K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2009, 02:19   #1
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
læs i århusstift

Der var igår (torsdag) en stor artikel i Århus stifttiende om fleksjob ,kommunen ,ankestyrelsen med mer ,der er også oprettet et debat forum i århus stift nord djurs stift og andre lokal aviser.

Desværre er jeg ikke klog nok på it til at ligge et link ind på k10 fra en avis.


mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 03:29   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Manglende retssikkerhed - lægekonsulenter ORDINERER medicin

Tak, for den, Baldur.

Nu ødelagde du min nattesøvn.

Det var dog noget nær den hæsligste gang manipulation med borgernes retssikkerhed, jeg længe har set.

Syg i 7 år, og så har kommunen smølet og mener fortsat ikke, at arbejdsevnen er nedsat.

Borgerens retssikkerhed er IKKE-eksisterende, når det alligevel i sidste ende er kommunen i enighed med Ankestyrelsen beslutter, HVILKE papirer, Ankestyrelsen skal have.

Sådan foregik det også i tvangsfjernelsessagen i Mou, hvor Ankestyrelsen havde truffet den "korrekte afgørelse", da man valgte IKKE at fjerne den 14-årige pige. Der havde Ankestyrelsen OGSÅ truffet afgørelse på baggrund af de papirer, KOMMUNEN havde indsendt.

FLOT!!!!

Nå, men læs historien. Den er hæslig.

Læs endelig de andre links, der henvises til og brug evt. søgefunktionen og skriv fleksjob, så dukker der meget op.

Citat:
Mette Villesen har bedt kommunen genoptage hendes sag. Hun mener, at kommunen har undladt at fremlægge sagen reelt og objektivt overfor Den Sociale Ankestyrelse og kun fremlagt håndplukkede argumenter, der støttede kommunens egen holdning.
Kommunen mener lige pludselig, at den skal "ordinere medicin" på TRODS af en overlæges modsatte opfattelse.

Jeg troede ikke, at lægekonsulenter måtte ordinere "behandling" af borgerne.

Men hvad ... nu har Ankestyrelsen jo godkendt, at lægekonsulenter må ordinere medicin og henvise til behandling.

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/arti.../AAS/533630699

Læs også her, og med de ventetider, der er på speciallægeundersøgelser, så kan borgerne jo aldrig i livet få en lægeerklæring, der IKKE er for gammel.

Citat:
Lægeerklæring for gammel

udtalelsen er ni måneder gammel, hvorfor det kan være relevant at indhente en ny udtalelse eller få foretaget en grundigere undersøgelse«.

forholder Jobcentret sig ikke til, hvorfor kommunen ikke har fundet det relevant at gøre Den Sociale Ankestyrelse bekendt med den psykiatriske lægeerklæring, der konkret afviser at Mette Villesen har behov for medicinsk behandling.
HVAD???

Staklen har været syg siden 2002. Kommunen har haft 7 år!!!! til at "se på sagen".

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/arti.../AAS/650404970

Citat:
Beskylder borger for at spille skuespil




I præsentationen af sagen for Den Sociale Ankestyrelse indgår et tre sider langt notat fra Jobcentrets faglige koordinator - et notat, der er fremstillet specifikt til ankesagen.
Ja, det har der nok ikke været partshøring om.

Citat:
»Enten spiller hun stort skuespil eller også negligerer hun egen læges evne til at hjælpe hende«.
Citat:
Den faglige koordinator forholder sig ikke til indholdet af den psykiatriske lægeerklæring, som kommunen har undladt at indhente som led i belysning af det omfattende sagskompleks.
Kommunens egen sagsbehandlingers vurdering baseret på diverse fagpersoners udtalelser er udeladt i sagsfremstillingen over for Den Sociale Ankestyrelse.

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/arti.../AAS/479572835

Læs SAMTLIGE artikler grundigt, så har I en komplet lærebog i manglende retssikkerhed og manipulation igennem hele systemt. FØJ FOR DEN DA!!!!


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 04:35   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Læs SAMTLIGE artikler grundigt, så har I en komplet lærebog i manglende retssikkerhed og manipulation igennem hele systemt. FØJ FOR DEN DA!!!!
Ja det er da et nyt skrækeksempel i kommunernes overtrædelse af alle love og regler... man skærer lige sagen til så den passer med det resultat man har bestemt sig for på forhånd... og så er borgeren klar til de næste 7 år i manegen...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 09:22   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10


Endnu en stakkel, hva fa.... bilder de dem ind, ja, undskyld mit sprog.

Må sige, at vi samt mange andre herinde, ved hvad det betyder at gennemgå dette cirkus i maaaaange år

Og så at ankestyrelsen giver medhold, ja, jeg er lige ved at tænke ordet: korruption

Igen, jeg ville stille sagsbehandleren mfl til ansvar, koste hvad det ville, straffeloven igen igen.

Håber da inderligt at hun får sin berettigede hjælp
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2009, 00:13   #5
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
Hej

Hvor gamel må en speciallægerklæring værre i en kommune sag ???

9 md som beskrevet i artiklen i århus onsdag ,så betragtede kommunen den værend for gamel ?


mvh henrik
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2009, 01:32   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
En tidligere sagsbeh. fortalte mig, at når en speciallægeerklæring var over 2 år gammel, så måtte de ikke bruge den.
Om det er sandt ved jeg ikke, eller om det måske blot er endnu en af hendes løgnehistorier.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2009, 01:40   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, der er jo laaangt fra 9 måneder op til to år.

Men SAMTLIGE lægeerklæringer bliver jo forældede, når kommunernes sagsbehandling er så langsom.

Men det er måske deres taktik, at de så kan få refusion i det UENDELIGE og samtidig holde borgerne på kontanthjælp eller uden forsørgelse.

Suk.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2009, 02:06   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
baldur, jeg er ikke sikker, men jeg MENER at have læst et eller andet sted at de max må være 6 måneder (så vidt jeg ved er der ingen lov om det i den forstand)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2009, 12:08   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
6 mdr., 9 mdr., 2 år
For mig lyder det som om, at man har forskellige retningslinier rundt om i kommunerne.

Det har i mange år været min erfaring, at når man får en ny sagsbeh., så starter han/hun oftest med at indhente nye lægepapirer.
Simpelthen fordi det er nemmere, end at sætte sig ind i sagen, og komme videre.
Når de nye lægepapirer så er indhentet, har man måske fået en ny sagsbeh., og ergo slap den forrige for at lave en s...
Det er så blot min erfaring.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 22:47   #10
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

jeg har fået tilkendt 15% i mengrad : det vil sige middelsværre daglige stationære rygsmerter med udstråling i benen . Gad godt vid hvordan kommunen ser på arbejsskadestyrelsens kendelse. håber ikke de tør ignorere ASk.

mvh baaldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension