K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2014, 18:57   #11
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
En af mine veninder er i et ressourceforløb og betaler da selv for sine psykologtimer (dvs. ikke undersøgelser men blot samtale med psykolog - det er muligt hun får lidt tilskud efter henvisning fra egen læge, jeg ved det ikke, men hun betaler noget i hvert fald.).

Henvis gerne til nogen paragraffer vedr. betaling i forbindelse med ressourceforløb, som Nucca har skrevet helt fra starten af, hvis nogen af jer mener, at det forholder sig anderledes. Det er jo det Nucca efterspørger.

Hvis jobcentret mener, man skal betale sig, synes jeg i det mindste, at de kan vejlede en borger i at kan søge enkeltydelse (efter serviceloven), hvis man ikke selv kan betale. De skal faktisk samarbejde med de andre forvaltninger, når en borger skal i et ressourceforløb alligevel.
Du har fuldstændig ret - det er præcis det jeg efterspørger. Sagsbehandler siger, at man selv betaler, men at det jo bliver billigere, hvis egen læge henviser - og hvis det er hans opfattelse, så er det vel også de retningslinier de arbejder efter, ergo har jeg brug for noget håndfast, der beviser, at det modsatte er gældende.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 01:18   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville, SKRIFTLIG, be om lov henvisning til, at man selv skal betale for de tiltag, som ressourceforløbet, skal indeholde.

Det er jo rehab-teabet der beskriver indholdet, eller hvad?

Det er kommunes ANSVAR et sikre HELHEDSVURDERING, og SAMLET og kordineret sagsbehandling. Borgeren skal med RESSOURCEforløbene KUN have EN sagsbehandler.

Hvis der skal søges om noget eller lign. er det kommunen der skal sørge for dette.

Hvis der i indholdet i et Ressourceforløb, stilles krav om en egenbetaling, bør man KLAGE!

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 12-02-2014 kl. 01:22.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 15:40   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs de svar og link du har modtaget, så har du løsningen, kære Nucca.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 16:17   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Nucca, jeg faldt over Helenes indlæg her i går, men havde ikke tid til at skrive. I det link, hun har sat ind indeholder en række paragraffer. Jeg faldt over denne som vedrører specifikt ressourceforløb, § 68 a stk. 6:

Linket som Helene satte ind, den her henviser næsten direkte til paragraffen: http://www.socialjura.dk/content-sto...atslov/#c85343

§ 68 a. Personer under 40 år, der har komplekse problemer ud over ledighed, der ikke har kunnet løses gennem en indsats efter denne lov eller efter lov om aktiv socialpolitik, og som kræver et helhedsorienteret forløb med en kombination af indsats efter denne lov og sociale eller sundhedsmæssige indsatser, skal tilbydes et ressourceforløb, jf. dog stk. 2. ..................

Stk. 6. Ressourceforløbet kan bestå af tilbud efter kapitel 9 b-12 og en indsats efter anden lovgivning, herunder efter lov om social service og sundhedsloven. Ressourceforløbet kan tillige indeholde indsatser, der kan stabilisere og forbedre personens fysiske, psykiske og sociale tilstand, med henblik på at personen efterfølgende kan deltage i tilbud efter denne lov.


Læg mærke til, at der nævnes sundhedsloven og serviceloven. De bør undersøge, om du f.eks. kunne få tilskud som enkeltydelse (aktivloven), der står jo "anden lovgivning". Selvom det ikke er deres egen forvaltning, så var der jo rehabliteringsteamet, som bør bestå af f.eks. en fra socialforvaltning, der kunne vejlede og tilbyde dig at få psykologbehandling som enkeltydelse. Enkeltydelse kan man dog kun få, hvis man har en vanskelig økonomi. Men ellers er der sundhedsloven, de kan gå efter.

Vil også sige det som Popiae, du kan jo spørge om hvilken lovgivning, der siger, at du skal betale... Ellers fortæl dem om ovenstående paragraf, at de bør undersøge, hvilke andre love, de forskellige behandlinger kan gå under, så du ikke nødvendigvis skal betale.

En henvisning fra egen læge til f.eks. psykolog eller f.eks. fysioterapi må dog være under sundhedsloven, så der må være tilskud, hvor man så betaler lidt selv. Der er også nogen, der kan få vederlagsfri fysioterapi, der er visse kriterier, man skal opfylde.

Tror derfor at det kommer helt an på, hvor din situation er henne, der er afgørende for, hvor meget du selv skal betale eller slet ikke kommer til at betale. Men det kan da også være, der er et hul i lovgivningen vedr. hvem der skal betale. Synes egentlig også, det må være træls, at man skal betale noget selv, når man er bedt om at gøre noget som jobcentret beder dig om at udføre.

Det var mine tanker.

Sidst redigeret af curls; 12-02-2014 kl. 16:25.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 16:54   #15
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
kog ned - skær ind til benet

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Du har fuldstændig ret - det er præcis det jeg efterspørger. Sagsbehandler siger, at man selv betaler, men at det jo bliver billigere, hvis egen læge henviser - og hvis det er hans opfattelse, så er det vel også de retningslinier de arbejder efter, ergo har jeg brug for noget håndfast, der beviser, at det modsatte er gældende.
Nu stopper festen altså kære Nucca!


Popia og Helene har fuldstændig ret, og du skal ikke bruge en milimeter energi på at gøre sagsbehandlerens arbejde - ved at læse, skrive og modbevise deres idiotiske løgne, der bare bliver mere og mere groteske.

DE planlægger, styrer og kræver din medvirken til et Ressouceforløb - DE skal selvfølgelig dække omkostningerne.

Som svar på din SKRIFTLIGT modtagne USANDHED, om at du skal betale for deres idéer, svarer du simpelthen følgende - selvsagt på skrift - PÅ SKRIFT - ALTSÅ PÅ SKRIFT!!:

Hvor i loven står det?

venlig hilsen

Nucca Samarbejdsvillig
Forhåbningsholms Alle 100
xxxx Lottoby




Du kan jo ikke gøre for, at du ikke kender deres fagområde - lovgivningen- til bunds.



HUSK:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 12-02-2014 kl. 16:57.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2014, 16:47   #16
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Jeg er startet på 2 års resourceforløb pr. 1. januar og i indstillingen fra Ressourceteamet står der at jeg fortsat skal gå i psykologbehandling.

Efterfølgende undersøgte jeg om kommunen afholder udgiften og har fået oplyst at det er for egen regning! Samtidig med at jeg på ressourceforløbet ingen ydelse kan få, da jeg i efteråret fik tilkendt en privat invalidepension. Surt og dyrt selv at betale for et meningsløst forløb.

Jeg har desværre ingen paragraf at henvise til, men har læst på www.ams.dk s hjemmeside. Men måske er du heldigere at få betalt psykologbehandling. Det håber jeg.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension