K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2013, 22:15   #41
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det ved jeg alt om ,og ja man kan behandle og lade sig behandle,og systene kan køre videre som der plejer at køre med folk
Hvorfor skal den drejes ind på systemet ?
Systemet har intet at gøre med hvad man selv vælger at få af medicin for at få det bedre.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 22:24   #42
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
fordi det kan være systemet der får en ud på kanten ,men det forstår man nok kun når man her været der.
det var dig der skrev man kunne få medicin for det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2013, 07:08   #43
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
fordi det kan være systemet der får en ud på kanten ,men det forstår man nok kun når man her været der.
det var dig der skrev man kunne få medicin for det.
c.l.e.o., jeg forstår godt hvad du mener, jeg kæmpede selv med systemet i ca. 15 år.

Men jeg vil give Hva' nu ret.

Der er mange mennesker, også mennesker, som ikke er, og aldrig har været, i systemets kløer, som "stiver sig af" inden de skal "et eller andet".

Nogle tager en stesolid, andre bruger alkohol, det sidste har nok ikke helt den ønskede effekt.

Personligt har jeg i nogle situationer (bl.a. møder i kommunalt regi) brugt Bach's nødhjælpsmedicin, med det resultat, at jeg ikke har siddet og været p*sse nervøs for hvad de nu kunne finde på.
Derimod har jeg haft styr på mine ting, og har kunnet deltage aktivt i mødet, uden at sb har kunnet køre mig ud på et sidespor.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2013, 11:07   #44
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det mener jeg jo er et skrå plan.og i trivel om det er den rigtige løsning.

at skulle tage noget for at klare mosten for at være i systemet når man har behov for offenlig forsørgelse.

at tag noget at dulme et oprørsk sind ,et sind der er oprørsk fordi man ved at nu skal man igen presses til det yderste og lidt til i sin af klaringer som der i forvejen er rigligt papir på hvordan vil forløbe.


Det muligt det nødvendigt men grunden til at det skal være sådanne er da stadig at systemet trækker folk rundt for længe i systemet.Det bare min mening.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2013, 21:21   #45
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det muligt det nødvendigt men grunden til at det skal være sådanne er da stadig at systemet trækker folk rundt for længe i systemet.Det bare min mening.
Det kan også være noget i personens personlighed.

F.eks. min mor, lige fra hun var barn fik hovedpine hvis hun vidste, at familien skulle et eller andet.
Så det endte med, at min mor aldrig fik noget at vide, før de næsten var på vej ud af døren.
Som voksen har hun nogle gange taget en nervepille, for at undgå hovedpinen, som ville have sendt hende til tælling.

Jeg har i nogle tilfælde brugt Bach's nødhjælpsmedicin, og denne bliver man hverken fuld eller tosset af, men den gør så man ikke panikker ell.l.

Disse ting handler jo ikke kun om systemet, første gang jeg brugte Bach's nødhjælpsmedicin var da jeg skulle til et rundbords-møde på min datters skole.
Jeg var meget bevidst om, at jeg (og min datter) ville have et problem hvis skolen havde en skjult dagsorden.
Nødhjælpsmedicinen gjorde, så jeg ikke gik i baglås og stammede i det, men kunne fremføre mine argumenter på en fornuftig måde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 00:24   #46
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
fordi det kan være systemet der får en ud på kanten ,men det forstår man nok kun når man her været der.
det var dig der skrev man kunne få medicin for det.
Det er et vilkår at vi er på kanten, det er ikke i denne tråd vi kan fjerne den plage.
Jeg har ikke skrevet man kan få medicin for det.

Jeg har derimod skrevet at når man er i så "vilde" omstændigheder, så er der ikke nogen grund til at ødelægge sig selv mere psykisk en nødvendigt og der kan medicin i en periode være en stor hjælp.

Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det mener jeg jo er et skrå plan.og i trivel om det er den rigtige løsning.

at skulle tage noget for at klare mosten for at være i systemet når man har behov for offenlig forsørgelse.

at tag noget at dulme et oprørsk sind ,et sind der er oprørsk fordi man ved at nu skal man igen presses til det yderste og lidt til i sin af klaringer som der i forvejen er rigligt papir på hvordan vil forløbe.


Det muligt det nødvendigt men grunden til at det skal være sådanne er da stadig at systemet trækker folk rundt for længe i systemet.Det bare min mening.
For det første er det ikke et skråplan at tag medicin der kan hjælpe en, hvis man har det behov i en periode.

Vi taler ikke om at tage noget for at dulme sig, vi taler om at folk kan være syge og have behov for at tage medicin så de ikke bliver endnu mere syge.

Jeg oplever ikke helt du forstår hvilken "plage" psykiske symptomer kan give, og hvor alvorligt det kan være at have sådanne symptomer over lang tid.

Men igen, det er ikke "kampen mod systemet" som jeg taler om når jeg taler om at tage medicin for at dæmpe sine symptomer.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 10:16   #47
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Hej Cleo.

Alle mennesker på jorden, får på et tidspunkt et problem, bliver rådvild, ønsker at høre andres mening vedr. problemet, evt. at få et godt råd.

Hvis de allesammen skal indtage psykofama el. anden stimulans til at afstive sig med, for at kunne løse opgaven, det fører ik til noget godt liv.

Jeg har ingen behov for at afstive mig med de ting.

Jeg tænker, forsøger at løse, løser problemer.

Skal jeg f. eks til et vigtigt møde er jeg tankemæssigt helt forberedt inden mødet, kommer i god tid inden mødestart, er rolig, afslappet når jeg træder ind ad døren.

Mit møde / samtale hos anden aktør gik godt ...
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 19:29   #48
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er glad for at høre at mødet med anden aktør gik godt.

Jeg ved ikke rigtigt måske misforstod jeg et indlæg eller to i denne tråd.

jeg tror heller ikke at du skulle have noget at klare opgaverne på ,den slags vil jeg selv sige nej tak til.

Et af en flexers skånehensyn kunne jo være at der ved indkaldelse og møder skal være klar besked og klare aftaler på evt på skrift.

Så kan værken systemes krav eller ens hjerne" køre rundt med en"

Jeg håber du får et godt forløb.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 02:26   #49
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
Du skal ikke finde dig i noget, hvis alle dukker hovedet er det da klart man taber kampen.
Men:
Din journal opdateres kontinuerligt når der ændres i din sag, uanset om det så bare er formalia.
Du kan altid bede om aktindsigt, læs hvad der er aftalt denne dag.
Ikke at det er nødvendigt, men så har du da lidt i baghånden.
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
må de godt det??? kandelsdorff Alt det andet 5 18-01-2012 14:40
Det er da godt nyt :) Hejdien Politik og Samfund 3 13-05-2010 00:40
Hmm må jeg godt det??? karinaj Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 08-10-2008 23:12
godt nyt cirkeline At søge førtidspension 3 20-12-2006 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension