K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2014, 09:01   #1
brobro
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
brobro er ny på vejen
Ret til kontanthjælpslignende ydelse under udredning

Håber I kan hjælpe med svar: Jeg har ikke fået forlænget mine sygedagpenge efter det første år, fordi man ikke mener, jeg er færdigudredt. Jeg har ejerlejlighed og kan derfor næppe efter gældende regler få kontanthjælp. Men hvad så fra 1. juli... Hvis jeg går i gang med ressourceforløb, har jeg vel ret til den den kontantlignende ydelse?
Eller kan de mon nægte mig det - og vil de formodentlig forsøge at nægte mig det - hvis de har en chance for at påstå, at jeg ikke er færdigudredt. Som det er nu tør jeg næsten ikke modtage behandling p.gr.a faren for, at de så mener jeg er under udredning - lægerne er hovedrystende over det. Jeg vil dog medgive, at mit afklaringsforløb ikke har været eksemplarisk, jeg er blevet skubbet fra afdeling til afdeling. Men nu hvor der endelig er håb om behandling, der kan smertelindre, frygter jeg at tage imod det, for det kræver henvisning til en ny afdeling - og dermed frygter jeg faren for, at det vil blive bedømt som et udredningsforløb.
Jeg vil også gerne vide, om et eventuelt praktikforløb foregår på den kontaktlignende ydelse - eller her gælder andre regler. Og hvis jeg først er kommet ind i systemet (lige nu er jeg jo røget ud) via et ressourceforløb og har fået den kontaktlignende ydelse, forbliver jeg så inde, eller kan jeg ryge ud igen, hvis de undervejs vurderer jeg er under udredning?
brobro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 09:48   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan sagtens få kontanthjælp, selvom du har ejerbolig.

Du kan også søge boligstøtte, selvom denne del er med tilbagebetalingspligt pga ejerforhold.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 09:52   #3
brobro
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
brobro er ny på vejen
Jeg har også et halvt sommerhus og jeg bor med min kæreste som jeg tror tjener lidt for meget til den går.

Det er selvfølgelig ikke en livsnødvendighed at have sommerhus, men da jeg er duft- og kemisk sensitiv betyder det meget for mit helbred at jeg kan komme i frisk luft.
brobro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 10:04   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Løn fra kæresten og et halvt sommerhus, vil nok udgøre et problem!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 11:02   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det lyder til at du nok ikke vil kunne få kontanthjælp..
Hvis du på et tidspunkt tilbydes et ressourceforløb, vil du dog kunne modtage en sats på kontanthjælpsniveau.

Under en evt praktik eller arbejdsprøvning, vil du ikke modtage en ydelse, men det er vejen frem at blive helt udredt både helbreds og arbejdsmæssigt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 11:16   #6
brobro
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
brobro er ny på vejen
Jeg har ikke hørt før at man ikke skulle få noget bidrag under praktik - hvor fremgår det?
brobro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 11:24   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Læs om boligstøtte på borger.dk
https://www.borger.dk/Sider/Boligsto...sionister.aspx

Sidst redigeret af stampe; 05-02-2014 kl. 11:36.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 11:30   #8
brobro
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
brobro er ny på vejen
Jeg er ikke folkepensionist og jeg bor ikke i andelslejlighed. Jeg er sygemeldt og bor i ejerlejlighed. Jeg vil gerne have svar på spørgsmål vedr udredning og kontakthjælp. Lige nu er jeg ikke inde i kontanthjælpssystemet, og kommer det heller ikke automatisk. Det gør kun de formuende, der kommer i ressourceforløb, så jeg vil gerne vide mere om, hvordan reglerne er på det område.
brobro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 11:45   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du kommer i en udredningspraktik, er det gratis for arbejdsgiveren, til gengæld skal der tages hensyn til evt skånebehov samt laves en afsluttende rapport.

Hvis du får kontanthjælp kan du bibeholde den imens, men får du ikke kontanthjælp får du ingenting..

"Du bliver ikke ansat i virksomheden under praktikopholdet, og du modtager din sædvanlige ydelse i den periode praktikken varer."

http://ams.dk/da/Love-og-Regler/Cent...heder-mv-.aspx
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 05-02-2014 kl. 11:48.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 16:08   #10
brobro
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
brobro er ny på vejen
Men jeg har forstået det sådan, at hvis man kommer på et ressourceforløb, så er man i henhold til de nye regler fra 1. juli berettiget til støtte svarende til kontakthjælp. Men starter ressourceforløbet først med praktikken? Så man altså ikke har en ydelse som kan opretholdes når praktikken starter?

Sidst redigeret af brobro; 05-02-2014 kl. 16:13.
brobro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension