K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2014, 21:37   #51
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Hej Peter, tak fordi du er sød at give dit besyv med

Jeg tror det er denne tråd du mener, jeg svarede selv med et indlæg om hvor forfærdelig en oplevelse denne screening var.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=25397

Jeg er ikke depressiv og det står ingen steder i mine papirer... punktum

Det er nu et år siden jeg blev bevilliget fleks og dengang anket. Den omtalte screening er lavet nu her i december, altså et halvt år inde i ventetiden på anken og den figurerer ikke i mine papirer, hvad jeg kender til.

Jeg tror det er et godt råd du har givet mig mht at søge akt-insigt i Ankestyrelsens papirer

Sidst redigeret af Moi; 17-05-2014 kl. 21:46.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2014, 21:46   #52
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.753
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lige præcis...

Kære Moi.

Jeg en gammel lovlydig borger er ganske bevidst om at "systemt", omkring et skrivebord, vil gøre det godt og BILLIGT for samfundet og os borgere.

Der er naturligvis ingen onde intentioner men når man som rask borger pludselig havner som førtidspensionist pga alvorlige skader og havner i den sociale verden, så ser virkeligheden ofte helt anderledes ud.

Så i præcis din situation, kan jeg godt forstå at det rumler i dit hoved.

Min respekt får hverken kommunen eller den enkelte sagsbehandler på forhånd. De skal først bevise at de er kompetente.

Men lad os hører nærmere om hvordan sagen udvikler sig.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 20:01   #53
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Principafgørelse

Tak Peter fordi du fandt min afgørelse

Flexjob.

https://www.retsinformation.dk/Forms...b9645-83690617
"Kommunen kan give tilbud om fleksjob, hvis borgerens arbejdsevne er varigt og væsentligt nedsat. Fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante tilbud samt andre foranstaltninger har været afprøvet for at bringe eller fastholde borgeren i ordinær beskæftigelse, medmindre det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger."

"På den baggrund vurderede udvalget, at der kunne være en mulighed for at udvikle borgerens arbejdsevne, hvis der med stor støtte fra kommunen, herunder mentorstøtte, blev etableret et fleksjob til borgeren inden for en overskuelig tid med strukturerede opgaver og fast (meget begrænset) arbejdstid. Derved ville borgeren få den sikkerhed og tryghed, der kunne give plads for udvikling. Udvalget lagde desuden vægt på, at der stadig var en vis mulighed for behandling."



Jeg står stadig i stampe men vil lige føre min afgørelse her ind på min tråd for at få lidt hold på tingene.

Sidst redigeret af Moi; 28-05-2014 kl. 20:46. Årsag: Oprydning ;-)
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2014, 12:48   #54
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Forvirringen er total...

Dette er sakset ind fra en anden tråd...

Så bør du være opmærksom på at Rødovre Kommune bryder lovgivningen.
I Røvovre Kommune har man valgt at lade en lægekonsulent være "Sundhedskoordinator" i Det Rehabiliterende Team. Og det må man ikke, da man kan antage at denne læge vil skulle vurdere på udtalelser som vedkommende selv tidligere har lavet i en given sag.


Jeg står nu overfor en ny omgang i rehab.-teamet.
I indkaldelsen står der at teamet har en tværfaglig sammensætning fra relevante dele af kommunen herunder:

Beskæftigelsesområdet (jobcenter)
Pensionsområdet
En lægekonsulent med speciale i almen medicin

Spørgsmål 1. Hvis den lægekonsulent er samme person som før har vurderet min sag, er det så noget jeg skal reagere på? (Vedkommende har givet gode erklæringer på min vej gennem systemet)

Spørgsmål 2. Der deltager en fra pensionsområdet men der har jeg læst på en anden tråd at det muligvis ikke er i orden, hvis/når der kommer en indstilling til førtidspension. Hvordan skal jeg mon forholde mig til det?

Min egen psykiater ønsker ikke at deltage da vedkommende siger at h-n til hver en tid vil forsvare hvad h-n har skrevet i lægeerklæringen. Det lyder jo fornuftigt nok og det er en super erklæring h-n har udformet. MEN hvordan kan en lægekonsulent med speciale i almen medicin være med til at afgøre min videre skæbne... Skal jeg bare krydse fingre for at sundhedskordinatoren er en der ved noget om mine problematikker som mest hører til under psykiatrien?

Jeps jeg ved det godt, jeg skal slappe knolden af nu men jer der har været igennem møllen ved godt hvad det handler om

Sidst redigeret af Moi; 10-10-2014 kl. 13:15.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2015, 10:07   #55
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Opdatering

Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser

Min sag ridset kort op:

Arbejdsskade i skulder 2009, anmeldt af arbejdsmedicinsk men afvist af ASK
2 Blodpropper i hjernen 2010 (3 blodpropper)
Diagnosticeret med Borderline (2011)
Smidt ud på ægtefælle-forsørgelse 2010/2011
Genoptræning på hjerneskadecenter
Revalidering 6 mdr samme sted, sluttede feb i år (arbejdsprøvning) (2013)

Oktober 2014: Med min reviderede indledende del (150 sider) som indeholder 2 nye speciallægeerklæringer fra psykiater, neurolog, klinisk funktion samt LÆ... blev det besluttet at jeg skulle tilbage på fleks-ordningen indtil en ny speciallægeerklæring hos en neuro-psykolog blev indhentet. Der blev kæmpet for at jeg ikke kom på et ressource-forløb.

November: Ny undersøgelse hos neuro-psykolog der viste forværring af helbredet.

December: Jobcenter mistede hele min sag men 2 dage senere sørgede min bisidder for at de havde det hele igen

Januar: Bliver ringet op af min nye sagsbehandler jeg ikke har mødt, der kunne fortælle at Teamet sad og ventede på mig og min bisidder (vi havde ikke fået indkaldelsen)

I går: Teamet incl pensionsnævnet træffer afgørelse om førtidspension


Sikke en rejse de sidste 5 år og jeg skylder en STOR tak til min bisidder/partsrepresentant fra fagforeningen der sørgede for at jeg kom nogenlunde helskindet igennem

I tillæg til afgørelsen fra Ankestyrelsen om afslag på førtidspension, træffet på et forkert grundlag, blev jeg rådet til at kæmpe for at modbevise deres påstand, frem for at gå til ombudsmanden "du får svært ved at få Ankestyrelsen til at indrømme deres fejl"
Det er hermed gjort med 3 speciallæge-erklæringer, der dog også trak tænder ud da Liasion klinikken kom på tale

Dette er så afslutningen på min vej/historie gennem vridemaskinen og jeg ønsker jer andre held og lykke med jeres egen kamp
Mit bedste råd herfra er at i skal finde en der kan bistå jer med et ekstra sæt øjne og ører til at vende tingene med.

Er der nogen der har spørgsmål eller ønsker noget uddybet nærmere der kan hjælpe jer, er i mere end velkomne til at sige frem. Jeg er ikke god til at skrive uopfordret i andres tråde men bliver glad for indlæg eller en PB.

Hav en dejlig solskinsdag
Hilsen Moi

Sidst redigeret af Moi; 06-02-2015 kl. 11:03.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2015, 14:38   #56
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Tillykke Moi.
Tak fordi du fortalte - opridsede din vej til førtidspension. Sikke en vridemaskine du har været igennem

Sidst redigeret af lgkh62; 06-02-2015 kl. 18:17.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2015, 16:51   #57
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Tak skal du have lgkh62

Ja at blive syg og komme i den kommunale vridemaskine er bestemt ikke for sarte sjæle og jeg ville ønske at mit hårde forløb var et særsyn men det tyder det jo desværre ikke på
Denne hjemmeside med beskrivelser, gode råd, trøst og også plads til frustrationerne giver et skub i den rigtige retning til at fortsætte kampen mod uretfærdighederne, en kamp man mange gange ellers har lyst til at opgive.
Så herfra skal der også lyde et stort tak til Web for denne hjemmeside

Hilsen Moi
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2016, 16:45   #58
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har lige læst din tråd igennem, og der er vist nogle ting jeg kan risikere, at få gavn af, hvis jeg får lov at bistå min bror.

Tillykke med fp'en, håber økonomien også hænger sammen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2016, 00:31   #59
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvor er jeg lettet på dine vegne, har jo fulgt sagen siden 2013, og mente allerede den gang, at du burde have haft pension istedet for to timers fleks. Men kommunen er jo sjældent enig i den slags.....

Godt du kan få ro nu, og selv kan bestemme farten.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2016, 12:11   #60
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har lige læst din tråd igennem, og der er vist nogle ting jeg kan risikere, at få gavn af, hvis jeg får lov at bistå min bror.

Tillykke med fp'en, håber økonomien også hænger sammen.
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvor er jeg lettet på dine vegne, har jo fulgt sagen siden 2013, og mente allerede den gang, at du burde have haft pension istedet for to timers fleks. Men kommunen er jo sjældent enig i den slags.....

Godt du kan få ro nu, og selv kan bestemme farten.

1000 tak skal i have begge 2

Vovse: Du skriver bare til hver en tid, jeg følger stadig flittigt med herinde men min knold skal stadig have få klare oplysninger/spørgsmål ad gangen for at kunne kapere det men jeg vil med glæde dele ud og hjælpe det jeg kan
Økonomien? Tjaaa... det er ingen dans på roser men ALT andet end ægtefælle-forsørgelse og kampen mod de uretfærdigheder jobcentret byder er at foretrække

Helenekr: Roen og selvbestemmelsen i ens eget liv er blevet guld værd Desværre havde det været meget bedre hvis det var givet fra start af, da roen havde betydet en væsentlig bedre genoptræning, men som du selv skriver, er kommunen sjældent enig i det.

Sidst redigeret af Moi; 31-01-2016 kl. 12:18.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fradrag og dagpenge ved 17 timer/ugen joey Dit og Dat 5 11-09-2013 10:36
Arbejdsprøvning 25 timer om ugen... Helenevind Alt det andet 51 29-04-2009 18:18
arbejdsprøvning/praktik under 10 timer om ugen pinballs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-02-2009 17:59
Flexjob på 15-17 timer om ugen findes de ? lone t Spørgsmål ang fleksjob 7 05-11-2008 11:50
Flekjob under 20 timer om ugen andi1975 Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 4 04-03-2008 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension