K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2012, 15:57   #1
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Hvordan får man besked hvis ens sag om førtidspension er rejst/ikke rejst.

Min sag om førtidspension har været oppe på møde idag, hvor det skulle besluttes hvorvidt, at min sag skal rejses eller ikke rejses. ( Indstillet på § 18)

Jeg afventer naturligvis spændt afgørelsen..

Jeg har læst om flere herinde, der får tilsendt et brev fra en af personerne, der har siddet med til dette møde/været med til at træffe beslutningen, med besked om, at personens sag om ftp er rejst, vejledning om, hvornår den skal op på tilkendelsesmødet med flere oplysninger.

Men hvordan får man svar, hvis ens sag om ftp IKKE er blevet rejst??? Er det pr brev fra samme person som nævnt oven over eller er det fra ens egen sagsbehandler eller?

Jeg ved fra min sagsbehandler, at hun kan se, at der dd er afsendt et brev til mig, fra en af de personer, der har siddet med til mødet. Men hun skriver desværre ikke, hvad afgørelsen er blevet.

Piv, hvor er jeg nervøs. Inden idag sad jeg med en gød fornemmelse af, at den ville blive rejst. Nu føler jeg sådan lidt, at hvorfor skrev min søde sagsbehandler det så ikke bare i sin mail - hvorfor kun skrive, at der dags dato er afsendt et brev til mig med afgørelsen.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 16:02   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sådan gjorde de også ved mig - de ville ikke oplyse mig telefonisk, og sagde at de simpelthen ikke måtte, og sagde jeg måtte vente på brevet.

Ved mange andre ellers har fået svar telefonisk, men det ville de så ikke i lige min sag.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 16:08   #3
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa sannehansen
jeg føler med dig jeg sidder i samme bås som dig. min er sendt til udvalget der skal træffe afgærelse om en pensionssag skal rejses den er sendt der til i sidste uge men jeg aner ikke hvortit de vuder om de vil rejse sagen eller ej.
jeg tro grunden til din sagsbehanler ikke har skrevet om din sag er rejst eller ej er sikkert fordi hun ikke selv er klar over det endnu eller også må hun ikke udtale sig før du har det på skrift. jeg ved det ikke er ren get. men jeg kan godt forstå den nervøsitet du har i maven og angsten men jeg sender dig de bedste tanker
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 17:23   #4
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
til begge " Sanner"... hvor jeg dog håber for jer i får det helt rigtige svar meget snart, så I kan begynde et nyt liv i fred og ro! Selv er min sag der, hvor den forhåbentligt snart skal på det teammøde, for at se om jeg kan indstilles..sikke en stressende omgang!!

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 17:30   #5
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
krydser fingre for jer alle er selv i samme situations og mit skal op på møde i næste uge om de indstiller eller ikke

er dog godkendt af jobcenterledelsen men teamet vil gerne have lægekonsulent med til afgørelse så ??????????? aner ikke hvad det kan dreje sig om da han har udtalt sig skrifteligt men det er en hård periode som bare tar laaaaaaang tid

men pøj pøj til jer alle
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 17:31   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej ved mig der fik jeg brev om at de rejste sag om førtidspension....og godt 8 dg efter fik jeg brev om det var gået igennem..
men tiden var laaaaaaaaaaaaaaang og et mareridt..det føles som 1oo år...
men det gik jo..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 17:54   #7
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
takker. fibro ja det er noget af en omgang man skal igennem og det tager på en alle føelser sidder ude på. det er nu 10 år siden jeg kørte galt her om få dage og det er 3 gang min sag er der hvor den er nu så man ved alt kan ske første gang ville de ike rejse sagen fordi jeg værken var arbejdsprøvet eller noget set tilbage forstår jeg ikke min sagsbehanler den gang indstilte men det gav mig da fleksbevilling. anden gang blev den rejst men fik afslag fordi jeg ikke haved prøvet smærteklinik og fordi mine arbejdsprøvninger var stoppet før tid fordi arbejdsgiver som var kommunen selv ikke ture stå til andsvar.
nu har jeg så været på smerte klinik i 6 måneder de udelukker alt og har prøvet alt de siger stationær alt afprøvet ingen behanling og ingen fungtionsevne der kan bruges og at en ny arbejdsprøvning vil ødelgge endnu mere og vil være farlig og at sådan en ville kunne gøre mig plejekrævende.
har så i hjemmet fået lavet en fungtionsevnevuderin for at under bygge det. og for at dokumentet.
så nu er den der iigen og jeg har det sådan hvad finder de nu på af kreative ting og omformuleringer for at kan give et afslag. for de er godt nok kreative i den pensionnevn tro det er et krav for at blive valgt til denne post
hilsen sanne og håber det bedste for os alle.
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 19:22   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg fik brev om at de skulle holdes møde pensionsudvalget 21. august.

Der står at de inden for 14 dage skal skal træffe afgørelse om at der er grundlag for at begynde pensionssag.

De 14 dage er gået i dag - jeg har intet hørt og er efterhånden et stort nervevrag
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 19:56   #9
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Endnu en gang bliver jeg bekræftet i, at jeg vist ikke skal klage. Har du ventet 14 dage Tumnus!!! Har du slet ikke forsøgt, at kontaktet dem?

Jeg ved jo da heldigvis, at mit brev er fremsendt idag og, at min sag var oppe i formiddags. Men jeg kan slet ikke holde ud at tænke på, at brevet først kommer i morgen eller endnu værre først på torsdag. Et eller andet sted, så ville jeg bare inderligt have ønsket, at min sagsbehandler havde skrevet - bare et lille hint, om brevet, der venter mig indeholder besked om, at sagen rejses eller ikke rejses.

Jeg har ikke været i arbejdsprøvning, hvilket der bekymrer mig mest. Men Neurologerne og også lægekonsulenten skriver, at arbejdsprøvning er kontraindiceret.

Tak for svar - selvom jeg fortsat søger nogle, der kan svare på, hvordan og af hvem de fik meddelt, at deres sag IKKE blev rejst? ( Altså ikke afslag på pension, men afslag på rejsning af sagen)

Selvom jeg ikke har skrevet meget idag, så er jeg nu helt ødelagt. Jeg har svært ved at koncentrere og fokusere ret lang tid af gange. Så nu vil jeg gå i seng og håbe på, at natten og besøget af posten er hurtigt overstået.... Med godt resultat:-)
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 19:59   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja SanneHansen, det er en hård omgang, håber at du bliver indstillet til pension.

Jeg blev indstillet sidste år på en §18 endda med arbejdsprøvning og det hele, 14 dage efter indstilling fik jeg afslag af pensionsnævnet, så man kan aldrig vide.

Held og lykke til dig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej ..hvordan kan man søge om revalidering! hvis man ikke har været på arbejdsmarked shogun Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 30-03-2012 13:18
Hvis Førtidspension ikke bevilges Ege Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 24-01-2012 16:29
hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke kan få førtidspension ? Fellino Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-06-2010 13:43
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47
Kan man søge førtidspension hvis man ikke er på kontanthjælp eller dagpenge? tbbe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 29-01-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension