K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2010, 17:16   #1
Bette
På vej til at lære K10
 
Bettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Bette er ny på vejen
Hvordan søger man pension

Hej
Jeg har virkelig brug for hjælp....
Jeg har været sygemeldt siden okt. 08 - pga. smerter, og lige inden jeg blev sygemeldt var jeg begyndt hos en psykiater (af anden grund)

Jeg var på sådan et kursus for at få lavet en ressource profil - og efterfølgende var jeg så på Reva.

I marts kom jeg så i praktik, (revalidering) efter planen skulle jeg være der frem til sept. - jeg er der 2½ time hver dag - minus onsdag da har jeg fri.

Jeg har haft mange dage pga. smerter eller psykken, og nu mener de så fra jobcentret at jeg skal stoppe i praktikken "for der sker ingen udvikling" og så skal jeg tilbage på Reva....

Jeg er helt ude af den, hvad pokker skal jeg der? Jeg får det da ikke bedre af at være der, jeg har altså de smerter jeg har - og jeg kan INTET når jeg har været afsted de par timer, jeg kan "bare" gå hjem og sove et par timer....

Jeg fik diagnosen fibromylagi her i efteråret, og har prøvet div. smertestillende, fys. m.m. uden nogen hjælp

Jeg TROEDE at jeg skulle have et flexjob, men der er jo ingen der vil have en der "kun" kan klare 10 timer om ugen - og tilmed med sygedage.... Så jeg kan ikke se at der er andet end en pension.... men hvordan gør jeg??

Jeg fik at vide i dag til mødet med hende fra jobcentret at "du er ikke syg nok til pension" "Du er for ustabil til at klare et flexjob" ....

HVAD GØR JEG???
__________________
Bette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 17:26   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bette,

Velkommen til

Jeg var selv der, med en masse smerter og troede i 2008, da jeg gik i arbejdsprøvning, at jeg skulle have et fleksjob. Nu har jeg fået sporet min 4 sagsbehandler ind på pension. Min arbejdsprøvning endte med 10 timer, men det var mere end det dobbelte af hvad jeg reelt kan klare.

I dag lever jeg det simple liv og ligger mig når jeg har smerter. Mine diagnoser er indtil videre "kun" af psykisk karakter, jeg har ikke fibromyalgi, som jeg ellers havde mistanke til. Det hjælper med det simple liv, men jeg overskrider stadig mine egne grænser min. 1 -4 gange om dagen.

Hvis du ser dig selv i øjnene ved du også hvornår du overskrider dine egne grænser og det er jo ikke det værd med alle de smerter, først når du erkender det, kommer du henad "pensionsvejen".

Er du i aflklaring nu, du snakker om revalidering så det må du jo være ? Din sagsbehandler indhenter vel lægepapirer på hvad du formår og ikke formår, kan du ikke fleksjob så kan du jo ikke det, men lad endelig din sagsbehandler føre vejen således at hun i sidste ende søger ftp. for dig. Det kan tage tid, men det må være den rette vej for dig.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 18:20   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg tror det er en god ide at du kommer på reva igen,for så skal du vel igemmen en ny afklaring der og det er da muligt at de vil syntes der skal søges pension.

Jeg er sidst afprøvet til 12 timer om ugen deraf er ca 40-50 minutter pauser-arbejdsevnen er sat til 10 timer og det blev flex igen,så du kan godt få flex på 10 timer.det bare nok umuligt at få et job med de timer .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 20:35   #4
Bette
På vej til at lære K10
 
Bettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Bette er ny på vejen
Tak skal I have...

Afklaring.. hmmm på hvad/til hvad?? Jeg er SÅ god til at holde sammen på mig selv i de 2 timer jeg skal være på "job" men derefter er AL og jeg mener AL energi brugt så jeg kan INTET ... mine børn synes jeg er en rigtig ØV-mor ... for jeg ligger bare på sofaen og kan ikke noget, jeg er træt og udbrædt efter de par timer på "job".

På Reva, hvordan pokker vil de kunne afklare noget som helst? Mine hænder fejler jo ikke noget, jeg kan sagtens ligge nogle papirer i poser eller hvad det nu er jeg skal ... men min ryg og mine ben smerter - og jeg bliver så frygtelig TRÆT af at holde sammen på mig selv, og bruge en masse energi på at VÆRE til stede.....

Det lyder nok tåbeligt - men i min verden er det en kæmpe stressfaktor at skulle være sammen med andre mennesker.....

Ja, ja jeg må vel bare forsøge at klare det..... men jeg ville nok bare gerne have en pension, for synes det er så utrolig hårdt at skulle være "på"
__________________
Bette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 20:45   #5
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej Bente

JEg er ikke god til §§ og derfor skrev jeg til sagsbehandleren.

Er jeg omfattet af flexjob bestemmelserne eller i værste fald pensions bestemmelserne.

De har ved mig skrevet, at jeg stadig var helbredsmæssig uafklaret. Selvom der ligger arbejdsprøvninger, speciallæge erklæringer, psykolog erklæring, arbejdsmedicinsk vurderinger, Reva rapport der ikke vil havde mig pga helbredet, læge der skriver at jeg aldrig bliver fuld arbejdsfør, et afslag på min klage til ankestyrelsen at kommunen stoppede revalideringsplanen hvilket de gerne måtte da jeg med mine skånebehov ikke kan komme på ordinært arbejdsmarked.
Nu efter 16 år med sygdommen, og 6 år fanget i systemet har jeg fået nok.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 21:09   #6
Bette
På vej til at lære K10
 
Bettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Bette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Hej Bente

JEg er ikke god til §§ og derfor skrev jeg til sagsbehandleren.

Er jeg omfattet af flexjob bestemmelserne eller i værste fald pensions bestemmelserne.

De har ved mig skrevet, at jeg stadig var helbredsmæssig uafklaret. Selvom der ligger arbejdsprøvninger, speciallæge erklæringer, psykolog erklæring, arbejdsmedicinsk vurderinger, Reva rapport der ikke vil havde mig pga helbredet, læge der skriver at jeg aldrig bliver fuld arbejdsfør, et afslag på min klage til ankestyrelsen at kommunen stoppede revalideringsplanen hvilket de gerne måtte da jeg med mine skånebehov ikke kan komme på ordinært arbejdsmarked.
Nu efter 16 år med sygdommen, og 6 år fanget i systemet har jeg fået nok.
Hejsa...

Pyha, hvilken sygdom (hvis jeg må spørge?) hvordan fået nok? hvad vil du gøre/hvad har du gjort??????
__________________
Bette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 21:32   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Bette jeg vil også tro at det er en god ting for dig at komme tilbage til reva og der skal du afklares og det du skal gøre og huske at gøre er at du skal skrive jobdagbog og smertedagbog (begge ting finder du her under nyttige link ) og det er mega vigtigt lige som det er ekstremt vigtigt at du siger fra og får lært at sige nej, når du kan mærke at smerter er så massive at du ikke kan mere så skal du bede om at komme hjem .. ergo du skal lytte til din krop ..

Mange her har været det samme igennem som du (og er gode til lige at give et spark til os der er mindre gode til at sige nej og sige fra ) så brug siden til støtte til det ...

Og få din læge med på sidelinjen så h*n ved hvordan du har det en god ide er også at indhente aktindsigt hvis ikke du har det så du kan se alt hvad der ligger i din sag og hvad de tænker og mener om dig på kommunen (der ligger også en aktindsigtserklæring under nyttige link )
  Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 22:10   #8
Bette
På vej til at lære K10
 
Bettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Bette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Bette jeg vil også tro at det er en god ting for dig at komme tilbage til reva og der skal du afklares og det du skal gøre og huske at gøre er at du skal skrive jobdagbog og smertedagbog (begge ting finder du her under nyttige link ) og det er mega vigtigt lige som det er ekstremt vigtigt at du siger fra og får lært at sige nej, når du kan mærke at smerter er så massive at du ikke kan mere så skal du bede om at komme hjem .. ergo du skal lytte til din krop ..

Mange her har været det samme igennem som du (og er gode til lige at give et spark til os der er mindre gode til at sige nej og sige fra ) så brug siden til støtte til det ...

Og få din læge med på sidelinjen så h*n ved hvordan du har det en god ide er også at indhente aktindsigt hvis ikke du har det så du kan se alt hvad der ligger i din sag og hvad de tænker og mener om dig på kommunen (der ligger også en aktindsigtserklæring under nyttige link )
Hejdien...
Det der job og smertedagbog.... lavede jeg også sidst jeg var på Reva, og tingene har ikke ændret sig... jeg er stadig et "gammelt-skrog"

Det jeg nok har sværest ved er... at sige "jeg tager hjem" - for når jeg er på "job" så passer jeg det... "mig skal man kunne regne med" (hvis du forstår)

Jeg vil sige - jeg er blevet bedre her de her par mdr. hvor jeg var været i praktik... men det er lettere at blive hjemme end at tage afsted og så gå hjem ....

Jeg har virkelig svært ved at se idéen i at skulle på Reva .... igen
Hvad er det de vil finde ud af???????
__________________
Bette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 22:52   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
I en helt dugfrisk praksisundersøgelse om fleksjob fra Ankestyrelsen kan du læse noget om, hvor vigtigt det er med bl.a. smertedagbog og om, hvordan man klarer det hjemlige.

Underligt nok så er det en hindring at få fleksjob, hvis man kan klare det hjemlige.

Du finder den under "nyt om loven".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 23:16   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Bette, du skal huske, at når du er i en afprøvning handler det ikke om, at du skal vise hvor meget smerte du kan klare, du skal "kun" vise hvor meget du kan klare at arbejde.

Det er svært at sige fra, det er vi mange der kan sige ja til, men prøv at tænke på hvad der sker hvis du ikke siger fra.

Hvis nu, at du med nød og næppe kunne klare f.eks. 16 timer om ugen i en afprøvning, så ville du blive visiteret til flex, men hvis de 16 timer er på bekostning af både dit eget liv, din familie og dit hjem, hvordan ville det så gå, hvis du vitterligt kom ud i et fleksjob, og skulle præstere 16 timer hver uge i mange år fremover?

Det er din opgave at give kommunen et reelt billede af hvad du kan og ikke kan.

For mit eget vedkommende skulle jeg i min sidste praktik være på stedet i 4 timer 4 dage om ugen, onsdag fri.
De 2 første dage var jeg der i fuld tid, "piece of cake" , men torsdag måtte jeg gå hjem efter 1 time, da kom konsekvensen af at være "høj i hatten".

Men derved havde jeg bevist at jeg havde viljen til at prøve, og jeg førte en detaljeret dagbog, og viste på den måde hvad konsekvensen var.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan søger man flex job Abraxus Din historie 6 11-03-2013 22:06
Hvordan søger jeg fp på § 17?? Road66 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 17-05-2011 16:18
Hvordan søger jeg om et flexjob...? missme23 Spørgsmål ang fleksjob 2 25-02-2011 10:32
Hvordan søger jeg personaleaktindsigt buster Dit og Dat 23 12-05-2010 23:44
Hvordan søger man § 17 Gizmomis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-02-2009 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension