket et billede af hvem og hvad de mennesker der er visiteret til fleksjob er men
på den anden side passer det jer nok bedst ..

Ellers burde i om ikke kaste jer ind i debatten så kigge med og se hvad det er de mennesker som bliver ramt af jeres uvidenhed har at sige til det her ..

Mvh


Måske det kunne være en god ide at kigge på www.k10.dk der sidder nær 5000 af de mennesker som politikkerne rammer og de kan fortælle historier om hvordan det foregår ude i virkeligheden
og ikke hvordan guld drenge og pigerne på borgen tror at det ser ud ....

og denne mail er sat ind på avisen.dk samt www.k10.dk
Min mail til beskætigelseministeren er sendt videre til besvarelse hos arbejdsmarkedsstyrelsen (hun er åbenbart ikke i stand til at mene eller syntes noget hun ikke har fået besked på )

og Bent Bøgsted misforstår vist også noget

svaret fra ham er

Citat:
Tak for din orientering. Selvom Dansk folkeparti ikke er med i forliget omkring Førtidspension / fleksjob bliver vi jo hele tiden beskyldt for at det er Dansk Folkeparti der er skyld i problemerne.
Det er godt at se at der er nogen det er gået op for, hvem der har lavet forliget omkring fleksjob. Forliget blev jo lavet af Nyrup regeringen i 2001 men det trådte først ikraft i 2003.
Derfor er der mange der tror at det er den borgerlige regering støttet af DF der lavede forliget om førtidspension/Fleksjob, Men det var jo den tidligere S-R regering. Citat slut
mon det hjælper noget at råbe op ?? næææ sikkert ikke men prøver vi ikke ja så hjælper det i hvertfald ikk
  Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 17:50   #8
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Jeg undrer mig dybt over, at det kun er en netavis som avisen.dk der tager det emne op... at ingen af de andre store aviser eller medier for den sags skyld overhovedet nævner det....eller, TV2 News skulle have vist noget om det i går.

Er det et bevis på at vi syge ikke er noget værd?
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 18:27   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hejdien
flot arbejde

HLA72 syge sælger ikke aviser. Samt kommunerne er hævet over loven, for lige meget hvor mange fejl eller snyd de laver. Så sker der intet.
den syge har fejlen. Nemlig at man er syg.
hvis der bliver skåret ned til benet, så kommer der rigtig mange med psysiske lidelser
bare se hvor mange herinde som har en diagnose depression i forskellige grader
udelukkende pågrund af systemet.
det har jeg selv og stå nu i mine papir. grunden er mistænkeliggørelse i gennem 7 år.
stoler ikke på læger eller nogen anden person i det offenlige.
selvom alt hvad jeg fejler er fuldt dokumenteret og været samarbejdsvillig.
samt gjort alt hvad kommunen har sagt.
men fordi min sygdom er sjælden, bliver man mistænkeliggjort.
kommunen forstå ikke hvad jeg fejler. er dog blivet indstillet til pension, men er stadig mistænkt for noget man ikke har gjort. Samme følelse
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 01:16   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
vedr. fleksjob, er det total fejlinformation, at folk bliver betalt med 2/3 dele af arbejdsskiver. Det er jo alt efter arbejdsevne. DVS at der max kan betales 2/3 dele.

Derudover må man som fleksjobber, finde sig i en mindsteløn, trods måske mange år erfaring inden for faget. Endnu engang bliver den syge/tilskadekomne snyt. men alligevel vil de der kan, gerne arbejde på de primisser.

Vedr. besparelser, kan jeg kun opfordre til, at man ser på de unødvendige mange arbejdsprøvninger, lægeerklæring, og utalige jurist/og sagsbehandlertimer i kommunen, som koster hele bondegårde, og kun gør folk mere syge, og dermed bliver endnu dyrere for samfundet på sigt.
Der er her tale om milioner, mon ikke det pyntede i statskassen, hvis man brugte de resultater man betalte for første gang.
Vores samfund må endnu engang tage stilling til om vi vil have et velfærdssamfund, for det koster selvsagt penge. men der er ingen grund til dette misbrug.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overførselsindkomster og udgifter Abraxus Politik og Samfund 54 20-08-2013 13:21
Udgifter under urbejdsprøvning Peter Grenaa Spørgsmål ang fleksjob 7 02-03-2013 12:59
Spørgsmål om udgifter Jom Alt det andet 26 01-12-2011 02:12
§100 sandsynliggøre udgifter Papafox Alt det andet 17 04-02-2010 10:32
Jeg er ved at eksplodere!!! popcorn Dit og Dat 23 02-09-2009 20:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension