K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2018, 13:45   #1
Matthew92
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2018
Indlæg: 8
Styrke: 0
Matthew92 er ny på vejen
Tab af erhversevne udbetaling

Hej
Jeg har søgt mit pension selskab om udbetaling for tab af erhversevne og de behandler nu sagen men mangle oplysninger fra Jobcenteret som de nu har været meget lang tid om at levere ?
Nu læste jeg lige kort en opslag herinden der handlede om midligtide udbetaling
Også ville jeg lige hører om det noget i tror jeg ville kunne få udbetalt vis jeg spørg om det eller skal der være nogen særlig omstændigheder for det
Matthew92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2018, 23:23   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Det afhænger af dit pensionsselskab. Hvert pensionsselskab har deres egne regler. du kan bede om en police, for at se om arbejdsevnen eksemplevis skal være nedsat med 2/3 eller mere/mindre.

Det er ret svært for os at vurdere noget som helst, når vi intet kender til sagens omstændigheder.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2018, 06:28   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er forskellige fra selskab til selskab hvordan reglerne er

I mit pensionsselskab er de ligeglade men hvor stor erhvervsevnen er eller ikke er, de giver erstatning alt efter om man er tilkendt førtidspension eller fleksjob

Ved fleksjob får man 127.000kr skatte frit som engangsbeløb og efterfår man efterfølgende førtidspension får man yderligere 127.000kr skatte frit som engangsbeløb samt ca. 4500kr skatte pligtigt hver måned

Får man ikke fleks først men kommer direkte på førtidspension får man så de ca. 250.000 (2*127.000) skatte frit som engangsbeløb samt ca 4500kr skatte pligtigt hver måned

De har aldrig skulle bruge andre papirer end fleksjob og førtidpensions afgørelserne og så var der afgørelse inden for 3 dage, heldigvis ikke så megen dikkedarer der
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2018, 18:15   #4
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Matthew92 Se meddelelser
Hej
Jeg har søgt mit pension selskab om udbetaling for tab af erhversevne og de behandler nu sagen men mangle oplysninger fra Jobcenteret som de nu har været meget lang tid om at levere ?
Nu læste jeg lige kort en opslag herinden der handlede om midligtide udbetaling
Også ville jeg lige hører om det noget i tror jeg ville kunne få udbetalt vis jeg spørg om det eller skal der være nogen særlig omstændigheder for det
Jeg tvivler stærkt på at dit forsikringsselskab vil udbetale noget til dig uden at have modtaget svar fra kommunen. Min erfaring med en TAE forsikring gennem 7 år, herunder en masse afgørelser siger mig, at du skal væbne dig med tålmodighed.

Det kan måske hjælpe lidt hvis du retter henvendelse til din kommune og beder dem om at få fingeren ud... Jeg mener også at kommunen har en tidsfrist mht. afsendelse af papirer til forsikringsselskaberne men jeg husker måske forkert?
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2018, 18:59   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det letteste er at spørge den pensionskasse du er i.
De ved, som de eneste, hvordan du er dækket.

Du skal også være opmærksom på om der er tidsfrister du skal søge inden, men spørg dem.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2018, 19:44   #6
kitty
Banned
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2016
Indlæg: 34
Styrke: 0
kitty er ny på vejen
Hej gisne

Vil du oplyse hvilket pensionsselskab du er i?

Vh Kitty
kitty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2018, 20:24   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kitty Se meddelelser
Hej gisne

Vil du oplyse hvilket pensionsselskab du er i?

Vh Kitty
PBU - pædagogernes pension

Glemte helt at skrive at de ud over engangsbeløb samt løbende betaling også overtager indbetalingen til ens pension så den fortsætter med at vokse indtil folkepensionen

Og det er 7800kr om måneden de 4500kr er mit nettobeløb jeg kom til at skrive 87.000kr om året)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 19-04-2018 kl. 20:27.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension