K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2013, 21:20   #1
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Advokat spørgsmål

Jeg har et meget vigtigt spørgsmål!


Jeg har talt med en advokat og han fortalte mig, at han ville se på min sag uden det kostede noget. Han sender så pludselig en regning på 3.800 kroner alligevel. Jeg kontakter ham og fortæller om vores aftale og den husker han heldigvis.


Han skriver derefter om jeg vil forsætte sagen, jeg skriver at det skal jeg lige finde ud af rent økonomisk, da jeg pt. ikke har råd til det. Han skriver igen efter et stykke tid om han skal prøve at søge mit forsikringsselskab om pengene, men svarer nej.


Nu modtager jeg pludselig en regning på 6.500 kroner fra ham pga. jeg skal betale for det tid han har brugt på min sag!!!! Jeg er helt forvirret fordi jeg har ikke bedt ham gøre noget - hvordan forholder jeg mig til den regning?


HJÆLP
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 21:32   #2
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Ja, han er jo advokat så han kan sikkert ryste en paragraf ud af ærmet der giver ham ret.
Men jeg finder det da våget at du har ladet en advokat se på sagen, uden at have haft helt rene linjer (skriftligt) det bliver sikkert ord mod ord.
Jeg forstår egentlig godt advokaten ikke gider arbejde gratis, han skulle se på sagen, men jeg forstår der også har været noget frem og tilbage om hvorvidt han skulle fortsætte sagen, og den kommunikation koster jo også.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 21:33   #3
SBAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
SBAM er ny på vejen
Det lyder da helt urimeligt - men jeg ved ikke så meget om den slags. Du kan finde en klage vejledning på denne hjemmeside:

http://www.advokatsamfundet.dk/Advok...ilDuKlage.aspx

I højre side kan du downlade klageskema ift. salærer.

Ja, forstår egentlig også godt han vil have penge for sit arbejde.. Men mon ikke god skik inden for området indebærer, at man oplyser om prisen forinden så? Jeg synes det er en klage værd.

Der står forresten dette inde på samme hjemmeside:

Skal advokaten oplyse mig om sit salær?
Hvis du er forbruger, skal advokaten skriftligt oplyse dig om størrelsen af salæret. Hvis det ikke er muligt for advokaten at oplyse en fast pris, skal advokaten oplyse dig om beregningsmåden eller give dig et prisoverslag. Hvis du har fået et prisoverslag, skal advokaten orientere dig, hvis salærer vil overstige overslaget.
SBAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 22:01   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det lyder til at du har mails der kan bevise at han har tilbudt at komme med en vurdering uden beregning.. og efterfølgende at du ikke har bestilt ham til noget...

Så det er klart en klagesag..

Men start med at maile og skriv at du har modtaget en regning ved en fejl.. er du heldig stopper den der.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2013, 10:06   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja som i alle andre sammenhæng er det klogt selv at spørge ind til prisen inden der løftes en finger. Ingen er jo interesseret i at arbejde gratis.
Nogle advokater giver gratis intro, hvis de får sagen men ellers kommer man til at betale. Men undersøg endelig hvilke vilkår, din advokat har, så der ikke er tale om en fejl.

Sidst redigeret af stampe; 01-05-2013 kl. 10:52.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advokat Wibsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-10-2011 14:04
Advokat! raunde Alt det andet 1 23-02-2010 15:14
er der en advokat herinde man må stille et spørgsmål lige nu og få svar lige nu ? pjuske Alt det andet 2 08-04-2009 01:28
Advokat ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 13 23-09-2008 19:19
Advokat Hejdien Politik og Samfund 0 18-05-2008 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension