K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2011, 23:20   #1
anitas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
anitas er ny på vejen
fleksjobber på kontanthjælp aktivering ??

Hej
Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig lidt.
Min kæreste har fået fleks men er på kontanthjælp. Jeg skriver for ham for han kan ikke læse eller skrive.

[B]Hvordan er reglerne når han er fleksjobber på kontanthjælp.
Skal han stadig aktiveres og arbejdsprøves ?[/
B]For kommunen har sagt han skal blive i hans arbejds prøvning og der skal han sættes op i tid.
Hans fleks er der ikke sat timer på for det kan varriere efter jobtype. Kommunen siger det gavner ham for stod der 16 timer er det et minimun han skal arbejde så derfor er der ingen timer sat på.

Har han krav på hjælp til at skrive CV og ansøgninger eller er det min opgave ?
anitas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 00:58   #2
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Skal han stadig aktiveres og arbejdsprøves ?
ja det er jo der der findes det x antal tiemr han kan pr dag/uge
Citat:
Har han krav på hjælp til at skrive CV og ansøgninger eller er det min opgave ?
komunen er normalt hjælpsom ang dette.elelrs vil de nok sende ham på et as3 kursus for at lære at lave CV osv.eller generalt en anden aktør

tja de ahr lidt ret efter 15 timer mener grænsen er 12.5 time eller vil arbejdskiveren sætte penge til ved at andsætte en.

de prøver altid på at presse en op i timer.men lad være her menes han skal ikke tro han er supermand det er ris til hans egen røv
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 09:17   #3
anitas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
anitas er ny på vejen
De kalder det virksomheds praktik men det har ikke været muligt at sætte tiden op. Han har en reva afklaring der siger 16 timer ugentlig. Men kommunen bliver ved med at tro han kan mener i det rigtige erhverv.
Hans skåne hensyn er inegn gentagende arbejde men han laver kun gentagende arbejde han er i en tøj afdeling i føtex.

Hvad så når man er i virksomhedspraktik er lønnen stadig kontanthjælp ?
anitas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 10:04   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis han er på kontanthjælp nu, så bliver han ved med at være på kontanthjælp
indtil han finder et job og først efter 9 måneder i job
kan man få ledighedsydelse
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktivering (på kontanthjælp som syg) Nucca Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 21-07-2013 19:42
Vedr tilbagebetaling af kontanthjælp - aktivering Bodrum Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 21-07-2013 09:13
HJÆLP!! Kontanthjælp og aktivering kylle Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 19-03-2013 09:57
Sygemeldt afskedet fleksjobber kontanthjælp Poeppel Spørgsmål ang fleksjob 20 02-03-2012 01:59
Feriepenge & kontanthjælp & aktivering Cordulla Alt det andet 2 20-03-2010 14:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension