K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2012, 12:15   #1
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
Ledighedsydelse efter 1/1-13

Hej
jeg har et spørgsmål omkring ledighedsydelsen efter 1/1-13

Som lovgivningen er PT. er der IKKE nogen tidsbegrænsning på ledighedsydelse, hvis man mister fleksjob INDEN 1/1-13 altså blev man opsagt om en måned. Så forsætter retten vel også ind i det nye år, så frem man ikke finder nyt job ?

Spørg fordi jeg pt har en kontrakt der udløber d 31/12-12 og i så fald at jeg får den ændret til 30/12-12, så vil jeg jo falde under reglerne for den gamle ledighedsydelse, da jeg var ledig før årsskiftet. eller findes der noget i den evt. nye lovgivning, der vil flytte mig over på de nye regler ?
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 16:35   #2
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Den fremlagte (endnu ikke vedtagne!) reform indeholder ingen varighedsbegrænsning på ledighedsydelse.

Den var der oprindeligt, men er blevet fjernet igen.
Det er så cirka også det bedste, jeg har at sige om den reform.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 16:57   #3
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andepigen Se meddelelser
Den fremlagte (endnu ikke vedtagne!) reform indeholder ingen varighedsbegrænsning på ledighedsydelse.

Den var der oprindeligt, men er blevet fjernet igen.
Det er så cirka også det bedste, jeg har at sige om den reform.
Ja, det er også sådan, jeg har læst det, men som jeg har skrevet i anden tråd for nyelig, så har jeg fået at vide af en socialrådgiver, at varighedsbegrænsningen igen er med, men at de bare er gået stille med dørene - kan dog ikke finde noget direkte på skrift, så ret spændende, hvad det faktisk munder ud i. Vi vil da i hvert fald være mange, der kommer noget så gevaldigt galt af sted, hvis varighedsbegrænsningen alligevel vedtages - især taget i betragtning, at det forventes, at der fremover tilkendes fleksjob med en arbejdsevne på kun 2 ugentlige timer - næppe mange af dem, der får job
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 00:43   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
På forsiden af K10....der kan man finde nogle spændende links....

Links der bla kan fortælle en noget om hvad der måske sker når den nye reform bliver vedtaget....

Dette er taget fra et af de links...

Citat:
Hvad betyder reformen for dig, hvis du modtager ledighedsydelse i dag?
Din ydelse bliver ændret, men først efter et stykke tid. I første omgang bliver du ved med at modtage ledighedsydelse efter de gældende regler.
Du beholder i første omgang samme ledighedsydelse
Hvis du modtager ledighedsydelse i dag, vil din ydelse blive ændret, men først efter et stykke tid. I første omgang bliver du ved med at modtage ledighedsydelse efter de gældende regler. Det gælder også efter den 1. januar 2013, hvor reformen træder i kraft.
Hvis du i dag modtager ledighedsydelse på mere end 89 procent af højeste dagpengesats, bliver du ved med at modtage det samme beløb, indtil du finder et fleksjob. Dog bliver det sådan, at du højest i et halvt år efter, reformen er trådt i kraft, kan modtage den højere ydelse. Herefter bliver din ledighedsydelse sat ned til 89 procent af højeste dagpengesats.
Hvis du modtager ledighedsydelse på mindre end 89 procent, vil du fra 1. januar 2013 gå op i ydelse og modtage 89 procent af højeste dagpengesats.
Ledige fleksjobvisiterede, der har nået fleksydelsesalderen, modtager ledighedsydelse svarende til 60 procent af højeste dagpengesats frem til folkepensionsalderen, eller til at de overgår til fleksydelse.
Kilde: http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...20i%20dag.aspx

Så det gør ikke den store forskel om du stopper jobbet en dag før eller ej...

Men jeg vil anbefale alle der har disse spørgsmål om at lige kigge de links igennem der findes på forsiden af K10 i boksen der hedder "Nyt på K10" ude til højre...

Hvis man ikke gider eller har overskuddet til at glo hele udkastet til reformen igennem....så bør man i det mindste lige se på den side beskæftigelsesministeriet har lavet om hvad det betyder for folk....

Hvad betyder reformen af fleksjob og førtidspensionsområdet for dig, når den træder i kraft d. 1/1-2013

Edit...

Glemte lige.....der er ikke nogen varighedsbegrænsning med i forslaget....så medmindre det er noget nyt de forslår igen....ja så findes denne del ikke mere....

Ej heller selv om en forvirret sagsbehandler har sagt dette...

Ligeledes vil den ydelse alle fleksere får når de er ledige....i fremtiden hedde ledighedsydelse....

Der er ikke nogen der vil få kontanthjælp fremover....

Dette vil gøre livet endog meget lettere for mange som ikke er i stand til at få kontanthjælp...evt fordi de er gift....da ledighedsydelsen ikke bliver reguleret af ægtefælles indkomst...

Det samme med alle som før bare blev smidt over på kontanthjælp når de fyldte 60 1/2 år.....de vil også få ledighedsydelse...

Ledighedsydelsen er så på henholdsvis 89% og 60% af højeste dagpengesats...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 08:49   #5
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Varrighedsbegrænselse på ledighedsydelse - hvad betyder det?

Og hvor længe hvis det er?
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 09:44   #6
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
@webmaster: det var ikke en forvirret sb, men en privat socialrådgiver, som er aktiv herinde, der sagde, at varighedsbegrænsningen er tilbage - det skal dog siges, at jeg siden selv har ledt og ledt efter noget, der kan be- eller afkræfte hans påstand.

@KLUMPRFODEN: varighedsbegrænsning betyder, at man kun kan modtage en ydelse en vis periode. Fx kan man i dag som udgangspunkt kun modtage sygedagpenge i 52 uger - varighedsbegrænsningen er altså 52 uger.
Indtil videre har det været sådan, at man har kunnet modtage ledighedsydelse stort set ubegrænset (indtil man når efterlønalderen), så selvom man har været ledig i årevis eller sygemeldt i årevis, har man kunnet modtage led.yd.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 10:17   #7
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Tak for dit svar - betyder det med varighedsbrænsning så først noget når man er omkring 60 år?
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 10:26   #8
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
Tak for dit svar - betyder det med varighedsbrænsning så først noget når man er omkring 60 år?
Hvis reformforslaget vedtages UDEN varighedsbegrænsning, så vil man kunne modtage ledighedsydelse indtil man er 601/2 år. Vedtages forslaget MED en varighedsbegrænsning, ja så kan man kun modtage ledighedsydelse i en begrænset periode - hvad den periode bliver (hvis den altså vedtages) ved ingen, men man kan forestille sig, at de så vil lægge sig op af reglerne for henholdsvis dagpenge (varighedsbegrænsning = 2 år) og sygedagpenge (varighedsbegrænsning = 1 år)
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 14:28   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja i har nok ikke læst mit indlæg....her er et citat fra det...

Citat:
Det samme med alle som før bare blev smidt over på kontanthjælp når de fyldte 60 1/2 år.....de vil også få ledighedsydelse...
Så nej....man vil også modtage ledighedsydelse EFTER man er fyldt 60 1/2 år

I fremtiden kan man få ledighedsydelse helt frem til man når folkepensionsalderen....

@Frup....

Måske det så ville være en god ide at undlade at blive ved med at skrive ting man ikke kan finde i forslaget....specielt ikke når man gør en masse mennesker bange med denne påstand...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 15:39   #10
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
@Frup....

Måske det så ville være en god ide at undlade at blive ved med at skrive ting man ikke kan finde i forslaget....specielt ikke når man gør en masse mennesker bange med denne påstand...
Det kan du have ret i .
Den oprindelige tråd jeg startede, handlede jo også blot om at få påstanden (som jeg blev ret væltet af) be- eller afkræftet .
Det var ikke hensigten at skræmme en masse, men kan godt se, at det måske er det, der sker...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny reform, og ledighedsydelse efter de 60 år aid Politik og Samfund 6 17-09-2012 12:12
praktik efter 18 mdr. på ledighedsydelse. kmj1205 Spørgsmål ang fleksjob 3 08-01-2011 14:45
Er det ledighedsydelse efter opsigelse? Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 18 25-02-2010 11:28
ledighedsydelse hvad efter ... dobar Spørgsmål ang fleksjob 11 21-01-2010 09:31
ret til ledighedsydelse efter de 60! buster Politik og Samfund 1 06-11-2009 12:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension