K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2012, 17:31   #21
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej,

Jeg har det ikke sådan, selvom jeg stadig er søgende ftper. Jeg har heller ikke hus eller stor have, kun en der er 1 x 1m. og det er rigeligt.

Jeg er enlig og har mine børn løbende, som er teenagere, dog mest kun min datter on/off, jeg har ingen ressourcer til noget betalt, frivilligt eller noget, desværre.

Vi er ikke alle sammen ens, så det er bare lige så ikke alle tror at ftpére bare sulter efter at "arbejde" ala minimum, for det gør jeg dælme ikke, det ville vække alverdens symptomer i mig og min krop desværre, så jeg har masser af tid til at komme mig endnu, selvom jeg stadig kæmper for en ftp.
Vi er ikke alle sammen ens nej. Jeg sulter bestemt heller ikke efter at arbejde Enteneller, tværtimod, jeg kæmper netop for fp, for at få det på afstand permanent.
Men for mig har det med en kæreste igen f.eks. tæt på lige så lidt chancer, som arbejde, for at blive en realitet. Ensige børn... Jeg er blevet totalt controlfreak med hensyn til mit liv, fordi det er den bedste forebyggelse til at jeg undgår at få det skidt.
Jeg har det bedst med at være mig selv, og at der bliver forventet så lidt som muligt af mig. Når der bliver stillet krav, så går det galt.
Men en partner og børn er noget jeg selv kan vælge fra at få, arbejdsmarkedet er noget andet.
Derfor hvis jeg skal dele ud af de ressourcer jeg så har indimellem, så ville det være optimalt med noget frivilligt. Ellers bliver det ingenting.

Det bliver aldrig et ønske med noget fast arbejde, igen uanset hvor lidt. Det løb det er kørt desværre. Og jeg har en meget bedre livskvalitet nu, på kontanthjælp, og når jeg har helt ro, end jeg nogensinde havde, med det bedst lønnede job jeg har prøvet igennem årene, eller med den korteste arbejdstid. Det er bare ikke en permanent løsning.

Men til dem der har brug for at have noget fast at bidrage til, der vil jeg virkelig håbe det bliver lettere fremover, med den nye reform.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 17:55   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det skal være sådan at folk har lov til at "leve" deres liv uanset hvordan. Jeg "lever" da også, går f.eks i træningscenter på hold og får "dampet af", men på arbejdsmarkedet, der kommer jeg aldrig mere og sådan er det.

Da jeg i 2006 sygemeldte mig hungrede jeg efter at blive pensionist og var enormt misundelig på "de gamle", der kunne gå derhjemme og bestemme over deres dag.

Det tager tid at vænne sig til det go jeg vil jo også gerne have et liv, men det er stadig begrænset hvad jeg magter og gang på gang må jeg også sige fra overfor fritidens anstrengelser og sådan er det jo.

Man må jo søge det man bedst kan.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 19:01   #23
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

Man må jo søge det man bedst kan.
Ja jeg skulle efter Resurseprofilen kunne dele ud af 12 timer men det vist kun på papiret.

Jeg forstår godt men som pensonist gerne vil ud og yde lidt hvis man kan,men jeg tænker altså lidt,skal det abselut være betalt arbejde.

Og det er da lidt bekymerende at skal vi flexer ud om det så er 2 timer om ugen så skal vi altså kunkurere med dem der mener de har over skud til nogle timer men man måske som jeg selv, skal piske sig selv til at vride den sidste energi ud på en arbejdsplads-det jo tabt på forhånd.

Måske skulle jeg ikke dele alle tænker,men det nu sådanne jeg har det med det,jeg forstår ikke at man giver en pension der er til at leve på ikke bare leve på som så mange andre overførelse indkomster,og man så oven i kan tjene yderliger uden det fratrækkes. det kan andre tros alt ikke.

Kan lige fortælle at røde kors butikerne der skal men kunne arbejde mindst 4-5 timer på en dag om ugen.alle i disse butikker er frivillige,der er ingen der er på lønningslister.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 28-05-2012 kl. 19:05.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 20:19   #24
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jkeg tænker på at snakke med et gammelt menneske en-to timer hver uge..er det arbejde..så lever vi ikke i samme verden

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 20:33   #25
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jkeg tænker på at snakke med et gammelt menneske en-to timer hver uge..er det arbejde..så lever vi ikke i samme verden

stribe førtidspensionist
Så er vi ikke i samme verden, jeg ville også kunne snakke med et gammelt menneske et par timer om ugen, men om jeg kan lige på aftalte tidspunkt ville jeg ikke kunne garantere jeg kunne.

Vi har alle som FP kræfter som kan bruges samfundsmæssigt nyttigt, det er bare at finde hvor de sidste kræfter findes, og nu får jeg tæsk igen herinde.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 20:42   #26
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg vil lige slå fast..jeg mangler en halv hånd og kan ikke ret meget..

men har tit tænkt på det med rødekors og besøgsven..jeg spurgte også om det sklulle være faste dg..jeg æder som masser af andre tonvis af morfin,metadon og andet mod smerter..så det har ikke noget med at gøre jeg kan en masse..
men jeg kunne bare godt tænke mig at glæde et gammelt ensomt menneske også fordi det gir en så meget..
det største problem er som ved så mange andre - jeg ved ikke hvordan jeg har det imorgen el.næste uge..

men det fristede mig lidt..

hilsen stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ét lille ord..... Chas Alt det andet 22 27-06-2012 19:57
Må man det?? Kan arbejde tvinge en til at arbejde på ens fridage?? MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 7 23-06-2011 10:15
En lille bøn! Peppe Dit og Dat 8 10-02-2011 07:01
Hva nu lille du... Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 05-12-2010 23:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension