K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2009, 13:41   #21
lisbethl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-08 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
lisbethl er ny på vejen
Hej Blondie

Har selv lige taget advokat, da jeg nok synes kommunen er for meget i øjeblikket. Har Taget Helsinghoff & Partnere, der både har kontorer i København og Århus. De giver et gratis bud på din sag. Du kan altså få en vurdering inden du hyrer ham. Tilligemed siger de, at de får betaling når du får din erstatning. Du kan da få en vurdering og få kigget på sagen ?.

Håber det bedste
lisbethl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 00:16   #22
Jeannette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2009
Lokation: Holbæk
Alder: 53
Indlæg: 9
Styrke: 0
Jeannette er ny på vejen
3 mdr.

Har læst at det maks. må tage 3 mdr. at behandle en pensionssag, medmindre
kommunen har en gyldig grund.

Bøvler selv med Holbæk kommune og de gider bare ikke svare mig. Hold ud
Jeannette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 19:59   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vil bare lige sige til dem der har fulgt den her tråd at blondie har skrevet mere om sin sag i sin blog
  Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 20:44   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak for fiffet Hejdien, jeg har nemlig også undret mig lidt over hvor Blondie blev af...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 15:16   #25
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Update

Hej alle

Jeg skriver lige en update på min sag her også (havde ikke tænkt på det fordi jeg er begyndt at føre dagbog inde på bloggen) og vil stadig rigtig gerne bede om råd i forhold til at søge efter §17... hvad synes i???

Jeg har kontaktet SF i folketinget og har fået svar, de har anmodet om lov til at bruge min sag som case til fremtidige forhandlinger osv ang førtidspension.

Jeg blev rådet til at klage til den sociale ankestyrelse, det er gjort i fredags.
Og til at tage kontakt til retshjælpen, det gør jeg mandag aften...

Jeg har kontaktet min lokalpolitiker fra SF, han hjalp sidst kommunen lukkede for min kontanthjælp, og han er nu i gang igen...

Mht. til lukningen af min indtægt, passerede vi de 4 ugers svarfrist i onsdags, uden at kommuen lod høre fra sig. I går fik jeg brev om at de ikke kunne nå at behandle anken indenfor de 4 uger (skulle jeg ikke have den besked INDEN de 4 uger var gået????) Begrundensen er at de vil lave en nærmere heldbredsmæssig afklaring inden de giver svar ( hvad det har med inkaldelsesfristen på under 1 time at gøre, ander jeg ikke)
De skriver at jeg kan forvente svar indenfor ca. 14 dage...

Så jeg passerer endnu et månedsskifte uden indtægt og mulighed for at betale husleje osv.

Heldbredsmæssigt går det virkelig skidt, oven i skaderne efter ulykken havde jeg et grimt fald på trapperne i foråret, og der er kommet en grel forværring hos mig. Jeg har svært ved at gå og klare selv små hverdagsting i huset. Jeg er for det meste vandret fordi de jag der kommer, lammer ned i mine ben og får mig til at knække sammen.

Min læge mener at den discusprolaps jeg har i lænd/bækken nu er i udbrud, så jeg skal til neurolog ( 22. oktober) og derefter scanning igen for at se hvad der sker derinde, og om den nu skal opereres.

Jeg ville give min højre arm for bare en enkelt dag uden smerter... og en ny ryg

Så alt i alt synes jeg ikke lige der er lys for enden af tunellen, men selv om jeg faktisk er mere påvirket end nogensinde før, så håber jeg stadig at der trods alt findes rimelighed i DK...
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 14:34   #26
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
update

Så kom nævnets afgørelse:

En fuldkommen sejr til kommunen.
De må gerne indkalde med 23 timers varsel, de forholder sig ikke til at jeg derved mistede min ret til at medbringe bisidder. De forholder sig slet ikke til de mange breve kommunen fejldaterer og sender for sent.

Jeg anker afgørelsen da jeg mener at det her har betydning for alle kontanthjælpsmodtagere i DK.
__________________
Se også min blog her på K10
http://www.k10.dk/blog.php?u=3140
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 14:47   #27
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg er målløs, vi kan vist godt blive enige om at retssikkerheden er nedbragt til et minimum for borgere der er i klemme..

Godt at du anker videre har du glæde af retshjælpen og har SF hjulpet yderligt , ved du noget om hvorvidt de har brugt din sag eller agter at gøre det .. ?
  Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 15:19   #28
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg er målløs, vi kan vist godt blive enige om at retssikkerheden er nedbragt til et minimum for borgere der er i klemme..

Godt at du anker videre har du glæde af retshjælpen og har SF hjulpet yderligt , ved du noget om hvorvidt de har brugt din sag eller agter at gøre det .. ?
Hejsa

Jeg har sendt min sag til retshjælpen og de har skrevet og bedt mig ringe, jeg kan kun ringe fredag aften og har ikke lige haft krafterne til det, men tror jeg vil prøve at huske det i morgen...

Jeg er rigtig skidt pt. dels er jeg efter lægens vurdering ramt af svineinfluenzaen, og dels er min ryg nu så skidt at jeg faktisk kun kan ligge... De mener at min discusprolaps er yderligere forværret, jeg får momentvise lammelser og kramper med mindre jeg ligger, så det gør jeg helst... Venter på svar fra ny scanning om de nu kan gå ind og operere...

Min lokale SF´er er stadig på og har tilbudt sig som bisidder når der er kommet nærmere afklaring af ryggen

SF på landsplan spurgte om lov til at bruge min sag, og fik det, men jeg tror ikke at jeg hører nærmere om det.

Men jeg mener at jeg SKAL anke nævnets afgørelse, den har jo betydning for alle kontanthjælp/dagpenge modtagere. Nævnet vil ikke kritisere kommunen for den sene indkaldelse, så vi må jo så have besked på, hvad rimelig frist så betyder. Det er sgu grotesk
__________________
Se også min blog her på K10
http://www.k10.dk/blog.php?u=3140
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 16:41   #29
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det er jo helt hen i vejret.

Mange steder kommer posten først langt op ad dagen.

I Lov om retssikkerhed og administration står der:

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=121097

Og det kan man jo ikke just sige, at de gør ved at indkalde til møde så sent.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 01:16   #30
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, posten arbejder jo ihvertfald her i vores område til kl. 14.27.. det er normal arbejdstid, hvis man møder ved 7 tiden, men tit bliver klokken mere, alt efter postmængden.. så kan det sku da ikke nytte noget at få brev om at man skulle være mødt kl. 10 et sted..
og på min kommune sender de b breve... det sidste jeg fik er skrevet d. 29. okt. poststemplet d. 2.11 og modtaget 4 dage efter.. og jeg skal anke inden 4 uger.. så røg den første uge jo allerede i ventetiden.
gad vide om de i det nævn der deler rødvinsbonus med dem i kommunen..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advokat Wibsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-10-2011 14:04
Advokat! raunde Alt det andet 1 23-02-2010 15:14
Advokat ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 13 23-09-2008 19:19
Advokat Hejdien Politik og Samfund 0 18-05-2008 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension