K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2010, 13:00   #1
tina1973
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: Thisted
Indlæg: 24
Styrke: 15
tina1973 er ny på vejen
Er ved at miste modet og lysten til at kæmpe mere

jeg er blevet tilkendt et flexjob og har været ud i praktik i 1 dag og blev desværre nødtil at sig jeg ikke magtede det jeg. Jeg får medicin for Adhd og dette medicin hjælper ikke hvis jeg bliver stresset. Jeg kan desværre ikke holde til det larm det er med børn og det enten med at jeg havde mega smerte i hovder og muskelspændinger og var helt grast efter 4 timer. Næste dag ringede jeg til min nye sagsbehandler men hun ville ikke sygemelde mig selv om min lage og psykolog var det bedste.

Nu er jeg så indkaldt til møde hos hende igen og jeg er allerede bange for hvad hun nu vil sende mig ud i. Jeg har anket min afgørelse om mit flexjob til beskæftelseankenævnet og får første i et svar næste år. Fordi min læge og psykolog mener jeg er berettet til pension.

Var ved en neuropsykolog og psykotramatologi som lavede en test og konklusion lyder at pga af fortidlige fødsel og menegitis og en Adhd. Klienten vil således have vanskelligheder ved nyindlæring samt nedsat kapicitet til arbejdsfunktioner, der forudsætter vedholdende opmærksomhedsfunktion samt arbejdsfunktioner, der stiller krav til at kunne omorganiserer tænkning, d.v.s. skifte strategi, når situation kræver dette. Hertil føjer sig en hurtigere mental udtræthed med skånehensyn til følge.Klientens tilstand synes længe at være stationær.

Dette skrev han efter at have snakket med mig i en time i Århus.


men men kommunen mener altså jeg kan klare et job.

Jeg fik lavet en personlighedsundersøgelse i år 2000 hvor min nuværdende psykolog lavede hvor han allrede dengang anbefalede en førtidspension.

Men min daværende sagbehandle ville ikke hørt tale om dette og gemte min sag.

Efter en depression efter min mors død bliver jeg henvist til min psykolog og han skriver at jeg kun lige magter at tackle de praktiske opgaver i hjemmet og de praktiske omkring børnene. I de perioder hun har været på arbejdsmarket har hun slet ikke overkommet opgavernen i hjemmet.Har være meget fortvivlet herover, følt sig magteløs og desperat. Efter selv moderat arbejdesbelastning overkommer hun ikke yderlig på hjemmefrontetne, og falder fuldstændig sammen. psykolog anbefaler pension

Min kommune fastholder deres afgørrelse og mener at der er et flexjob til mig.


Sidste gang jeg var til kontrol med mit ADHD sage hende psykiateren at jeg virkede meget meget stresset og at mit medicin ikke ville virke og det var en uge før jeg skulle starte i praktik i den sfo som jeg har været tilknyttet før.


jeg magter ikke at være i en sfo og jeg er ved at køre helt ned psykisk over at skulle ud og prøve i nu engang.


Hvad skal jeg dog gøre jeg synes det er kano hård lige nu
tina1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 13:10   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Måske burde du ansøge om førtidspension efter §17??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 13:14   #3
tina1973
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: Thisted
Indlæg: 24
Styrke: 15
tina1973 er ny på vejen
Min Kommune vil jo ikke lad mig søge om pension det vil min sagsbehandler ikke kommunen lægen mener jeg ikke er dårlig nok og det er hvis en sagbehandler der skal indstille det til pension mener jeg desværrer
tina1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 13:17   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
En §17 er hvor man selv søger og det har alle ret til mellem 18 og 65 år.
Men er du på flex ydelse?
så er en §17 lidt farlig ved afslag, da du så kan miste den
men kan være nogen er mere inde i det, end jeg er
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 13:20   #5
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
jeg magter ikke at være i en sfo og jeg er ved at køre helt ned psykisk over at skulle ud og prøve i nu engang.


Hvad skal jeg dog gøre jeg synes det er kano hård lige nu[/QUOTE]

Jeg kan da godt forstå du ikke magter en SFO, har selv lige måtte stoppe i en SFO det er et utrolig hårdt job, så får lige nogle
og så håber jeg der sker noget godt..
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 13:25   #6
tina1973
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: Thisted
Indlæg: 24
Styrke: 15
tina1973 er ny på vejen
nej jeg er på kontanthjælp som jeg mere eller mindre har været på hele mit voksne liv og min psykolog mener de bare har parkeret mig i denne kasse og der forbliver jeg fordi ingen vil ansætte mig i flex og så er det jo det billigeste for kommunen.
tina1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 13:38   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tina1973 Se meddelelser
nej jeg er på kontanthjælp som jeg mere eller mindre har været på hele mit voksne liv og min psykolog mener de bare har parkeret mig i denne kasse og der forbliver jeg fordi ingen vil ansætte mig i flex og så er det jo det billigeste for kommunen.
så har du intet og miste ved en §17 på det grundlæggende
dog vil jeg vil få den psykolog til at skrive det en gang til angående din erhvevsevne og udsigter i fremtiden
Din psykolog må ikke skrive direkte pension.
den lægeerklæring skal sættes ind i din sag og det skal kommunen gør.
derefter søger du en §17.

så skal kommunen nemlig give dig en afgørelse inden for 3 måneder
Hvis du så får afslag, kan du anke sagen.
derved vil nogle andre end lige kommunen kigge på din sag.
ikke dermed sagt du får pension.
men kan ikke se du har noget og miste på det.

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-05-2010 kl. 13:40.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 14:18   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sygemelding....

Kære Tina1973.

Alt ser uoverskueligt ud når tankerne ikke falder på plads som man ønsker. Os der ikke har ADHD kender også de situationer.

Du skriver:"Næste dag ringede jeg til min nye sagsbehandler men hun ville ikke sygemelde mig selv om min lage og psykolog var det bedste."

Du skal vide at hverken de nuværende sagsbehandler eller andre embedsmænd/kvinder hverken kan eller må sygemelde dig. Det er kun lægerne der har denne mulighed. Så hvis du mener at en sygemelding var på sin plads så gå til din læge. Han burde kende din situation og hvis han mener du ikke skal have en sygemelding så forklare han dig nok årsagen.

Men bliv her på din tråd, så skal du se, at der kommer mere styr på din situation hen ad vejen.

Læs ellers her www.adhd.dk som kunne være en mulighed for at tale med nogen der har forstand på din diagnose. Held og lykke.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 17:44   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tina,

Du er nødt til at stoppe op nu og syge melde dig. Alternativt kan du risikere, at dit helbred bliver endnu værre end det er i forvejen. Er du heldig kan du få det lidt bedre på en pension.

Hvis du søger pension efter §17, ville jeg også anbefale at du fik en status rapport fra din psykiater, jeg kan ikke helt se at du har en sådan ??. Jeg fatter ikke hvorfor din sagsbehandler ikke vil starte en pensionsag for dig på baggrund af §18 ?. Har du haft møde med afklaringsteamet i din kommune
? Det holder jo ikke at du slider dig selv ned.

Først er du dog nødt til at stå af ræset og få lavet om på tingene. Tag fat i din sagsbehandlers chef og få forklaret hvordan tingene hænger samme og at alle dine læge papirer og situation peger på pension. Derfor må kommunen få startet din sag i ht. §18, derved vil du stå bedst.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 20:08   #10
tina1973
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: Thisted
Indlæg: 24
Styrke: 15
tina1973 er ny på vejen
hej igen min tidliger nye sagsbehandler sage at det kun var hende der kunne indstille mig til pension og da mig og min psykolog ankede min sag ankenævnet afvist jobcenteret det brev hvor han havde skrevet at jeg ikke magtede at arbejde og han mente klart det var til pension men de tog ikke notits af hans anbefaling. og så sende den den videre til ankestryrrelse i ålborg. Men hvad skal jeg gør et nødagtig og hvor skal jeg henvende ,mig for at ansøge om den § 17.

Min psykiater siger at hun kun må udlever noget om mig hvis kommunen ansøger om det jeg må ikke får noget fra hende siger hun har spurt. Men vil prøver hende igen i morgen jeg vil sku ansøge om dette da det er langtid til Febuar næste år hvis jeg selv kan kører min pension sammen med min psykolog. Min Læge sage at det var mig der skulle melde mig syg ved min sagsbehandler men jeg ringer også til ham i morgen.


hvad gør jeg og hvad skal jeg medbring og hvorhen ???? hjælp
tina1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad stiller jeg op , når modet ikke er der. :-( heiditogjoey Alt det andet 8 06-02-2013 06:40
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Det er så hårdt at holde modet oppe... muslingemus Din historie 7 14-02-2011 23:02
At søge job - svært ved at holde modet oppe kkkk Alt det andet 4 23-10-2009 14:01
Hjort; mist ikke modet ! Thelma Politik og Samfund 10 14-02-2009 20:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension