K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2009, 08:51   #11
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej Peter G og hustru

Der er lige kommet en ny regel i § 27. Den trådte i kraft i mandags.

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

4. den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger.

Håber at I måske kan bruge dette til noget. Jeg står selv i denne dumme situation. Held og Lykke og god sommer.

anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 12:27   #12
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
...har blot en lille notabene:

Det er IKKE sandt at din mand ikke har en sagsbehandler medmindre du/i søger om noget -basta.

Alle borgere i DK har en sagsbehandler på kommunen...

Tak for yderligere svar. Jeg må bare til at indsamle oplysningerne.

Buster. De beder mig på kommunen om at printe loven ud, hvor det står. Så ved du hvilen lov der her skal henvises til??

Det nærmeste jeg er kommet er aktivloven:

Citat:
Kapitel 1

Formål og den enkeltes ansvar

§ 1. Formålet med denne lov er


1) at forebygge, at personer, der har eller kan få vanskeligheder ved at fastholde et arbejde, får behov for hjælp til forsørgelse.
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 13:23   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter G Se meddelelser
jeg har i et par andre indlæg beskrevet min mands sag (bla under overskriften "stivgørende operation").

Sagen er den, at han er faldet for varighedsbegrænsning i sygedagpenge, og grundet mine 19.000,- kr brutto om måneden er han ikke berettiget til kontanthjælp. Han afventer operation (som han i øvrigt nok ikke tør modtage), og har udover det PTSD efter voldeligt overfald, så det kan ikke forventes at han kan vende tilbage til arbejdsmarkedet på normale vilkår.

Hans fagforening har klaget over ophøret af sygedagpengene, men som et proaktivt skridt gik jeg med en fuldmagt fra min mand, ned på kommunen, for at få en sagsbehandler der til at tage hans sag.
Det forholder sig jo sådan, at der, grundet den afventende operation, ikke er lavet nogle erhvervsrettede initiativer fra sygedagpenges side. De siger hans funktionsniveau er for lavt til at kunne lave nogle initiativer. De tilføjer dog, at han ikke er færdigudredt, og at det er derfor de ikke vil foretage sig yderligere.

Men når man ikke modtager penge fra kommunen (kontanthjælp), så er der heller ikke nogen sagsbehandler der vil tage hans sag. De kræver at man møder personligt op, men det der skete var, at jeg blev sendt til 3 forskellige kommunekontorer, for til sidst at blive henvist til det første sted jeg var.

Der sagde den socialrådgiver jeg mødte, at han var at betragte som "systemløs". Skulle man have hjælp af kommunen krævede det at man "søgte et eller andet" (hun sagde direkte: "i bliver nødt til at søge et eller andet). Jeg udbad mig det på skrift, hvor der blev skrevet, at man ikke kunne tage hans sag, da han ikke var berretiget til en kontant ydelse, med tilføjelsen, at papirer med vejledning i at søge førtidspension var udleveret.

Vil det sige, at vi skal til at søge en pension efter paragraf 17, bare for at få en ny sagsbehandler til at lave en ressourceprofil, så vi kan få afklaret hans erhvervsevne?

Den bliver jo med garanti afvist, når der ikke forelægger nogen arbejdsprøvning, selv om vi vedlægger speciallægeerklæring der beskriver hans arbejdsevne som ubetydelig.

Jeg er helt rundt på gulvet, for havde jeg vist det, så havde jeg da søgt pensionen før varighedsbegrænsningen. På den måde havde vi i det mindste ikke skullet undvære indkomsten imens sagen stod på.

Kærligst
T
Hold da op det lyder bare alt for smart det her, jeg kan ikke forestille mig at det kan være lovligt og vil lige prøve at høre forskellige steder , men man kan jo sige at det kan være en meget meget god måde at spare penge i kommune kassen på , nu kan man stoppe folks sygedagpenge når de er gift og på den måde helt og aldeles holde op med at foretage sig mere , din mand har dig som kan samle trådene mange andre ville vælge at give op på forhånd det skal du IKKE ...

Det jeg ville gøre nu var at søge noget hjælp , gerne en førtidspension efter § 17 på forliggende grundlag , jeg ved godt at der mangler udredning men ved at søge en pension efter § 17 tvinger du dem til at lave en opdatering af hans ressourceprofil , du skriver og siger til dem at du godt ved at det vil ende med et afslag grundet manglede afklaring ,men at du ikke desmindre ser dig nødsaget til at søge den pension på denne måde da kommunen har oplyst dig om om at din mand ikke har nogen sagsbehandler og heller ikke får nogen før han søger noget og dette er den eneste måde du kan få dem til at opdatere hans ressourceprofil som den burde have været for længst (og som sagen kan blive hjemvist på hvis hans sygedagpenge er stoppet uden en opdatering )

Jeg ved ikke om du har snakket med fagforeningen om det her men det kan være at de ved noget som vi ikke ved (men tro mig nok skal prøve at finde ud af )

Som jeg ser det du skriver så er den bedste mulighed lige pt at i søger den pension men da i jo har fagforeningen med jer så ville jeg lige vende den med dem os herinde er jo bare ganske almindelige mennesker der selv er eller har været i klemme i systemet og den her har vi vist ikke helt oplevet før så jeg for min del vil følge meget med her og håber at du skriver og holder os opdateret ..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter G Se meddelelser
Tak for yderligere svar. Jeg må bare til at indsamle oplysningerne.

Buster. De beder mig på kommunen om at printe loven ud, hvor det står. Så ved du hvilen lov der her skal henvises til??

Det nærmeste jeg er kommet er aktivloven:
Sig mig lige engang hvad tror de at de er ansat til ... vend den om og bed dem om at sende dig loven hvori der står at de ikke skal foretage sig yderligt fordi de har stoppet din mands sygedagpenge , arbejdet skal sgi fortsætte ..

Det jeg kan finde i loven er ikke noget hvor der desideret står at man har krav på en sagsbehandler men noget om hvordan ens sag skal behandles og som ikke kan behandles på den måde uden en sagsbehandler


§ 5. Kommunen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.


Det i gerne vil have nu er netop at der laves en plan for hvad der videre skal ske i ønsker at kommunen kigger på jeres sag og ser om der er muligheder for hjælp efter andre lovgivninger og desuden har i krav på rådgivning og vejledning og det har i bestemt ikke fået ..

Så kan du også bruge den her..

§ 1. Formålet med denne lov er at

1) sikre borgernes rettigheder og indflydelse, når de sociale myndigheder behandler sager,

2) fremhæve, at de sociale myndigheder har pligt til at tilrettelægge en tidlig helhedsorienteret hjælp,


3) forebygge, at personer, der har eller kan få vanskeligheder ved at fastholde et arbejde, får behov for hjælp til forsørgelse, og

4) fastlægge struktur og grundlæggende principper for administration af sociale sager.


Jeg ville skrive en klage til borgmesteren og sige at de ikke lever op til retssikerhedsloven at der ikke er lavet en helheds orienteret hjælp da kommunen har valgt at stoppe sygedagpenge og så ikke foretage sig mere overhovedet hverken den lovbefalet løbende opdatering af ressourceprofil eller at arbejde med sagen henimod at komme tilbage på arbejdsmarkedet klag over at det er dig og fagforeningen der skal sørge for alt og at når du beder om hjælp er svaret at du skal skaffe dem loven hvor der står at du har krav på hjælp...

Det er det bedste jeg kan komme op med lige nu , men prøver at læse videre og se hvad jeg kan finde ud af og håber at også andre kan finde noget
  Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 14:55   #14
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Wow Hejdien - et flot og langt svar. Jeg vil prøve at følge op på dine råd.

Problemet i sagen er, at Peter afventer operation. Som nævnt i en tidligere tråd skrevet op til en discusprotese (2 degenererede lændehvirvler og modic-forandringer), men de var ikke klar over om der var plads nok til proteserne, så det kunne være de ville stivgøre i stedet. Kirurgen på Rigshospitalet beskrev operationen som en kur, og bivirkningerne som ubetydelige. Kirurgen sagde yderligere at der var lang ventetid, og at han derfor ville opfordre til at benytte sig af det frie sygehusvalg. Min mand sagde at han gerne ville skrives på Rigshospitalets venteliste, men var glad for muligheden for at vælge et andet hospital, hvis han kunne finde en løsning.
Og så har han ventet 2½ år på operationen. På baggrund af det, oplyste jobcenter min mand om at sygedagpengene ville blive stoppet, hvis han takkede nej til operationen, og opfølgningssamtalerne har kun bestået af spørgsmålet: ”Har du hørt mere fra Rigshospitalet”.
Han har fra første skema og samtale berettet om sit psykofarmaka forbrug, men da hans ryg var det jobcenter vurderede som den største hindring for en tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Dermed blev hans psykiske diagnose noteret, men ikke taget i betragtning.
I september 2008 bliver han overfaldet, truet med pistol, losset imens han ligger ned mm. Han reagerer ikke på dette i de første 3-4 måneder, og han afviser at tale med mig om det. Men så går det ned af bakke. Ingen grund til at beskrive symptomerne her også, da jeg har nævnt dem i en tidligere tråd. Lad os bare sige at han er helt smadret af angst. Hans praktiserende læge fornyer hans medicin, og giver en henvisning til psykiater og psykolog (igen). Vi spørger lægen efter navnet på en god psykiater der kan hjælpe hurtigt, men han kender ikke nogen. Vi spørger forskellige folk uden held, og til sidste ringer vi bare rundt til forskellige psykiatere og psykologer, hvilket gør at han nu har tider i august.

Ressourceprofilen bliver opdateret med disse oplysninger, men konklusionen er alligevel, at Peter med lidt opkvalificering vil kunne vende tilbage på normale vilkår efter operation.

Så falder han til vores store overraskelse for varighedsbegrænsningen. Jeg udbeder mig skriftligt et møde i den 14 dages periode der er før afgørelsen træffes. Mødet kommer aldrig, og han er ude af systemet.

I forbindelse med ophøret er der indhentet oplysninger fra kirurgen på Rigshospitalet, der så her skriver, at man ikke nødvendigvis kan forvente en forbedring af erhvervsevnen. Så går Peter i panik. Jeg prøver at berolige ham ved at lede efter oplysninger om hvor fantastisk både discusprotese og stivgørende er, men finder ud af at begge operationer kan have sindssyge og irreversible komplikationer. Så nu tør han ikke få operationen (med god grund synes jeg).

Så nu står han med håret i postkassen. Man kan ikke falde for varighedsbegrænsning imens man venter på behandling på offentligt sygehus, så stoppet af sygedagpengene er ulovligt. MEN – bliver udbetalingen af sygedagpenge genoptaget på baggrund af den paragraf, så vil det helt sikkert ikke fremme samarbejdet med jobcenter, hvis man så sidenhen afviser at lade sig operere. Godt nok er det jobcenter der udelukkende har fokuseret på operationen, men at dokumentere det bliver et helvede.
Der bliver antydet, at hvis han ikke vil modtage operationen nu, så vil de tolke det som et bevidst forsøg på at forhale sagsbehandlingen, og dagpengene vil stoppe igen. Det kan vi dog ikke få på skrift.

Derfor var det, at vi, imens klagesagen verserer, gerne ville mødes med en ny sagsbehandler, så vi kunne få opdateret ressourceprofilen, i samarbejde med en der har rummeligheden til at se hele billedet. Men hvis en sagsbehandler klipper Peters helbredssituation i små stykker og sætter den sammen på den helt rigtige måde, så kan den lige tilpasses, så den passer ind i hullerne i diverse sociale lovgivninger.

Så her er hvad vi mangler: En god psykiater, en dygtig psykolog, dokumentation for at man ikke kan tvinges til at modtage rygoperation (på skrift), en venlig sagsbehandler, der ikke som udgangspunkt har det som om de skal betale økonomisk støtte af egen lomme, objektiv oplysning om non-invasive behandlingstilbud.

Men igen – Peter har diskvalificeret sig selv på at være for autoritetstro og naiv. Damn - jeg håber ikke jeg lyder for bekræftelsessyg eller tudeprinsesseagtig. Det handler virkelig ikke om penge (lige nu), men om frygten for at blive "tabt". Sagde de: "Vi kan desværre ikke give jer penge, men vi kan åbne døren til alle behandlingsmuligheder der evt. kunne hjælpe", så ville det være helt fint. Men penge og kvalificeret behandling følges desværre ad, og ydermere viser det sig så altså også, at hvis de ikke er tvunget til at udbetale penge, så vil de heller ikke se på sagen.
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 16:40   #15
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
... Hov - fandt den her i "Lov om aktiv beskæftigelsesindsats":

Citat:

Kapitel 1

Formål

§ 1. Formålet med denne lov er at bidrage til et velfungerende arbejdsmarked ved at

1) bistå arbejdssøgende med at få arbejde,

2) give service til private og offentlige arbejdsgivere, der søger arbejdskraft, eller som vil fastholde ansatte i beskæftigelse,

3) bistå kontant- og starthjælpsmodtagere og ledige dagpengemodtagere til så hurtigt og effektivt som muligt at komme i beskæftigelse, således at de kan forsørge sig selv og deres familie, og

4) støtte personer, der på grund af begrænsninger i arbejdsevnen har særlige behov for hjælp til at få arbejde.

§ 1 a. Statens og kommunalbestyrelsens opgaver efter denne lov varetages i jobcentre, jf. kapitel 3 i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats.

Kapitel 2

Målgrupper, ansvar m.v.

§ 2. Målgrupper efter afsnit III-VII i denne lov er:

1) Ledige, der modtager dagpenge eller ydelser efter § 55 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.,

2) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik alene på grund af ledighed,

3) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik ikke alene på grund af ledighed,

4) personer med begrænsninger i arbejdsevnen, som er omfattet af kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, bortset fra personer, der er omfattet af nr. 5,

5) personer, der modtager dagpenge under sygdom efter lov om sygedagpenge, og som, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, skal have et tilbud som led i afklaring af den enkeltes arbejdsevne,

6) personer under 65 år – personer født den 1. juli 1939 eller tidligere dog 67 år – med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på nedsat tid på normale vilkår på arbejdsmarkedet,

7) personer med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet,

8) personer med handicap, jf. lov om kompensation til handicappede i erhverv m.v., der har gennemført en uddannelse af mindst 18 måneders varighed, som kan berettige til optagelse i en arbejdsløshedskasse, og som ikke har opnået ansættelse efter op til 2 år efter uddannelsens afslutning, og som mangler erhvervserfaring inden for det arbejdsområde, som uddannelsen kvalificerer til,

9) særlig udsatte unge under 18 år, hvor de eksisterende tilbud til unge under 18 år efter lov om social service ikke er tilstrækkelige, og som efter kommunens vurdering har behov for et tilbud efter kapitel 11, og

10) personer, der ikke er i beskæftigelse, og som ikke opfylder betingelserne for at modtage dagpenge efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. eller kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik.
Kan den ikke bruges??
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 17:37   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Peter G og frue.

I skal vide at Hejdien IKKE er en fru hvemsomhelst.Jeg er heller ikke en hr hvemsom helst.

Tilsammen har vi lidt erfaring. Så følg rådene som der er afgivet.

Sideløbende læser i følgende: http://kk.dk/SearchResult.aspx?ss=borgerr%c3%a5dgiver

Omhandlende Københavns Kommunes borgerådgiver (lokal ombudsmand) som jeg vil anbefale i tager et print af alt om jeres historik og beder om hjælp. Det vil i første omgang ikke fremme jeres sag sønderligt men koster kun et frimærke således at denne måde at blive behandlet på, kommer op til overfladen.

Mange hilsner Peter vred på jeres vegne
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 19:44   #17
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
peterG, vil helt klart råde dig til at bruge Hejdiens råd ang sagsbehandler.

jeg gentager: det er kommunens PLIGT at søge at hjælpe dig/jer, derfor også at Hejdien har indsat flg lovgivning.

Den er essentiel og derved har staten pålagt kommunerne at hjælpe når en borger henvender sig og husk -i enhver henseende/lov

Du skal overhovedet ikke til at finde nogen lov eller lign det er dem der skal lave deres arbejde, det er det de er ansat til

Taler af erfaring da en del af os herinde oplever at kunne rende fra Herodes til Pilatus, aldrig få svar osv osv.

På m vanten,du er nu (selv-)udnævnt til tovholder for det er der brug for i dette "kære" system.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 09-07-2009 kl. 19:47.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 21:56   #18
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 16
Havmanden er ny på vejen
Hej Peter G og frue

Peter falder ikke for nogen tidsgrænse med ophør af sygedagpenge, men kommunen kan falde for en tidsgrænse, hvor de så ikke kan få refusion fra staten.

Peter skal være afklaret af kommunen om han skal på en disse ydelser/kasser
Revalidering
Fleksjob
Invalidepension

Revlidering så vil han få revalideringsydelse

Invalidepension så er det invalidepension

Fleksjob så vil det være ledighedsydelse hvis man har ret til arbejdsløsheds understøttelse. Hvis man ikke har ret til arbejdsløsheds understøttelse så er det desvære kontanthjælp til man starter i fleksjob.

MVH

Havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 22:47   #19
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 16
Havmanden er ny på vejen
Jeg sidder og læser at jeg har skrevet invalidepension det er det jo ikke men førtidspension

MVH

Havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 23:35   #20
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Havmanden Se meddelelser
Hej Peter G og frue

Peter falder ikke for nogen tidsgrænse med ophør af sygedagpenge, men kommunen kan falde for en tidsgrænse, hvor de så ikke kan få refusion fra staten.

Peter skal være afklaret af kommunen om han skal på en disse ydelser/kasser
Revalidering
Fleksjob
Invalidepension

Revlidering så vil han få revalideringsydelse

Invalidepension så er det invalidepension

Fleksjob så vil det være ledighedsydelse hvis man har ret til arbejdsløsheds understøttelse. Hvis man ikke har ret til arbejdsløsheds understøttelse så er det desvære kontanthjælp til man starter i fleksjob.

MVH

Havmanden
Tak for svaret. Han er ifølge begrundelsen for ophøret af sygedagpenge, ikke berretige til nogen af de ydelser pt., da han "ikke er færdigbehandlet" og hans funktionsniveau er for lavt, men det ikke menes at være dokumenteret varigt.

Dog er det godt at vide, at hvis det på en eller anden måde bliver fleksjob, at han så har ret til ledighedsydelse, da han er fuldtidsforsikret i a-kassen. Vil det også sige, at hvis vi bliver tvunget til at søge en førtidspension via §17, kommer han så tilbage på sygedagpenge imens sagen står på, selvom han er røget pga varighedsbegrænsning??
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Det kræver sku sin "mand" at være sygemeldt Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 6 17-09-2010 20:08
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension