K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2010, 18:50   #241
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan jo altid sige til sagsbehandleren, at du tidligt i Januar blev anbefalet at skrive dagbog, og spørge hvorlænge du skal skrive i den, før end de kan bruge den til noget.....du kan også bede om at få den vedlagt sagen.
Men skriv da lige en mail og sig, at du ikke synes ''ressourceprofilen' matcher din dagbog (hvis der er direkte modstridene ting)....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 19:24   #242
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Jeg tror det er vigtigt at komme med korrektioner løbende, - altså skriv dine kommentarer ud for hvert punkt og returner den (i kopi).

Ellers brygger de videre på noget som ikke er rigtigt

Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 19:40   #243
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du kan jo altid sige til sagsbehandleren, at du tidligt i Januar blev anbefalet at skrive dagbog, og spørge hvorlænge du skal skrive i den, før end de kan bruge den til noget.....du kan også bede om at få den vedlagt sagen.
Men skriv da lige en mail og sig, at du ikke synes ''ressourceprofilen' matcher din dagbog (hvis der er direkte modstridene ting)....
Vil lige tjekke - når jeg kommer ind til den stationære, hvor jeg har alle mine mails, om jeg rent faktisk har skrevet det til min nye socialrådgiver. Vender tilbage med det liiiiige om lidt... hvis jeg får rejst mig fra sofaen

Om det er direkte modstridende er svært at sige, for de ting står slet ikke i RP'en sådan direkte. Men jeg er bange for, at dem der læser min RP og så min dagbog, vil tror at jeg overdriver i min dagbog.... og det gør jeg ikke det mindste.

Jeg synes det jeg selv har bidraget med til under den samtale jeg var til d. 9. september er ufatteligt overfladisk nedskrevet... i det hele taget er der ikke ret meget gods i den RP.


Den status jeg fx. selv har betalt for at få lavet hos min fys, som kommunen afviste at indhente, den er ikke blevet taget med i min RP eller vurdering hos sociallægen (hverken den hvor det bliver vurderet at jeg skal afklares eller den hvor jeg så pludselig ikke skal alligevel) og det til trods for jeg bad om at få den med i min sag da jeg mailede den til min nye socialrådgiver midt i januar.

Min svigerinde havde egentlig tilbudt at hjælpe mig med min sag og med min RP, hun fik alle mine papirer for 5 uger siden, men jeg har intet hørt fra hende siden jeg eftersendte kopien af den seneste status fra min læge for snart 4 uger siden og ja, jeg har ikke lyst til at rykke yderligere.
Havde ellers håbet hun kunne hjælpe mig med RP'en og sige om den er mangelfuld og hvad der kan laves om, hvad jeg skal være opmærksom på osv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
Jeg tror det er vigtigt at komme med korrektioner løbende, - altså skriv dine kommentarer ud for hvert punkt og returner den (i kopi).

Ellers brygger de videre på noget som ikke er rigtigt

Ja, det er også min følelse. Jeg føler især at de tager stilling til nogle ting uden at høre mig, om der er noget der har ændret sig på min banehalvdel. Der er snart gået 6 måneder siden jeg var til det møde og vi lavede på min RP, jeg har mange gange givet udtryk for, at det ikke går godt, at jeg har det skidt, har problemer osv. Det føler jeg bare bliver totalt ignoreret.

Men nu er jeg også et meget problematisk menneske der helst vil styre hele verden omkring mig hvis jeg kan det og især når jeg ikke føler jeg har kontrol. Men jeg kan jo ikke styre noget som helst,så jeg er også godt klar over, at det nok også bare er mig og mit lille hoved (min angst, mine katastrofetanker, panikhandlinger og tvangstanker) der nok igen løber af med mig. Men jeg føler heller ikke, at det bliver taget alvorligt når jeg får sådan et "flip". Så bliver jeg især - både fra kommunen og fagforeningen - mødt af et "slap nu liiiige af Heidi", og jeg føler virkelig jeg har gjort i nælderne, har overreageret og bare er helt forkert.

Jeg spørger nok også rigtig meget om mange ting, netop fordi jeg gerne vil have styr på tingene, altså både min socialrådgiver og min sagsbehandler på kommunen, så det kan da godt være jeg efterhånden har gjort dem ret trætte af mig.

Puha.. synes godt nok det kokser lidt vel meget i hovedet på mig, men det er der så heller ikke noget nyt i


Tak for input og opbakning begge to
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 19-02-2010 kl. 19:49. Årsag: tilføjelse
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 18:18   #244
DortheJ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2009
Indlæg: 43
Styrke: 15
DortheJ er ny på vejen
Hejsa

Har selv en sag kørende på 3 år...

Mangelfuld RP der ikke indeholder første arbejdsprøvning... Den blev afbrudt af kommunen på forkert grundlag. De mente at de havde indkaldt mig til et møde jeg var udeblevet fra - men jeg havde aldrig modtaget noget brev. Sygedagpenge og arbejdsprøvning blev omgående stoppet... Fruen her røg så op i det røde felt og advokat, ankenævn og jeg selv fik aktindsigt i min sag og ingen af os modtog nogen kopi af den påståede indkaldelse... Skal her indføjes at jeg fik et flip på dem nede på kommunen da jeg jo ikke modtog nogle penge og advokaten mente så jeg skulle gå ned og tale med dem. Uanset hvad så havde jeg jo ret til en afklaring. Uheldigvis var den medarbejder så lige syg den dag og den gamle sagsbehandler var syg og lederen var der ikke mere..... Gav dem så 5 min. til at finde en der kunne tale med mig - vil dog ikke lige nævne her hvad jeg gjorde - men det virkede - der kom hele to personer ud til mig og det tog 10 min. før jeg havde fået både ny sagsbehandler og sygedagpenge tilbage med tilbagevirkende kraft!! Den nye sagsbehandler var dog kun vikar men oplyste da at de havde indset de havde lavet fejl og at sygedagpengene var på vej tilbage inden jeg fik mit flip. Mærkeligt de ikke bare kunne indrømme det selv ikke??!! Det er så 2½ år siden nu og sagen er egentlig ikke kommet særlig meget videre.... GAB....

Er afklaret og har været til møde for nylig for at opdatere RP - som de så nu pludselig ikke kan nå til den aftalte tid da BAN har truffet afgørelse om vores klage af sidste sommer. Kan ikke lige se hvad det ændrer i RP at de har truffet afgørelse til dels til vores fordel - dog på baggrund af de gamle papirer og ikke på baggrund af de nye. Det har kommunen så opfanget og har klaget over det så nu kan de ikke lave RP!! De afventer BAN!! BAN har så lige sendt kommunens klage videre til ankestyrelsen.... For mig at se så er det blot endnu en dårlig undskyldning for at udsætte RP. Gad godt snart vide hvad det er de får ud af at trække tiden sådan???? Udover at de helt sikkert får visse folk til at opgive kampen og driver dem til vanvid i stedet.

Har tidligere i min sag oplevet at de har sendt fuldstændig forkerte papirer i aktindsigt. Kan læses andet sted herinde.

Tænker tit og ofte på hvordan folk med en skrøbelig psyke egentlig klarer disse kampe.

Min mening er at kommunerne sidder på en alt for stor magt da deres afklaring er afgørende for alt for mange andre ting. I mit tilfælde som er en arbejdsskadesag kan jeg ikke komme videre med noget som helst før de har gjort afklaringen færdig. Herligt. Det har til nu så kostet huset.... en frygtelig masse rykkergebyrer rundt om.... osv. osv....

Hvad gør man for at få tingene ændret så de ikke kan trække tiden på den måde?

De gør jo folk endnu mere syge!!
DortheJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 18:40   #245
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af DortheJ Se meddelelser
Hejsa

Har selv en sag kørende på 3 år...

Mangelfuld RP der ikke indeholder første arbejdsprøvning... Den blev afbrudt af kommunen på forkert grundlag. De mente at de havde indkaldt mig til et møde jeg var udeblevet fra - men jeg havde aldrig modtaget noget brev. Sygedagpenge og arbejdsprøvning blev omgående stoppet... Fruen her røg så op i det røde felt og advokat, ankenævn og jeg selv fik aktindsigt i min sag og ingen af os modtog nogen kopi af den påståede indkaldelse... Skal her indføjes at jeg fik et flip på dem nede på kommunen da jeg jo ikke modtog nogle penge og advokaten mente så jeg skulle gå ned og tale med dem. Uanset hvad så havde jeg jo ret til en afklaring. Uheldigvis var den medarbejder så lige syg den dag og den gamle sagsbehandler var syg og lederen var der ikke mere..... Gav dem så 5 min. til at finde en der kunne tale med mig - vil dog ikke lige nævne her hvad jeg gjorde - men det virkede - der kom hele to personer ud til mig og det tog 10 min. før jeg havde fået både ny sagsbehandler og sygedagpenge tilbage med tilbagevirkende kraft!! Den nye sagsbehandler var dog kun vikar men oplyste da at de havde indset de havde lavet fejl og at sygedagpengene var på vej tilbage inden jeg fik mit flip. Mærkeligt de ikke bare kunne indrømme det selv ikke??!! Det er så 2½ år siden nu og sagen er egentlig ikke kommet særlig meget videre.... GAB....

Er afklaret og har været til møde for nylig for at opdatere RP - som de så nu pludselig ikke kan nå til den aftalte tid da BAN har truffet afgørelse om vores klage af sidste sommer. Kan ikke lige se hvad det ændrer i RP at de har truffet afgørelse til dels til vores fordel - dog på baggrund af de gamle papirer og ikke på baggrund af de nye. Det har kommunen så opfanget og har klaget over det så nu kan de ikke lave RP!! De afventer BAN!! BAN har så lige sendt kommunens klage videre til ankestyrelsen.... For mig at se så er det blot endnu en dårlig undskyldning for at udsætte RP. Gad godt snart vide hvad det er de får ud af at trække tiden sådan???? Udover at de helt sikkert får visse folk til at opgive kampen og driver dem til vanvid i stedet.

Har tidligere i min sag oplevet at de har sendt fuldstændig forkerte papirer i aktindsigt. Kan læses andet sted herinde.

Tænker tit og ofte på hvordan folk med en skrøbelig psyke egentlig klarer disse kampe.

Min mening er at kommunerne sidder på en alt for stor magt da deres afklaring er afgørende for alt for mange andre ting. I mit tilfælde som er en arbejdsskadesag kan jeg ikke komme videre med noget som helst før de har gjort afklaringen færdig. Herligt. Det har til nu så kostet huset.... en frygtelig masse rykkergebyrer rundt om.... osv. osv....

Hvad gør man for at få tingene ændret så de ikke kan trække tiden på den måde?

De gør jo folk endnu mere syge!!
Jeg er helt enig, de gør folk mere syge, men vil slet slet ikke se det. Jeg kan da godt undre mig over hvor langt de vil køre folk under gulvbrædderne før de indser, at man er helt ødelagt og ikke kan yde det de vil have en til.

Det er en kamp uden lige og når man har psykiske problemer er man ikke altid lige stærk til at kæmpe... og det ved de godt.

Jeg ved ikke hvad man kan gøre, andet end at kæmpe når man kan og få nogen til at hjælpe en.

Det glæder mig at høre at det trods alt er lykkes dig at få dine sygedagpenge igen, også selvom det har kostet så meget som det har og du ikke er kommet videre afklaringen. Jeg håber du hurtigt kommer nærmere afklaringen
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 18:50   #246
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tina, er du medlem af en fagforening? Det kan du sagtens blive uden at have et arbejde. Frie Funtionærer er fin nok og ikke så dyr, og der får du adgang til advokat.
Jeg har også været syltet i 10 år, men da jeg sagde "A"-ordet, satte man lige pludselig en sagsbehandler til at rydde op i min sag og sætte skub i tingene. Nu er der så opstået andre problemer, som han også kan rådgive mig i.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 19:15   #247
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Tina, er du medlem af en fagforening? Det kan du sagtens blive uden at have et arbejde. Frie Funtionærer er fin nok og ikke så dyr, og der får du adgang til advokat.
Jeg har også været syltet i 10 år, men da jeg sagde "A"-ordet, satte man lige pludselig en sagsbehandler til at rydde op i min sag og sætte skub i tingene. Nu er der så opstået andre problemer, som han også kan rådgive mig i.
Øhm... er det mig eller DortheJ du skriver til? Kan nemlig ikke se nogen Tina her....

Men er det mig, så er jeg i fagforening, har haft den samme sagsbehandler fra fagforeningen indover siden juni 09, men det har ikke fået Odense kommune til at arbejde hurtigere eller noget.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 12:20   #248
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Jeg må indrømme, at jeg føler mig totalt udbrændt og kørt helt ned under gulvbrædderne nu.

Jeg har i går prøvet at forklare det på min blog og har i nogle dage nu gået og spekuleret over hvordan jeg bærer mig ad med at få gjort kommunen og min fagforening opmærksom på, at jeg er kørt helt der ud nu hvor jeg faktisk har lyst til at hoppe i åen.

Jeg skriver stadig dagbog over min dag hvor jeg også har smerteskala med, men jeg synes jeg har store problemer med at få beskrevet hvor skidt det faktisk står til.
Bevares, man kan godt se, at mine dage er præget af smerter og/eller angst/tudeture og at jeg ikke får lavet ret meget, men et eller andet sted i min lille dumme hjerne er jeg bange for, at det bliver tolket som at jeg "bare" er gået i stå.

Jeg har jo prøvet flere gange før at gøre opmærksom på, at det går skidt, men det synes jeg bare møder en mur af tavshed. Nu har jeg så skrevet detaljeret dagbog i en lille måned (fra 27. januar) og jeg bliver mere og mere i tvivl om jeg gør det rigtigt.

Jeg har i dag ringet og bestilt tid hos egen læge, men grundet hans ferie har jeg først fået en tid d. 18. marts. Det er en uge efter jeg har været på neurokir. afd. med min nakke.
Jeg valgte dog at tage i mod tiden, for jeg har det bedst med at have ham med i alt hvad jeg gør osv. og han er en af mine største støtter i alt det her.
Jeg vil så prøve om jeg kan få fat i ham i hans telefontid inden han smutter på ferie og i hvert fald snakke med ham om at få noget mere smertelindrende. Er kun på Pinex og det hjælper ikke en skid.

Har I nogle forslag til hvordan jeg kan gøre kommunen og fagforeningen opmærksom på, at jeg er altså kørt helt ned nu og at det ikke "bare" handler om at jeg skal på neurokir. og have kigget på min nakke og så kører vi bare derud af igen...

Skal jeg bare fortsætte med at skrive dagbog som jeg gør og så håbe på, at de tager den for gode varer når jeg kommer og smider den på skrivebordet foran dem?
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 15:01   #249
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej hla72

først en masse
du skal fortsætte med at skrive dagbog for egen skyld, så du altid har bevis på, hvordan din dag har været.
det er en svær situation at være i, det er den pokkers ventetid

du bliver nødt til at tage en dag af gangen, prøv at slappe af, ved godt det er svært, men andet kan jeg ikke råde dig til lige nu.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 18:48   #250
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej hla72

først en masse
du skal fortsætte med at skrive dagbog for egen skyld, så du altid har bevis på, hvordan din dag har været.
det er en svær situation at være i, det er den pokkers ventetid

du bliver nødt til at tage en dag af gangen, prøv at slappe af, ved godt det er svært, men andet kan jeg ikke råde dig til lige nu.
Tak futtefreja.

Skal nok fortsætte med dagbogen, den er ligesom blevet en fast del af min hverdag nu.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension