K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2011, 15:05   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Sos jeg drukner - hjælp

Hej med jer alle.
Jeg har ventet 10 måneder uden sygedagpenge, og i dag kom dommen fra BAN. Intet fleksjob til mig - de skriver endda, at Ankestyrelsen kun behandler klager i særlige tilfælde - er mit tilfælde mon et særligt tilfælde? Kan min sag ikke sendes videre til andre steder - var det bare det?

Jeg har div. diagnoser i ryggen og har senest fået stillet diagnosen slidgigt med flere følger så som osteofytter. Den sidste diagnose var ikke med i kommunens afgørelse, da den først blev konstateret et par måneder efter afgørelsen, men beskrivelsen af slidgigten er medsendt til BAN.

Jeg har ventet med at sælge mit hus, for jeg ville ikke sælge det, hvis ikke det var nødvendigt, men det må jeg desværre gøre nu. Hvor skal jeg lige få energien til det fra???

Men hvordan kan BAN på baggrund af lægeerklæringer, psykologerklæring, fysioterapierklæring og en arbejdsprøvning, der har vist maks 18,5 timer – hvordan kan de bare sige, at jeg godt kan arbejde fuld tid? Der er hverken fra kommunen eller BAN givet en begrundelse.

Hvad gør jeg nu – og kan min sag mon komme videre til ankestyrelsen, og hvor lang tid tager en afgørelse fra dem?

Hvordan kan man ignorere alle lægelige papirer og en arbejdsprøvning? Jeg forstår det simpelthen ikke. Og efter 3 års kamp kan jeg bare ikke mere. Nu skal jeg også til at sælge hus, og skal jeg så fortsætte kampen, eller er der ikke mulighed for det?

Jeg har ydermere fået en lang række nye symptomer – som min læge kalder det ”et massivt symptombillede” og skal nu udredes for især fibromyalgi, men med lille obs. for gigt. Jeg har det simpelthen så skidt hele tiden og har ondt over alt hele tiden – kan det virkelig passe, at man bare kan konkludere, at jeg bare skal komme i gang med at arbejde? Jeg er så ked af det frustreret og har en million spørgsmål.

Hvad gør jeg nu????

BAN skriver:
Vi vurderer, at det ikke er udelukket, at du kan komme i beskæftigelse på ordinære vilkår i et passende arbejde, som tilgodeser dine skånebehov. Der var på tidspunktet for kommunens afgørelse ikke dokumneteret en sådan varig nedsættelse af din arbejdsevne, at der på dette tidspunkt var grundlag for at visitere dig til fleksjob.

Vi har lagt vægt på, at alle relevante aktiverings- og revalideringsmæssige samt andre foranstaltninger skal afprøves. Der er endvidere ikke dokumentation for, at det vil være åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen (Jeg har været i arbejdsprøvning, så jeg ved slet ikke hvad de mener med det her).

….

Vi har lagt vægt på, at din arbejdsevne kun har været afprøvet i dit tidligere erhverv (Ja… lægesekretær, som kommunen, læger osv. har vurderet er det bedste job for mig…?)

Erfaringer søges
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 22:43   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når der skal tilkendes en varig ydelse, skal det dokumenteres i en bred afklaring af arbejdsevne.

Dette gøres bedst i et reva-center.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcentre drukner i papir! buster Politik og Samfund 1 16-06-2011 11:48
Ministre drukner i rødvin og chokolade buster Politik og Samfund 0 08-12-2010 10:09
jobcentre drukner i papirarbejde buster Politik og Samfund 12 24-01-2009 11:31
jobcentre drukner i bureaukrati buster Politik og Samfund 4 08-11-2008 13:03
fagforening drukner i sociale sager. Stella Politik og Samfund 1 26-02-2008 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension