K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2007, 12:32   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Spr. ang. a-kasse

Hej!
Ja, nu har jeg brug for et godt råd fra jer igen. Jeg håber I kan hjælpe mig

Jeg har været syg i nogen tid, og venter nu på at blive afklaret/arbejdsprøvet mhp. visitering til fleksjob. I et naivt håb om at kunne blive rask og komme tilbage på arbejdsmarkedet under normale forhold, valgte jeg at fortsætte mit medlemskab af både fagforening og a-kasse. Nu er der bare gået så lang tid, at jeg står i en situation, hvor jeg skal optjene ca 600 ustøttede løntimer på 7 måneder for at kunne optjene retten til at fortsætte som a-kassemedlem. Det når jeg aldrig. Derfor overvejer jeg at opsige medlemskabet af a-kassen, men blive i fagforeningen, og dermed spare lidt penge. Men hvilke konsekvenser vil det få? Jeg er pt på kontanthjælp...

På forhånd tusind tak for jeres hjælp og svar!

Risa
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2007, 14:53   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Spr. ang. a-kasse

Det er jo lidt svært at råde dig, når man ikke kan se ind i fremtiden.... Hvis du bliver visiteret til fleksjob er alt jo fint, så har du slet ikke brug for en a-kasse, men bliver du ikke visiteret, skal du jo være medlem et år for at få ret til dagpenge igen.

Så du må vel opveje fordele og ulemper og derefter bestemme dig!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2007, 22:00   #3
Socialformidleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 46
Styrke: 18
Socialformidleren er ny på vejen
RE: Spr. ang. a-kasse

Hvis jeg var i din situation, ville jeg melde mig ud af a-kasse, da jeg mener det er penge smidt ud af vinduet - dette i kraft af, at du er på kontanthjælp.

Såfremt du kommer i arbejde på almindelige vilkår, kan du altid melde dig ind igen og så optjene retten til a-kasse dp.

Mvh soc.formidleren
Socialformidleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
A-kasse Timmy Politik og Samfund 3 29-02-2012 02:08
SDP / ret til DP fra A-kasse? imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-02-2012 16:59
A-kasse Storm67 Spørgsmål ang fleksjob 6 07-11-2011 14:35
A-kasse Bassemanden Alt det andet 12 13-08-2010 11:48
A kasse CasperR23 De Unge 3 28-04-2010 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension