K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2010, 09:10   #1
mette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
mette er ny på vejen
Anmeldelse fra en "med"-borger!!!

Hej alle

Jeg kender en, der har fået tilkendt en midlertidig pension på 5 år. Her, ca. midt i perioden, har hun fået brev fra kommunen om, at hun skal til møde. Årsagen hertil er, at der er en person der har henvendt sig til kommunen og fortalt, at hun styrketræner i det lokale fitnesscenter og at den her person ikke forstår, hvordan man kan det, når man er på pension. Ja, det er helt utroligt, hvad folk kan nedværdige sig til......

Nå, det korte af det lange er, at hun selvfølgelig SKAL træne for at styrke ryggen. Hendes læge tager med til mødet med kommunen, MEN MÅ kommunen indkalde til ekstraordinært møde midt i pensionen på baggrund af en "anmeldelse" fra en tilfældig borger??? Synes personligt at det virker helt vanvittigt og synes det må være utrygt for hende at risikere flere "anmeldelser" og samtaler med kommunen.....
mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 09:33   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mette,

Hvor er det langt ude, jeg træner selv en del gange om ugen, det er min overlevelse i forhold til min sygdom og jeg går efter førtidpenison. Hvad faen tænker folk på ?? Skal vi bare pakke os ind og ligge på sofaen resten af vort liv !!!

Jeg ser det som meget positivt når syge mennesker, førtidpensionister, fleksjobbere eller ej kommer ud og røre sig. Der er da en del sagsbehandlere også har sagt til mig at selvom man bliver ftpér så skal man jo ikke bare ligge sig til at dø, men det er der måske andre der syntes ???

Diskrimination i den grad og tænk sig hvad folk har ondt i r.... over.

Jeg kender ikke svaret på dit ?, men jeg ønsker din veninde al mulig held og lykke med sin træning og pension i et.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 09:39   #3
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Kender heller ikke svaret på dit spørgsmål, men jeg ville rent ud sagt have det elendigt hvis jeg ikke måtte dyrke motion. Og så kunne visse borgere med ondt i røven ellers bare holde deres kæft.
Jeg synes da netop at det er flot at din veninde kan overskue at styrketræne. Motion er nemlig ikke kun godt for kroppen rent fysisk, men det giver også mere overskud rent mentalt.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 09:43   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mange kommuner kræver også efterhånden af man netop træner, det man kan, som en del af at pleje sin sygdom af den ene eller anden art.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 09:45   #5
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
svært at forstå

Min søster har fået pension pga angst så hun ikke kan komme hjemmefra. Efter hun pension er hun blevet kontakt forældre i sin søns klasse og hun er blevet meldt ind i skole bestyrelsen. Hundetræning er hun også begyndt at gå til . sidst jeg besøgte hende sad hun med folder om aftenkursus som hun ville tilmelde sig.

Det undre mig. Jeg får også pension og jeg kan ski ikke alle de ting. Jeg kan faktisk intet af det. Jeg kan stadig ikke gå til fælles forældre aftener på skolen osv.

Jeg ved der er nogen der undre sig over min søster og det kan jeg egentligt godt forstå
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 09:48   #6
mette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
mette er ny på vejen
Ja, det er utroligt hvad folk har ondt i rumpen over...og endda uden grund. Jeg har selv fået en ftp og ville til hver en tid vende tilbage til livet før mit trafikuheld...hvis jeg kunne... Jeg træner også og SKAL også... Tror folk at alle på ftp er lamme og kun kan ligge??? At vi ikke har et liv??

Ja Enteneller....mange kommuner opfordrer til træning og derfor undrer det mig også, at hun bliver kaldt til samtale herom... undrer mig endnu mere over, hvis det er lovligt...
mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 09:55   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Det er svært at bestemme, hvor grænsen skal ligge...

Som førtidspensionist skal man jo som alle andre have ret til at dyrke sine interesser. Der er stor forskel på at kunne passe nogle få ting man har stor personlig interesse for, og så være i stand til at varetage et job.

Jeg håber, at folk ikke får tilkendt pension uden der er behov for det, og så ser jeg det faktisk som et stort plus, at pensionen stabiliserer folk nok til at kunne begynde at leve et nogenlunde normalt fritidsliv.
Men hvis frivilligt arbejde osv. begynder at nærme sig arbejdslignende tilstande både time- og indsatsmæssigt, håber jeg da, at man ønsker at forsøge sig med at sætte pensionen passiv og forsøge sig med et deltidsjob.

Jeg er ikke i stand til at have nogen form for fritidsinteresser uden for hjemmet. Og jeg er på kontanthjælp og langt fra en eventuel førtidspension.

Jeg er meget vægelsindet i dette spørgsmål.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 09:58   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
Min søster har fået pension pga angst så hun ikke kan komme hjemmefra. Efter hun pension er hun blevet kontakt forældre i sin søns klasse og hun er blevet meldt ind i skole bestyrelsen. Hundetræning er hun også begyndt at gå til . sidst jeg besøgte hende sad hun med folder om aftenkursus som hun ville tilmelde sig.

Det undre mig. Jeg får også pension og jeg kan ski ikke alle de ting. Jeg kan faktisk intet af det. Jeg kan stadig ikke gå til fælles forældre aftener på skolen osv.

Jeg ved der er nogen der undre sig over min søster og det kan jeg egentligt godt forstå
Kære Frupia,

Jeg vil mene at vi alle bør gå ud fra at får man pension har man også en grund hertil... Da jeg blev syg var jeg rigtigt misundelig på alle dem der havde det så meget bedre end jeg, efterhånden har jeg vænnet mig til at sådan er det bare og jeg glæder mig selv over at jeg bare selv også har gode timer og enddog dage.

Går det bedre for dem der er syge glæder det til en hver tid og så mig, på samme måde at jeg bliver ked hvis det går værre. Jeg vil ikke blande mig i hvad folk vil bruge deres ressourcer til, men har de dem og føler at de kan, så er det klart op til dem hvordan de bruger dem.

Jeg har også voldsom angst, men jeg kan godt tage op at handle og slæbe mig til forældre møder, jeg kan bare ikke gå på arbejde åbenbart. Angsten giver sig til udtryk på mange forskellige måder og vi forvalter dens ressourcer forskelligt, det skal man huske på. Vi er jo ikke ens og lever vores liv forskelligt hvad enten vi er syge eller ej.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 10:02   #9
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg tror at problemet er at vores system er helt forkert idag. Havde vi et kontanthjælpssystem/social system som gav plads til mennesker som var syge og et beløb man kunne leve for, så ville der næste ikke være brug for førtidspension.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 10:07   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Jeg tror at problemet er at vores system er helt forkert idag. Havde vi et kontanthjælpssystem/social system som gav plads til mennesker som var syge og et beløb man kunne leve for, så ville der næste ikke være brug for førtidspension.
Jeg kunne da desværre nemt tro at det er en "almindelig" eller måske endda vellønnet lønmodtager der har meldt veninden til kommunen. De får sku da ondt i r.... over hvad deres skatte penge går til, det er da det. I dag er en hver sin egen lykke smed og man hjælper ikke hinanden.

Der skal åbenbart være logik i alt, men det der glemmes er at der bare ikke er logik i sygdom. Det er ikke logisk at jeg som psykisk syg kan træne som jeg gør, til gengæld er det logisk nok at jeg er glad for rødvin, så det kan man godt forstå "derude". Der er bare ikke logik i sygdom og det glemmer mange, man kan ikke træne når man er syg, hvorfor kan man ikke det ?? Har vi ikke alle ret til et liv hvor vi passer på os selv ??
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
DUKHs tema "Mødet mellem borger og systemet" phhmw Alt det andet 2 03-01-2010 13:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension