K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2010, 08:32   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Majbritt,

Jeg har været til 2 samtaler mhp. at få udformet en psykiatrisk special læge erklæring, nu skal jeg snart til den 3 .

Det handler simpelt hen om at du bare er dig selv. Psykiateren, vil sikkert spørge til din opvækst, familie forhold og hvad der ellers lige er hændt i dit liv. Han/hun vil simpelt hen give en lille "historie" omkring din person til din sagsbehandler. Måske har din sagsbehandler spurgt indtil din arbejdsformåen, evt. skåne behov og prognose for tilbagevenden på arbejdsmarkedet.

Det er meget stille og roligt og har for mig været "oplysenede" hver gang, man lærer faktisk også noget om sig selv og ens tilstand. Det kan være at de anbefaler en form for behandling, medicinsk og psykologisk, men du er jo allerede tilknyttet noget psykologisk !!?? Hvad er en psyk. spl ?

Husk, bare vær dig selv, bed om pause undervejs hvis du har brug for det. Ofte kan det tage ca. 2 timer at være til "samtale".

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 09:04   #12
nobelis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Indlæg: 20
Styrke: 15
nobelis er ny på vejen
Hej Maj-brit

Jeg har også fået lavet en psykiatrisk speciallægeerklæring, og jeg synes det foregik stille og roligt og proffesionelt. Når du får indkaldelsen, medfølger der formentlig en masse spørgsmål du skal besvare, det giver dig nok en fornemmelse af hvad I skal tale om.

Held og lykke herfra også...
nobelis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 21:40   #13
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Majbritt,

Jeg har været til 2 samtaler mhp. at få udformet en psykiatrisk special læge erklæring, nu skal jeg snart til den 3 .

Det handler simpelt hen om at du bare er dig selv. Psykiateren, vil sikkert spørge til din opvækst, familie forhold og hvad der ellers lige er hændt i dit liv. Han/hun vil simpelt hen give en lille "historie" omkring din person til din sagsbehandler. Måske har din sagsbehandler spurgt indtil din arbejdsformåen, evt. skåne behov og prognose for tilbagevenden på arbejdsmarkedet.

Det er meget stille og roligt og har for mig været "oplysenede" hver gang, man lærer faktisk også noget om sig selv og ens tilstand. Det kan være at de anbefaler en form for behandling, medicinsk og psykologisk, men du er jo allerede tilknyttet noget psykologisk !!?? Hvad er en psyk. spl ?

Husk, bare vær dig selv, bed om pause undervejs hvis du har brug for det. Ofte kan det tage ca. 2 timer at være til "samtale".

Held og lykke.

Kh. EE
Mange tak for jeres svar.

Jeg er med i det man kalder Mobilteam. Det er psykiatrisk sygeplejeske, som kommer ud til en. Vi snakker om hvordan det går osv. De samarbejder med psykiateren på sygehuset ang. medicin.

Jeg har ikke hørt noget endnu.
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 21:47   #14
Dakota
Elsker at være her på K10
 
Dakotas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Lokation: Nordsjælland
Alder: 53
Indlæg: 56
Styrke: 16
Dakota er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mølgaard Se meddelelser
Mange tak for jeres svar.

Jeg er med i det man kalder Mobilteam. Det er psykiatrisk sygeplejeske, som kommer ud til en. Vi snakker om hvordan det går osv. De samarbejder med psykiateren på sygehuset ang. medicin.

Jeg har ikke hørt noget endnu.
Jeg er også så heldig at ha en psykiatrisk sygeplejeske fra mobilteamet der kommer hos mig. Det er så rart da jeg ikke skal ud af huset så tit. Der ud over går jeg til banhadling på Helsingør hospital.
Dakota er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 22:14   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tænk hvis vi andre var så reele og gode at krybe til "korset". Jeg er simpelt hen så dårlig til at bede om hjælp, så hellere cykle en tur over på psykiatrisk skadestue i "tåge".

Godt I kan sige fra og få hjælp fra sygeplejesker, det er guld værd og jeg ville ønske at kom jeg derud så ville jeg gøre det samme.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 16:30   #16
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Opdatering

Jeg har lige fået en mail fra min sagsbehandler.
Han skriver bla. at jeg er så dårlig fungerende at det ikke vil give nogen mening i at arbejdsprøve mig i f.eks. mhp. en revalidering. Og det passer også, for jeg har det virkelig skidt. Men jeg tror altså bare ikke at jeg overhovedet ikke vil være frisk til at blive omskoles. det kan jeg simpelthen ikke.
Eller er det bare et forslag?
Hvordan skal jeg forstå det?
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 14:26   #17
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære mølgaard
Håber det har gået dig godt med alt
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiatrisk speciallægeerklæring Jonatan Spørgsmål ang fleksjob 12 05-02-2012 17:02
Psykiatrisk speciallægeerklæring onmyway Hjælp til Forum Brug 7 26-09-2011 08:03
Psykiatrisk speciallægeerklæring viggo Alt det andet 9 07-09-2011 08:10
Psykiatrisk fejldiagnose Stueplanten Dit og Dat 28 06-03-2011 18:44
Psykiatrisk dagcenter Kbh. ?! Enteneller Alt det andet 5 24-06-2009 17:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension