K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2011, 23:28   #31
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

hej er der nogen der kan fortelle mig hvad er en dianogse.og hvad skal en phsykologisttest brugs til hvordan forgor det.min phsykiater vil gerne ta blodprove for at se om jeg for for meget eller for lidt medicin. jeg tor ikke tage blodprove da jeg er rigtigt bange.jeg blir daarlig bare ved tanken om det.kan de kreve blodprove fra mig.er der nogen der kan svar paa mine sporgsmaal
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 08:57   #32
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zwinky Se meddelelser
hej er der nogen der kan fortelle mig hvad er en dianogse.og hvad skal en phsykologisttest brugs til hvordan forgor det.min phsykiater vil gerne ta blodprove for at se om jeg for for meget eller for lidt medicin. jeg tor ikke tage blodprove da jeg er rigtigt bange.jeg blir daarlig bare ved tanken om det.kan de kreve blodprove fra mig.er der nogen der kan svar paa mine sporgsmaal
En diagnoser er betegnelsen for en sygedom, altså feks gigt er en diagnose, eller influenza er også en diagnose, Så det er "bare" et ord for en sygedom.

En test bruges af kommunen (i mit tilfælde) til at se om der er andet end en fysisk diagnose (sygdom) det kan mange gange lette vejen til feks pension HVIS man kommer til en forstående psykriater, eller en der kender en godt.
Det forgår på den måde at man bare sidder og taler sammen om alt muligt, lige fra barndom til det voksne liv (igen min egen oplevelse) og så laver han/hun en sammenfatning om hvad der er hans/hendes mening, ikke noget farligt i det

Jeg ved ikke om de kan KRÆVE blodprøver, men på den anden side ville det måske være godt og få tjekket om din medicinering er ok, i dag er det at få taget bp meget smertefrit, men du kan jo tage en med du har det godt med, og blive "bedøvet" med trylleplaster (som så bedøver hvor de skal stikke) og man mæker ikke noget.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 10:40   #33
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

tak for dit svar.tror du du kan hjaelpe mig med at fortelle jeg har skrevet tidliger hvis du leser hvad sagsbehandler har skrevet.om du tror jeg skal tale med dem om ftp.om du kan se det gaar den rigtigt vej.
hvad er en resoucerprofil
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 10:47   #34
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det ser da vist ud til at gå med din sag som det skal,du er under lægeligt udredning/undersøgelser og behandling.

Og når det er kommet frem på papir til komunen,tages der stilling til hvad man så gør-udredning af din arbejds evne.

Jeg tror ikke du skal være så bekyrmet,for din sag.Men det er godtat være forberedt,du får sikkert flere bud.
hej du skrev tidliger at det gaar den rigtigt vej.synes du saa jeg skal tale med sagsbehandler on afklaring.
synes du jeg skal tale med phsykiater vedr.ftp.
efter du har laest hvad synes du nu jeg skal gore og i hvilke rekkefolgelig pls pls er du sod og svar mig hurtigt.jeg er soo nervos og bange.for min okonomi.min butik skal jeg aflever tilbage efter 6 mdr da man har 6 mdr opsigelse.jeg skal saelge mit hus da jeg ikke har raad til at bo i den lenger.skylder mange penge og kan ikke selv forsorge mig selv lenger pga mine smerter mine phsykisk lidelse.alt bliver taget fra mig.derfor lyder jeg desperat for er bange for min fremtid
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 11:41   #35
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jegsyntes du skal vende tankerne om pension med alle der har med dig og din sag at gøre,så får du et indtryk af hvordan andre ser dig.

Er du navøs for din øknomi så er det sagsbehandleren du skal be om at fortælle dig,hvordan din sagstår nu.

Spørg hvad er planen og er det noget andet end du havde tænk dig så be om at blive afklaret til flex/pension -spør hvordan du skal forholde dig.


Det sagsbehandlerene som du skal be om at få en afklaring på om du kan få flex eller pension.

Jeg er i trivel om reglerne,når du er ejer af en butik.
Salg af hus har ingen indflydelse på din sag.

Jeg forstår godt du er navøs der er mange forandringer i dit liv lige nu,og derfor er det vigtigt at du tjæk på hvad der sker i din sag nu og hvad der er målet fra sagsbehandlerens side.
Din sagsbehandler tror måske på du når at blive rask-så det er vigtigt at du får sagt hvad det er du tror du kan og ikke kan.Sig du vil afklares til flex eller pension.

Uvished er ikke godt for dig,så få lavet nogle tider til samtale om det øknomiske og hvad der skal ske frem over.

Det er forskelligt hvordan sådanne en sag forløber-så der er ikke nogle klare regler om en prasis række følge .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 15-03-2011 kl. 11:49.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 13:35   #36
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Zwinky.

Har du en person fra kommunen der kommer hjem til dig en gang imellem? En der hjælper dig med foreksempel rengøring, at overskue breve og sådan noget...
Så syntes jeg du skal bede om hjælp til at kontakte din sagsbehandler og tale om førtidspension.
Personen kan også tage med dig op og få taget blodprøve.
Hvis du IKKE har sådan en person, så syntes jeg du skal spørge din sagsbehandler om du kan få sådan en.
Det hedder en støtte-kontakt-person. Det er rigtig rart at have sådan en der kan hjælpe med alle de ting der er svære.

Citat:
Oprindeligt indsendt af zwinky Se meddelelser
hej du siger at jeg ikke skal vere bekymret.vil det sige jeg ikke skal tale med min phsykiater om ftp. at jeg gerne vil soge om ftp. skal jeg ikke gore noget .skal jeg ikke be om alle de ting du skreve til mig vedr.be om udredning og aktindsigelse og meget mere.hvad synes du nu efter du har lest hvad skal jeg nu be min pshykiater eller sagsbehandler om.
Du er NØDT TIL at tale med både sagsbehandler og psykiater om at du gerne vil have førtidspension.
Og du er NØDT TIL at fortælle dem hvordan du har det.
De kan ikke hjælpe dig hvis ikke du taler ærligt med dem.

Citat:
Oprindeligt indsendt af zwinky Se meddelelser
min phsykiater vil gerne ta blodprove for at se om jeg for for meget eller for lidt medicin. jeg tor ikke tage blodprove da jeg er rigtigt bange.jeg blir daarlig bare ved tanken om det.kan de kreve blodprove fra mig.er der nogen der kan svar paa mine sporgsmaal
Jeg er ked af at du er meget bange for blodprøver. Det er bare en rigtig god idé at man får taget blodprøver når man får medicin. Netop som din psykiater siger, så kan blodprøven bruges til at måle om man får den rigtige mængde af medicin.
Kan du ikke få en du kender, fx. en kontaktperson, med når du skal have taget blodprøven?
Hvis man fortæller den der skal tage blodprøven at man er meget bange for det, så er de søde og hjælper en. Fx. ved at give en noget bedøvende creme på og tale med en.

Citat:
Oprindeligt indsendt af zwinky Se meddelelser
.det med at jeg skal sige til min sagsbehandler .skal jeg direkte ring eller bestille tid og sige at jeg ger vil blive afklaret.
Ja, ring til din sagsbehandler og sig, at du gerne vil tale med hende/ham om førtidspension.
Sig også at du har brug for hjælp til at finde ud af din økonomi.
Kommunen kan måske hjælpe dig med at finde en bolig du har råd til.

Citat:
Oprindeligt indsendt af zwinky Se meddelelser
jeg skal hos min pshykiater d.23.hvordan skal jeg formulere mig eller hvordan skal jeg sige det til ham at jeg gerne vil soge ftp.hvordan skal jeg starte har det saa svert med det.
Du må sige til ham, at du tænker på, om ikke du burde have førtidspension, og spørg om han også syntes det er en god idé. Mere behøver du ikke sige
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 01:03   #37
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

hej og tak for din svar.ja jeg har en rigtigt sod dame som kommer 1 gang om ugen.og hun prover og hjelpe so meget hun kan.men da jeg er selvstandig og der kommer for mange breve og jeg glemmer meget af tingene so glemmer jeg og be hendes hjelp.so lidt hjelper hun mig med.

jeg flover mig saa meget og kan bare ikke formulere mig hvordan jeg skal sige til min phsykiater vedr.pension.jeg hober at jeg kan faa det men det bekymre mig osse og har det daarligt med hvis folk finder ud af som jeg kender som saa op til mig engang og roste mig vil finde ud af at jeg ikke har noget tilbage og soger pension tanken om det for jeg det rigtigt daarligt.men jeg er tabt kan slet ikke noget mere ikke engang min egen hygiejne virker saa haardt og uoverskuligt.jeg kann have det samme toj paa i flere uger flere dage .der kan gor flere dage retter sagt flere uger for jeg kan ta mig sammen med at gaa i bad
og dengang min mand levede skiftede toj hverdag .gik ikke ud af doren for jeg ikke havde sminke paa.jeg sku se perfekt ud og nu kan jeg daarlig nok borste min tander.jeg har det saa daarligt.
hvis jeg endligt har taget en bad so er det det for hele dagen .det virker som et kempe arbejd for og jeg er slidt og tret efter det.
nor jeg sover spender jeg i hele min krop og lukker min finger so haardt at nar jeg vogner har jeg merker i honden fra negle.og har smerter i hele min krop iser ryggen og nak.der gaar nesten hele dagen for smerter bliver lidt mindre .efter taget panodil.

hvis jeg stor op og har li smurt mig en mad som tog mere en 5 min saa har jeg rigtigt ond i ryggen ved bekkenet.det er forst sket efter jeg kom til skade hvor jeg faldt og fik jernstenger i nakken.saa mine smerter er blevet verre og ryggen er kommet ekstra oveni

jeg har en aupair pige som gore rent og laver mad.jeg kan ikke undvere hende og hun stopper om 3 uger.har det rigtigt daarligt over det.det var hende som gore alt og stadig er jeg tret.jeg tenker hvordan jeg skal klare mig .

synes du jeg skal sige til min sags behandler om at blive afklaret nu.efter du har lest hvad jeg har skrevet tidligere.jeg har sagt tidliger til sagsbehandler for at jeg godt ku tenke mig ftp.men hun sagde jeg sku vente.

hvor langtid synes du jeg skal vente jeg har 6 mdr til min sygdagpenge stopper.

jeg har butik som jeg kommer af med til sep.da jeg ikke kan noget derfor har jeg sagt den op

pls pls svar mig hurtigt. og tusind tak til jer alle som har svaret paa mine sporgsmol
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 01:12   #38
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
hvordan kommer man til speciallager hvis man gerne vil hvide om sine dianogse.eller hvad man jhar og hvor meget man fejler og hvorfor.
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 23:37   #39
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

hej alle .jeg skrev tidligere men der er ikke nogen der har svaret mig og det er snart en uge siden.er der ikke nogen der vil svare mig
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 01:25   #40
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er din psykiater, altså egen behandlende læge der kan lave en speciallægeerklæring.

Den SKAL kommunen be om.

Vedr hjælp i hjemmet, kan du be kommunen om vurdering for dette.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stor ros til min kommune og SB paf Dit og Dat 23 13-05-2013 12:52
Stor beslutning kalona Spørgsmål ang fleksjob 11 02-12-2010 01:21
Hvor stor er chancen for ftp. MorWettendorff At søge førtidspension 153 07-09-2010 11:10
stor tak til FOA superkok Politik og Samfund 3 05-04-2010 13:06
hvor stor mulighed for fp mc07 Alt det andet 51 11-09-2009 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension