K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2008, 17:16   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question førtidspensionister skal " tilbage" i arbejde ?????

Disse mænd taler som om at førtidspensionister ikke er pensionister... Han fatter ikke ret meget ...det er jo allerede muligt at arbejde lidt og frivilligt hvis man kan...hvad med FLEKSERE ...hvorfor siger han ikke noget om dem


http://www.business.dk/article/20080...omi/701030005/


Førtidspensionister skal tilbage i job

Af Frederik M. Juel Torsdag den 3. januar 2008, Berlingske.

Op mod 20.000 flere danskere kan komme i arbejde på længere sigt, hvis vi bliver bedre til at få førtidspensionisterne tilbage i arbejde, viser beregninger fra erhvervs- og arbejdsgiverorganisationen, HTS.

Langt flere førtidspensionister skal tilbage i job. Op mod 20.000 flere danskere kan komme i arbejde, hvis vi bliver bedre til at få førtidspensionisterne tilbage på arbejdsmarkedet.

Det viser beregninger som erhvervs- og arbejdsgiverorganisationen HTS har lavet. Det er sket på baggrund af de nyeste tal fra Danmarks Statistik, der viser et nyt pænt fald i ledigheden. Derved bliver det endnu sværere for de danske virksomheder at skaffe den nødvendige arbejdskraft.

For at løse det problem skal der gøres en større indsats for dem, der er helt uden for arbejdsmarkedet, fremhæver underdirektør i HTS Lars Storr-Hansen.

- Vi har analyseret, hvordan førtidspensionsordningen administreres og virker, og resultatet er meget klart. Der er behov for en løbende revisitering af førtidspensionisterne. Hvis vi lader os inspirere af de hollandske erfaringer og løbende revisiterer førtidspensionister under 50 år, så vil arbejdsstyrken kunne øges med op mod 5.000 personer, siger Lars Storr-Hansen.

Peger på et stort potentiale

Han mener, at potentialet for at få førtidspensionisterne tilbage i arbejde reelt set er endnu større.

- Hvis kommunerne bare ville lære af hinanden, så kommunerne i de enkelte regioner bliver mindst lige så gode som gennemsnittet i regionen til at holde folk væk fra førtidspensionen, så kunne arbejdsstyrken øges med næsten 20.000 personer på lidt længere sigt. Det vil være med til at holde dampen oppe i økonomien, og dermed til at reducere ledigheden yderligere, siger Lars Storr-Hansen.


HTS påpeger, at problemerne med førtidspensionen forstærkes af, at det gennem de senere år i stigende grad har været yngre, der får tildelt pensionen. Andelen af nytilkendelser, der skyldes sociale og psykiske årsager, er steget kraftigt de senere år, og det gælder ikke mindst for unge under 30 år.

- Det er vigtigt at ikke mindst denne gruppe løbende revurderes, så vi ikke uretmæssigt parkerer unge mennesker uden for arbejdsmarkedet det er både dyrt og socialpolitisk dårligt, siger Lars Storr-Hansen.

Underdirektør i HTS, Lars Storr-Hansen, vil have førtidspensionisterne visiteret løbende.:
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2008, 19:12   #2
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Ja, men han sidder i toppen af Danmark og kigger ned. Så han er sq nok ligeglad når det kommer til stykket.

Man kan som du påpeger allerede som førtidspensionist arbejde rigtigt meget før end der bliver skåret i førtidspensionen. Næh, der er snarere tale om et liberalt ideologisk indlæg.

Måske vi her på k10.dk skulle lave et indlæg hvor vi påpeger de nuværende regler plus lægger vægt på, at førtidspensionister ikke er interesseret i at arbejde p.gr.a. årsagen til deres førtidspension. Nemlig at der ligger et reelt krav bag og ret på førtidspension som følge af nedsat arbejdsevne.

Bare en idé... :/
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2008, 20:29   #3
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Thumbs down

Ja, jeg gad nok vide hvilken arb.giver der ville ansætte mig på 1 el. 2 timer hver dag og hvor jeg så må melde mig syg, 3 dage ud af 5.
Den arb.giver bliver nok svær at støve op.... Hvad tro I !
De har vel ikke givet en pension hvis de tror vi kan arbejde...........
Jeg har oplevet da jeg var på reva.ydelse, at den kære arb.giver ikke vidste hvad jeg fejlede (traumatisk stress ) hvor jeg valgte selv at fortælle det.
Jeg håber han bliver lidt klogere Lars S.Hansen. Han ved vidst ikke hvad han udsætter os for. Som om vi ikke har det svært nok i forvejen
Det ville nok være godt med et indlæg til ham.
Hvad tænker han på
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2008, 15:22   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Wink

http://www.venstre.dk/ ( ikke en reklame for venstre, men et link til en debat om job og førtidspensionister)

På venstres hjemmeside står det nu og man kan skrive kommentarer og jeg ville ønske at alle FTPere ville kommentere deres meninger til venstre.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2008, 16:34   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hejdien det er gode spørgsmål du stiller derinde ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"jeg ønsker gamle Danmark tilbage" østerbro Alt det andet 4 02-04-2012 14:50
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
skal få ledige tilbage i job via " motion" Stella Politik og Samfund 4 03-04-2009 09:20
Skal "gamle" førtidspensionister arbejde? zuza Politik og Samfund 0 17-08-2007 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension