K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2012, 11:31   #1
EmilieCon
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
EmilieCon er ny på vejen
Mobbet som fleksjobber

Kære fleksjobber

Har du været udsat for chikane eller mobning på din arbejdsplads fordi du er fleksjobber, og har du lyst til at fortælle om det?
Vi er to journaliststuderende, som laver en radiodokumentar om det psykiske arbejdsmiljø for fleksjobbere. Vores undersøgelse blandt 600 fleksjobbere viser, at der er en væsentlig del, som oplever dette problem.
Derfor hører vi meget gerne fra dig, der har været udsat for det. Du behøver ikke stå i situationen lige nu - hvis du tidligere har være på en arbejdsplads og oplevet chikane fra kolleger eller dine overordnede, vil vi også meget gerne tale med dig.

Din historie vil være en stor hjælp for os, så andre kan få større indsigt i, hvad det vil sige at være fleksjobber, og hvor hårdt det er, når forståelsen fra omgivelserne ikke er der.

Ring eller skriv meget gerne til os: 61280388/[email protected]

Med venlig hilsen
Line Skou og Emilie Conradsen
Journaliststuderende
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
EmilieCon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 12:11   #2
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Samfundet og regeringen mobber flexjobbere..at finde en flexjobber med arbejde bliver jeres største udfordring.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 17:13   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er mange fleksjobber der skal høre for deres direktør tider.

ting som jeg vil også gerne møde kl 9.

eller gid jeg kunne få fuld løn og gå hjem efter 4 timer

mine børn kunne også godt bruge mig.

fleksjobber er jo altid syge

gid nogle også ville hoppe for mig.

Men mest er det et problem, at folk syntes vi snyder ved, at gå tideligt hjem, selv om vi skal hjem og hvile.

I mit sidste job havde jeg en arbejds kammerat der også gerne ville ned i tid og have fuld løn, så spurte jeg hende, hva hun lavede om aften, hun gik til dans og håndboldt, jeg sover, det var var hun megte chokket over, at der ingen social kontakt var, fordi mine resucer ikke er til det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 17:51   #4
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Da jeg lige var kommet på flexordningen (havde da været ansat i firmaet i godt 9 år) sagde min daværende chef, at han syntes jeg udnyttede systemet, når jeg tog en hel sygedag ved kontrolbesøg på sygehuset. Han var ikke klar over hvor meget den ca 6 gange så lange transport (frem og tilbage) trættede mig, samt hvor psykisk belastende en kontrol var - og stadig er!
Jeg replicerede lynhurtigt, at for min skyld kunne vi da sagtens bytte!
Kollegaerne husker det stadigt og smiler højlydt mens chefen er skiftet, og efterfølgende har der ingen problemer været. Tværtimod masser af respekt for min kamp for jobbet, såmænd også fra kunder
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 18:00   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg tror gerne at man skal være sindssyg "stærk" for at have et fleksjob. Mærkede det jo allerede ved genindkørsel på tidligere arbejds plads og efter flg. arbejdsprøvning. Ikke nok med at man selv kan have/har dårlig samvittighed, så er der nok andre der skal spæde til, sådan er mennesker også desværre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 10:59   #6
EmilieCon
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
EmilieCon er ny på vejen
Mobbet som fleksjobber

Tak for jeres svar. Vi er klar over, at det er en udfordring at finde en, der har lyst til at fortælle om det. Men der er selvfølgelig mulighed for fuld anonymitet - vi vil ikke sætte nogen i en risikabel situation.

Bedste hilsner
Emilie Conradsen
61 28 03 88/[email protected]
EmilieCon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 11:48   #7
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg synes det er et rigtig godt emne at tage op

Jeg er "kun" i afklaring til fleksjob og er på praktikstedet 4 dage om ugen i 3 timer.

Jeg oplever at jeg nærmest er usynlig - jeg bliver ikke orienteret om noget som helst og fx. så møder jeg før alle andre, starter en bus op og kører til stationen og henter elever.
Der har så været nogle elevfri dage og det har kun været tilfælde at jeg har hørt eleverne snakke om de havde fri - ellers var jeg kørt til stationen og været totalt til grin

Der er masser masser af den slags episoder og jeg synes ikke det er ok

Der er 2 fleksere på arbejdspladsen og de bliver behandlet præcis lige så dårligt.

Jeg var til opfølgningsmøde med jk og chef på praktiksted og blev bl.a. spurgt om jeg var glad for at være der.

Jeg svarede ja - men nævnte at jeg ikke kunne forstå at en bestemt "kollega" ikke vil så meget som svare når jeg siger godmorgen

Chefen mente så at det var helt naturligt når man ikke var der fuld tid

Det gav mig da noget at tænke over - man kan måske forvente det værste hvis man er så heldig at finde et job.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 14:12   #8
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Jeg er flexjobber i samme job 9 år nu, så ja der er da små bemærkninger om mine arbejdstider osv men om man lader sig mærke af det eller tager det som den almindelige tone på en arbejdsplads det kommer vel an på hvor sart man vælger at være.

Jeg kunne da udemærket se at en sart person på min arbejdsplads nemt ville kunne få ondt af sig selv og mene det hele er forfærdeligt og "gå" ned på mobning
hvor jeg tager det med et smil og giver lidt igen istedet for
Man må se på det som sort dansk humor hvad det efter min mening er, jeg kan altså ikke gå nedtrygt hjem bare fordi en kollega mandag middag når jeg er på vej hjem siger god weekend eller andre bemærkninger om ens arbejdstid
i stedet for så vend den og giv lidt igen, sig god weekend med et smil, spørg hvem er den smarte, osv gør det med et smil så vender man det hele til en joke og der bliver det.

Hvis du lader det dig gå på så vil du for hver gang få det dårligere og skabe afstand og miste kontakten med dine kollegaer
smil til verden så smiler den igen
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 14:33   #9
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Der findes jo flere måder at mobbe på....

Jeg har godt nok aldrig været i fleksjob, men har bestemt været udsat for mobning af den lidt mere subtile slags... bl.a med at få tilbageholdt informationer, som gjorde det svært for mig at passe arbejdet...

Og ja, nogle kan tage det med et smil, og andre bliver mere berørt..tror det kan være lidt svært at "vælge", hvordan det skal påvirke een....


/Mileo

Sidst redigeret af Mileo; 09-12-2012 kl. 14:39. Årsag: stavefejl
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 18:43   #10
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Selvfølgelig er der mange måder at mobbe på men efter min erfaring så sker mobning på dem der skilder sig ud og tager afstand fra de andre
Så hvis man fra starten af på en arbejdsplads er på tærene over hvad de andre siger og tænker så har man med det samme sat sig over i et hjørne og taget afstand til de andre og dermed selv lagt grobunden til mobningen som så bare vil vokse
men tager man sig sammen og deltager i det de andre laver, virker interesseret i dem, griner med, er venlig og åben så køre det hele meget lettere og man ender ikke som et mobbeofre
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
må man eje APS som fleksjobber? socrates66 Spørgsmål ang fleksjob 8 08-07-2010 16:48
Ring til AT hvis du bliver mobbet på jobbet bla-bla Politik og Samfund 1 29-04-2010 19:06
Journalist søger fleksjobbere som er blevet mobbet på jobbet Webmaster Dit og Dat 5 08-01-2010 16:12
løn som fleksjobber... Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 19-11-2009 21:46
Mobbet som fleksjobber Annette Christensen Accept fra vores omgivelser 18 24-03-2009 02:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension