K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2013, 15:52   #1
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Oplæg til fleksjobteammøde ( hjælp - spørgsmål ).

Jeg har idag modtaget partshøring til en § 70-a oplæg.

Jeg har som forventet fået afslag på ftp som jeg har klaget over og sendt til kommunen.

Min sbh skriver i hendes oplæg at jeg har fået afslag på ftp, at jeg har klaget over den afgørelse og at sagen er videresendt til behandling i beskæftigelsesankenævnet ?

Skal jeg ikke modtage et brev at min kommune fastholder deres afslag på min ftp ansøgning og skal jeg ikke også modtage en beskræftigelse fra BAN at de har modtaget min klage over ftp ?

En sidste ting hvor meget skal jeg gøre ved i denne partshøring at jeg er sat for højt af min sbh i timer hun indstiller mig til i fleksjob, plus det fakta hun hopper lidt uden om faktuelle ting vedr. min sygdom, for mig er der forskel på rygsmerter og lændesmerter og hvilke skånehensyn osv dette medføre, jeg har en medfødt lændelidelse der i dag giver mig lændesmerter, men under min ftp ansøgning og nu her til fleks ansøgning fra kommunen bruger man ordet jeg har kraftige rygsmerter hvilket i min verden er forkert da der er stor forskel på en lænd og ryg, eller er det bare mig der syntes at lændesmerter ikke er det samme som rygsmerter ????
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2013, 17:44   #2
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Jeg har idag modtaget partshøring til en § 70-a oplæg.

Jeg har som forventet fået afslag på ftp som jeg har klaget over og sendt til kommunen.

Min sbh skriver i hendes oplæg at jeg har fået afslag på ftp, at jeg har klaget over den afgørelse og at sagen er videresendt til behandling i beskæftigelsesankenævnet ?

Skal jeg ikke modtage et brev at min kommune fastholder deres afslag på min ftp ansøgning og skal jeg ikke også modtage en beskræftigelse fra BAN at de har modtaget min klage over ftp ?

En sidste ting hvor meget skal jeg gøre ved i denne partshøring at jeg er sat for højt af min sbh i timer hun indstiller mig til i fleksjob, plus det fakta hun hopper lidt uden om faktuelle ting vedr. min sygdom, for mig er der forskel på rygsmerter og lændesmerter og hvilke skånehensyn osv dette medføre, jeg har en medfødt lændelidelse der i dag giver mig lændesmerter, men under min ftp ansøgning og nu her til fleks ansøgning fra kommunen bruger man ordet jeg har kraftige rygsmerter hvilket i min verden er forkert da der er stor forskel på en lænd og ryg, eller er det bare mig der syntes at lændesmerter ikke er det samme som rygsmerter ????
Ville være enig med dig i det med ryg og lænd...
Lænde smerter gør at det er svært at styre hele ryggen..
Ryg smerter gør at det er svært at bevare kraften deromkring hvor du har ryg smerter...
Har selv begge dele og jo der er forskel... og det skal jo stå der for ved ryg smerter får hun det jo til at lyde som om du feks bare skal træne lidt så er du frisk eller de vil gå over.. Der skal jo stå at du har permanente rygproblemer/smerter grundet din skavank.... for det er noget helt andet end bare udefinerbare rygsmerter...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2013, 17:52   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jow du skal have en besked om at de fastholder deres afslag....men det er måske det du har fået siden hun skriver at den er sendt videre til BAN....det gør de jo kun hvis de fastholder afslaget...

Ang din partshøring.....

Den skal du gøre rigtig meget ud af...da det er det vigtigeste dokument(er) i din sag...

Så alt skal rettes og alle fejl skal kommenteres...

For uanset hvad der sker i din sag...ja så vil de papirer ligge i din sag....og så skal de selvfølgelig være korrekte og uden fejl...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2013, 18:40   #4
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jow du skal have en besked om at de fastholder deres afslag....men det er måske det du har fået siden hun skriver at den er sendt videre til BAN....det gør de jo kun hvis de fastholder afslaget...

Ang din partshøring.....

Den skal du gøre rigtig meget ud af...da det er det vigtigeste dokument(er) i din sag...

Så alt skal rettes og alle fejl skal kommenteres...

For uanset hvad der sker i din sag...ja så vil de papirer ligge i din sag....og så skal de selvfølgelig være korrekte og uden fejl...
Min sbh skriver dette i hendes ansøgning til et fleks og jeg ser det i dag hvor jeg har modtaget partshøringen til fleks, jeg har ikke modtaget noget fra kommunen at de står ved deres afslag og min klage over ftp afslag er sendt videre til BAN.

Min sbh skriver jo ikke personligt til mig i hendes oplæg til fleks hvor der står min sag er sendt videre til BAN og hvorfor har jeg så intet hørt om dette fra min kommune eller BAN ?

Jeg syntes det er hmmm møg træls, at man blander ansøgning og behandling om ftp og fleks sammen, jeg har jo svært ved at klage uden at man kommentere på begge dele.

Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ville være enig med dig i det med ryg og lænd...
Lænde smerter gør at det er svært at styre hele ryggen..
Ryg smerter gør at det er svært at bevare kraften deromkring hvor du har ryg smerter...
Har selv begge dele og jo der er forskel... og det skal jo stå der for ved ryg smerter får hun det jo til at lyde som om du feks bare skal træne lidt så er du frisk eller de vil gå over.. Der skal jo stå at du har permanente rygproblemer/smerter grundet din skavank.... for det er noget helt andet end bare udefinerbare rygsmerter...
Tak for det det samme gør sig gældende i min ftp sag, de skøjter henover emnet som om det bare skal overståes og det er jo bare ryggen nej det er ej, det er ved mit haleben smerten er, ergo min lænd og at smerten så kan bevæge sig op til mine skulderblade og nakke osv er en anden snak.

Jeg har omtalt dette en masse gange over for min sbh uden held og nu kommer det igen i hendes ansøgning om at sætte mig på fleks " hun skriver igen igen igen dette : væsentligt skånehensyn overfor enhver belastning af ryggen " jeg mener at hvis man bruger ordet ryggen må det være et ord som lænderyggen og hendes anvisning til hvad hun mener jeg har at byde ind med mht. et fleksjob er helt ude i skoven og på for mange timer for den sags skyld og det skåner ikke min lænd det de vil sende mig ud i fleks med, dette fik jeg også vendt i min klage over ftp afslaget, da de udfylder jo de der skemaer med at man skal indstilles til fleks som grundlag for afslag på ftp og igen brugte de ord som ryg belastende skånehensyn, jeg har kraftige smerter i min lænd og ikke i min ryg

Sidst redigeret af mookmik; 13-04-2013 kl. 18:43.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2013, 21:34   #5
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Rygraden består af samtlige hvirvler fra OG med nakken til OG med korsbenet inkl. halebenet, så rygsmerter dækker OGSÅ lændesmerter hvis man skal se på det rent anatomisk, så det væsentlige må vel være hvad type rygsmerter det er og hvilke funktionsindskrænkninger det medfører (inkl. smerter).Rygsmerter som begreb er IKKE mindre alvorligt end begrebet lændesmerter er i sig selv.
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2013, 22:05   #6
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whoknows Se meddelelser
Rygraden består af samtlige hvirvler fra OG med nakken til OG med korsbenet inkl. halebenet, så rygsmerter dækker OGSÅ lændesmerter hvis man skal se på det rent anatomisk, så det væsentlige må vel være hvad type rygsmerter det er og hvilke funktionsindskrænkninger det medfører (inkl. smerter).Rygsmerter som begreb er IKKE mindre alvorligt end begrebet lændesmerter er i sig selv.
Det er nu mere hvordan man ser på ordet, hvis du siger til mig du har brækket din arm ( men det er håndledet der er brækket ) så tænker og forstiller jeg mig da netop at du har brækket armen

Jeg er helt med på hvor du vil hen, men jeg studser bare over at alt lægeligt og behandlingsmæssigt over en kam i min sag enten skriver lændesmerter eller lænderygsmerter, det er kun kommunen ( min sbh ) der omtaler og skriver rygsmerter og hvis nogen siger til mig at de har ondt eller brækket ryggen, så vil jeg ikke pr automatik tænke at de har ondt eller det må være brækket ved halebenet.

Hvis du siger til en læge du har ondt i ryggen, så spørger lægen vel hvor da du ikke definere hvor i ryggen du har ondt.

Som du selv nævner ang funktionsnedsættelse og smerter osv. så bliver der let og hurtig danset hen over dette emne med fokus på ryggen fra sbh side og at jeg ikke kan have ryg belastende arbejde hmmmm hvorfor så tilbyde mig fleks arbejde der vrider og belaster min lænd og som er der min medfødte sygdom sidder, i min lænd.

For mig går en ryg fra nakke til haleben og en lænd går fra hofte til hofte hen over halebenet ( og dermed hen over ryggen ) ?

Derfor er jeg itvivl ..... man tager ikke højde for hvilken type sygdom der er i ryggen må jo så være konklusionen ( dette var det samme med ftp ansøgningen ).
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2013, 23:00   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whoknows Se meddelelser
Rygraden består af samtlige hvirvler fra OG med nakken til OG med korsbenet inkl. halebenet, så rygsmerter dækker OGSÅ lændesmerter hvis man skal se på det rent anatomisk, så det væsentlige må vel være hvad type rygsmerter det er og hvilke funktionsindskrænkninger det medfører (inkl. smerter).Rygsmerter som begreb er IKKE mindre alvorligt end begrebet lændesmerter er i sig selv.
Lige præcis.

Hele rygraden kaldes "Columna".
7 halshvirvler = cervikalhvirvler (cervix = hals)
12 brysthvirvler = thorakalhvirvler (thorax = brystkasse)
5 lændehvirvler = lumbalhvirvler (lumbus = lænd)
5 bækkenhvirvler = sacralhvirvler (sacer = hellig), sammenvokset til os
sacrum
3-4 halehvirvler, sammenvokset til os coccygis (coccyx = gøg, her: som et
gøgenæb).

Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
For mig går en ryg fra nakke til haleben og en lænd går fra hofte til hofte hen over halebenet ( og dermed hen over ryggen ) ?
Dette er ikke korrekt.

Lændehvirvlerne = lænden.

Halebenet sidder længere nede end lændehvirvlerne, og kan derfor ikke have noget med lænden at gøre.

Fra hofte til hofte sidder der jo ikke nogle led, som der gør i rygraden.

Måske kan du blive klogere af dette: http://www.mille-soeren.dk/20_du_kan...erior_View.jpg

Eller dette: http://www.netterimages.com/image/4672.htm

Hvad hedder din lidelse iflg. dine lægepapirer?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2013, 23:36   #8
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Lige præcis.

Hele rygraden kaldes "Columna".
7 halshvirvler = cervikalhvirvler (cervix = hals)
12 brysthvirvler = thorakalhvirvler (thorax = brystkasse)
5 lændehvirvler = lumbalhvirvler (lumbus = lænd)
5 bækkenhvirvler = sacralhvirvler (sacer = hellig), sammenvokset til os
sacrum
3-4 halehvirvler, sammenvokset til os coccygis (coccyx = gøg, her: som et
gøgenæb).



Dette er ikke korrekt.

Lændehvirvlerne = lænden.

Halebenet sidder længere nede end lændehvirvlerne, og kan derfor ikke have noget med lænden at gøre.

Fra hofte til hofte sidder der jo ikke nogle led, som der gør i rygraden.

Måske kan du blive klogere af dette: http://www.mille-soeren.dk/20_du_kan...erior_View.jpg

Eller dette: http://www.netterimages.com/image/4672.htm

Hvad hedder din lidelse iflg. dine lægepapirer?

Tak for smilet det var tiltrængt og jeg skrev alså for mig only det der med lænden, i min verden er der forskel på ondt i ryggen og i lænden ja ja ja ja rolig nu jeg sagde i min verden , faktisk har det altid været mega svært at beskrive smerterne.

Jeg har pt. fundet 2 diagnoser i mine lægepapir en der hedder anteroligtese cum arkolyse L5/S1 og en diagnose der hedder spondylosis columna lumbalis og så ordet lumbago optræder selvfølgelig ved al omtale, plus der står en masse på dansk der vist har til formål at oversætte min lidelse og mrscanning, røngten osv., og på generel helbredsattesten LÆ 145 starter min læge med at skrive dette ord Dolores lumbalis L5/S1

Jeg kan se at det første ord jeg skrev om hvad lidelserne hedder ikke er med hverken i min sag om ftp eller i den sag om fleks min sbh har søgt sideløbende med min ftp ansøgning.

Jeg sad og gik de der latinske ord igennem og der fandt jeg ud af at den del er udgået fra min sag hos kommunen.

Jeg har også en ekstra hvirvel i nævnte område og som " bliver skubbet " ind mod min mavesæk, og det var grunden til jeg begyndte at lede efter de der latinske navne, da jeg ikke syntes det fremgår klart i min sag og jeg blev lidt nysgerrig om de ting der nu er galt bliver dækket ind under de der latinske ord de nu engang bruger.

Skal da lige have med at min smerte springer ud fra et område et par cm over halebenet eller gøg eller hvad jeg nu skal kalde det

Sidst redigeret af mookmik; 14-04-2013 kl. 00:17.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2013, 00:22   #9
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Tak for smilet det var tiltrængt og jeg skrev alså for mig only det der med lænden, i min verden er der forskel på ondt i ryggen og i lænden ja ja ja ja rolig nu jeg sagde i min verden , faktisk har det altid været mega svært at beskrive smerterne.

Jeg har pt. fundet 2 diagnoser i mine lægepapir en der hedder anteroligtese cum arkolyse L5/S1 og en diagnose der hedder spondylosis columna lumbalis og så ordet lumbago optræder selvfølgelig ved al omtale, plus der står en masse på dansk der vist har til formål at oversætte min lidelse og mrscanning, røngten osv., og på generel helbredsattesten LÆ 145 starter min læge med at skrive dette ord Dolores lumbalis L5/S1

Jeg kan se at det første ord jeg skrev om hvad lidelserne hedder ikke er med hverken i min sag om ftp eller i den sag om fleks min sbh har søgt sideløbende med min ftp ansøgning.

Jeg sad og gik de der latinske ord igennem og der fandt jeg ud af at den del er udgået fra min sag hos kommunen.

Jeg har også en ekstra hvirvel i nævnte område og som " bliver skubbet " ind mod min mavesæk, og det var grunden til jeg begyndte at lede efter de der latinske navne, da jeg ikke syntes det fremgår klart i min sag og jeg blev lidt nysgerrig om de ting der nu er galt bliver dækket ind under de der latinske ord de nu engang bruger.

Skal da lige have med at min smerte springer ud fra et område et par cm over halebenet eller gøg eller hvad jeg nu skal kalde det
Prøv at kalde den Gøg når du sidder overfor din sagsbehandler... så vil jeg vædde med hun tror du har sagt noget frækt til hende og der kommer et par store gutter med fransk brød under armene...
Du burde også have en udtalelser der hedder hvad det vil gøre for dit helbred i fremtiden...??
For når man har problemer i lænden går det tit ned i benet og op i ryggen og gør at man går forkert og derfor kommer der flere skavanker til..
Jeg har et korsben der ikke arbejder ordenligt sammen med mit (ja nu husker jeg jo ikke navnet vel) men den sidder bagpå lænden ved hoften...
Og pga den ikke kan finde ud af at arbejde i en glidende bevægelse når jeg går ja så får jeg problemer med mit ben...
Og det kan der ikke gøres en dyt ved.. og det var der allerede en læge der fortalte mig før jeg fik problemer med mit ben..
Så tænker om der ikke også er en der har udtalt sig sådan om dig...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2013, 00:23   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Jeg har pt. fundet 2 diagnoser i mine lægepapir en der hedder anteroligtese cum arkolyse L5/S1 og en diagnose der hedder spondylosis columna lumbalis og så ordet lumbago optræder selvfølgelig ved al omtale, plus der står en masse på dansk der vist har til formål at oversætte min lidelse og mrscanning, røngten osv., og på generel helbredsattesten LÆ 145 starter min læge med at skrive dette ord Dolores lumbalis L5/S1
De problemer du beskriver her sidder i L5/S1.

L5 er den nederste af lændehvirvlerne/Lumbalhvirvlerne, og S1 er den første af bækkenhvirvlerne/Sacralhvirvlerne.

D.v.s. at problemet sidder i ryghvirvlerne, altså i ryggen, så din sb er altså ikke forkert på den.

Når jeg skal fortælle nogen hvorfor jeg er på fp, så plejer jeg at sige, at jeg har noget bøvl med ryggen, og mit "bøvl" sidder altså omkring de 2 nederste lændehvirvler (L4/L5).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Oplæg om fleksjob og førtidspensionsreformen? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 17-06-2012 11:04
Spørgsmål ang. FTP HJÆLP Mette 75 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 26-07-2011 11:07
Hjælp til spørgsmål ang; aktindsigt. Thelma Dit og Dat 3 08-01-2010 20:27
Oplæg flyttet hertil fra Sociale Grupper afrodite Dit og Dat 11 25-09-2008 22:31
Her er så underskriftindsamlingen skrevne oplæg @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 67 06-06-2008 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension