K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2009, 21:43   #1
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Kolde ministre: Her er ingen fattige

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1264952.ece

Kikkerten for det blinde øje: Ministre vil ikke anerkende, at 45.000 børn i Danmark lever i elendighed


– Hvilken fattigdomsgrænse tænker du på?

Spørgsmålet kommer som skidt fra en spædekalv fra socialminister Karen Ellemann (V), da Ekstra Bladet konfronterer hende og beskæftigelsesminister Inger Støjberg (V) med, at mindst 45.000 danske børn lever under fattigdomsgrænsen. Vel at mærke den laveste grænse, der bruges i internationale undersøgelser. Bruger man EU's fattigdomsgrænse stiger antallet af fattige børn til 117.000.

Vælgerbedrag og plat
Men de to ministre vil hverken anerkende den lave eller den høje fattigdomsgrænse. Det er udregninger, der ifølge dem, ikke kan bruges til andet end vælgerbedrag.

Ekstra Bladet har sat de to ministre stævne for at tale om fattigdom på baggrund af, at antallet af ansøgere til julehjælp til fattige familier i år er steget eksplosivt. I ASF Dansk Folkehjælp og Ekstra Bladets indsamling er antallet af ansøgere fordoblet til 4500, og i Frelsens Hær er antallet steget fra 7000 i fjor til 9000 i år.

læs resten på EB
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 11:41   #2
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Thumbs down Fattigdomsgrænse!

Det er lige præcis det problem der er i Danmark, vi har ikke en fattigdomsgrænse, og er ikke interesseret i at få en. Så kan man jo se det sort på hvidt, at der er fattige i Danmark, og ikke som nu fejer det hen..

Det mest uhyggelige er denne socialminister, hun er skræmmende i sin mangel på medfølelse for andre menneskers nød. Måske derfor hun blev valgt?

Hun er ifølge mig, afstumpet som resten af partiet. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 15:55   #3
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Er helt enig, og hvad kan vi gøre ved det, desværre intet, da så ufattelig mange bliver ved med at stemme på venstre, konservativ, og DF.

Det som bliver ved med at undre mig er at der er folk på overførsels indkomst som stadig stemmer på dem, bistands klienter, førtids pensionister osv. jeg kommer aldrig til at forstå det.
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 21:08   #4
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej StonesTM. Det er som i en anden tråd, jeg skrev nok ligegyldigt hvor vi sætter krydset, så længe de bagefter laver studehandler i nattens mørke kroge. Øv. Mon det er på tide, med et nyt afstemnings system, hvor man får hvad man stemmer på? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen bliver fattige ifølge Thorning Debutanten Politik og Samfund 3 07-03-2012 13:31
Thorning: Ingen bliver fattige af reform Webmaster K10 Nyheder 0 06-03-2012 19:20
Der er ingen fattige her! buster Politik og Samfund 7 04-11-2009 22:40
Fattige kommuner, fattige fleksjobbere rammes zuza Manglen på Fleksjob 9 17-01-2008 18:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension