K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2010, 19:35   #1
Dakota
Elsker at være her på K10
 
Dakotas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Lokation: Nordsjælland
Alder: 53
Indlæg: 56
Styrke: 16
Dakota er ny på vejen
Så er jeg kommet så langt

Jeg ved ikke hvorfor jeg egentlig skriver denne tråd men jeg har bare behov for at dele med nogen.

Jeg har i mange år lidt af skitzotypi og div angst lidelser samt svær deprssion uden at vide hvad der var galt med mig. For 4 år siden gik jeg så fuldstandig i stå og blev sygemeldt. Fik verdens bedste psykiatiker der kunne sætte ord på diagnose. I jan 09 blev jeg fp'er.
I de sidste 3-4 år er jeg kun kommet uden for en dør hvis det var for at gå til købmanden som ligger lige rundt om hjørnet. Eller når jeg er ude med min bostøtte som jeg er 1 gang i ugen ca ½ time af gangen. Hvis jeg skal på større ture som måske sker en gang hver anden måned har jeg altid min mor med til at støtte mig.

Når men for 3 uger siden fik jeg lige pludselig den ide at jeg vil begynde til yoga og fandt noget tæt på mig. Det tager ca 5 min i bus/tog at komme der til. Så sidste søndag mødte jeg op (med hjertet sidende uden på tøjet) måtte stå og puste ud uden for yoga bygningen i 10 min før jeg turde gå ind. Hilste på yoga læren og satte mig straks på en måtte og bare slappede af. Selve timen gik rigtig godt men efter havde jeg bare fået nok og skulle bare ud og trække frisk luft. På vej i toget var jeg parat til at kaste op og gjorde det også da jeg nåede ud på stationen og igen da jeg var kommet hjem. Jeg lå brak på min sofa 2 dage efter.

Når men igår stod jeg op og gjorde mig klar igen, jeg havde stadigvæk lyst til at komme afsted. Måtte dog en ½ time før jeg skulle gå ligge mig på sofaen med et mindre angst anfald. Men var klar igen 20 min efter. Nåede bussen kom ud til yogaskolen og fuldførte endnu en lektion - dog måtte jeg midt i timen lige ud og kaste op. Tog bussen hjem men fik dog angst anfal lige før jeg nåede stoppe stedet så jeg næsten faldt ud af bussen og måtte sætte mig i græsset og puste ud i 10 min før min ben igen kunne bære mig. Har nu i 1½ dag ligget brak på min sofa.

Men hold op hvor er jeg glad for at jeg har klaret den 2 gange nu. Bare det at jeg kan køre med bus og tog uden at panikke helt - okay det drejer sig kun om 5 min men det er vel også en start. Jeg er lige så glad for at komme lidt ud af huset, må ærligt indrømme at jeg nogen gange føler mig som en eneboer. Jeg er lige så glad for at jeg er begyndt at dyrke yoga (igen) kan mærke kroppen har godt af det. Og den ro der falder over kroppen og hovedet er sikkert også godt i kampen mod angsten.

Puha så er jeg nået det skridt længere.
Dakota er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 19:42   #2
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
Det lyder rigtige god Dakota det er altid god at drykke lidt sport .
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 23:00   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Dakota

Hvor er det imponerende, at du magter at tage af sted !

Jeg kom til at tænke på, om det ikke ville være en god idé at få dig en cykel ?

Så kunne du da slippe for de trælse angstanfald,

der udløses af selve busturen ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 23:11   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ååååh hvor jeg kender det, Dakota!

Men hvor flot at du alligevel er kommet afsted, rigtig flot klaret!!!!!

Og yoga skulle jo være som balsam for sjælen!


Jeg vil så gerne til styrketræning, og jeg bor 5 minutter fra stedet, men jeg tør ikke gå derop! Jeg HAR været lige ved døren, og LIDT indenfor FLERE GANGE, men måtte gå ud igen. Jeg har også emailet med dem, men det hjalp ikke rigtigt på angsten efterfølgende.
Men jeg HÅBER jeg en dag tør åbne døren og bare tage trapperne derop og få det overstået.
Tror hvis jeg bare har været der 1 gang, så vil jeg sagtens kunne komme igen.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 18:16   #5
Dakota
Elsker at være her på K10
 
Dakotas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Lokation: Nordsjælland
Alder: 53
Indlæg: 56
Styrke: 16
Dakota er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lost10 Se meddelelser
Det lyder rigtige god Dakota det er altid god at drykke lidt sport .
Ja jeg kan også allerede mærke kroppen har godt af det
Dakota er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 18:18   #6
Dakota
Elsker at være her på K10
 
Dakotas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Lokation: Nordsjælland
Alder: 53
Indlæg: 56
Styrke: 16
Dakota er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære Dakota

Hvor er det imponerende, at du magter at tage af sted !

Jeg kom til at tænke på, om det ikke ville være en god idé at få dig en cykel ?

Så kunne du da slippe for de trælse angstanfald,

der udløses af selve busturen ?
Tak.

Jeg har selv gået og tænkt på at købe mig en billig cykel - nu må vi se.
Dakota er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 18:22   #7
Dakota
Elsker at være her på K10
 
Dakotas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Lokation: Nordsjælland
Alder: 53
Indlæg: 56
Styrke: 16
Dakota er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ååååh hvor jeg kender det, Dakota!

Men hvor flot at du alligevel er kommet afsted, rigtig flot klaret!!!!!

Og yoga skulle jo være som balsam for sjælen!


Jeg vil så gerne til styrketræning, og jeg bor 5 minutter fra stedet, men jeg tør ikke gå derop! Jeg HAR været lige ved døren, og LIDT indenfor FLERE GANGE, men måtte gå ud igen. Jeg har også emailet med dem, men det hjalp ikke rigtigt på angsten efterfølgende.
Men jeg HÅBER jeg en dag tør åbne døren og bare tage trapperne derop og få det overstået.
Tror hvis jeg bare har været der 1 gang, så vil jeg sagtens kunne komme igen.....
Tak - jeg har dog været total flad idag også og var så dum at gå op til købmanden - det skulle jeg nok ha ventet et par dage med for fik desværre et af mine større anfald idag. Noget jeg ellers plejer at være fri for hvis jeg går nop til den lokale købmand ved åbnings tid da der så ikke er andre end mig og købmanden.

Jeg håber snart du får mod til at gå op i motionscentret og at du kan holde ud at være der i længere tid.
Dakota er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 20:06   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Et kæmpe til dig, super flot klaret, hvor der er vilje er der vej, det beviser du lige netop.... håber du kommer afsted igen....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 21:20   #9
Dakota
Elsker at være her på K10
 
Dakotas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Lokation: Nordsjælland
Alder: 53
Indlæg: 56
Styrke: 16
Dakota er ny på vejen
Mange gange tak Susanne. Jeg har da i hvert fald meldt mig til næste time så mon ikke jeg kommer afsted. Må dog indrømme at jeg har været mere flad denne gang end første men der var også flere deltager på holdet sidste gang. Men nu har jeg ligget på sofaen i 4½ dag.
Dakota er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej så er jeg endelig kommet på K10 JBR Din historie 3 07-08-2013 19:24
Så er jeg også kommet på K10 Østergaard Din historie 1 06-08-2013 18:54
Lægekonsulentens vurdering er kommet jsn Alt det andet 4 01-06-2009 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension