K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2009, 22:42   #11
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej
Da min sagsbehandler fortalte mig,at jeg stod til general varighed. Sagde jeg til hende at så måtte jeg jo raskmelde mig. Til dette sagde sagsbehandleren det kan du ikke, du er jo stadigvæk syg. Men sygedagpenge kan jeg ikke få.
( Er stadig i behandling på hospital ).
Så er det jo man undres over systemet i dagens Danmark. Har selvfølgelig anket min general varighed.
Ved ikke om du kan bruge dette, men det er bare lidt fra min verden.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 21:25   #12
Larscity
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2009
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 34
Styrke: 15
Larscity er ny på vejen
Hej Alle
Jeg har fremsendt dette til kommunen, venter meget spændt på Deres svar.
Jeg håber selvfølgelig De genoptager mine sygedagpenge.



Jeg fremsendte klage over stop af sygedagpenge,
og havde forventet, at modtage svar fra Jer på dette.

Jeg ønsker svar på.
1.Om kommunen har tænkt sig at overholde loven,
2.Om kommunen´s anbefaling, på skrift og pr. telefon, at borgeren skal overtræde loven, stadig står ved magt.
3.Såfremt det fra kommunen´s side af skyldes manglende indsigt, ønskes der svar på dette.
Larscity er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 23:48   #13
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det kan være svært, at komme tilbage i a - kasse systemet efter længere tid ( ved ikke hvor længe ) på sygedagpenge.

A-kassen skal vurdere om du står til rådighed for arbejdsmarkedet.

Du skal ud at finde 13 ugers arbejde på fuld tid før du kan få sygedagpenge.

Hvis det er rådighed med begrænsninger, kan det blive svært hvis der er for mange begrænsninger.


Man skal ikke raskmelde sig hvis ikke man er rask. Men ved godt det er surt, at leve af ingen ting.

Kommunen siger det jo også for, at de kan spare penge, og de har en bruger mindre.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 07:29   #14
jose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Indlæg: 35
Styrke: 16
jose er ny på vejen
Hej!
Jeg vil bare fortælle dig, at jeg også pga sygedagpengestop, var nødt til at få penge fra min a-kasse igen.
Ved tvangsraskmeldigen fra sygedagpengekontoret, raskmeldte de mig og henviste mig til a-kassen. Det er nu samme myndighed, der både raskmelder og kontrollerer a-kasse medlemmer nu. Altså JOBCENTRET. Så på den ene siger de, at man er for rask til sygedagpenge og for syg til at stå til rådighed for arbejdsmarkedet
Da jeg tilmeldte mig i a-kassen igen, porienterede jeg, at jeg var BLEVET raskmeldt.
Efter et stykke tid, hvor min anke for sygedagpenge blev hjemsendt fra beskæftigelsesankenævnet, kunne jeg så igen få sygedagpenge med tilbagevirkende kraft.
Jeg betalte selvfølgelig a-kassen det skyldige beløb tilbage.
M H T kontanthjælp, skal man jo også stå til rådighed for arbejdsmarkedet.
Så efter min mening, kan det være hip som hap, om man modtager kontanthjælp eller dagpenge, hvis man stadig er sygemeldt, og er blevet tvangsraskmeldt af jobcentret.
jose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 10:57   #15
Larscity
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2009
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 34
Styrke: 15
Larscity er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jose Se meddelelser
Hej!
Jeg vil bare fortælle dig, at jeg også pga sygedagpengestop, var nødt til at få penge fra min a-kasse igen.
Ved tvangsraskmeldigen fra sygedagpengekontoret, raskmeldte de mig og henviste mig til a-kassen. Det er nu samme myndighed, der både raskmelder og kontrollerer a-kasse medlemmer nu. Altså JOBCENTRET. Så på den ene siger de, at man er for rask til sygedagpenge og for syg til at stå til rådighed for arbejdsmarkedet
Da jeg tilmeldte mig i a-kassen igen, porienterede jeg, at jeg var BLEVET raskmeldt.
Efter et stykke tid, hvor min anke for sygedagpenge blev hjemsendt fra beskæftigelsesankenævnet, kunne jeg så igen få sygedagpenge med tilbagevirkende kraft.
Jeg betalte selvfølgelig a-kassen det skyldige beløb tilbage.
M H T kontanthjælp, skal man jo også stå til rådighed for arbejdsmarkedet.
Så efter min mening, kan det være hip som hap, om man modtager kontanthjælp eller dagpenge, hvis man stadig er sygemeldt, og er blevet tvangsraskmeldt af jobcentret.


Hej Tak til Alle
Ja jeg ved godt det er samme kontor, men jeg har på skrift, at så er det en anden kasse der betaler, og ikke kommunen.

Med Alle de jobs der er på markedet lige nu, så får jeg da selvfølgelig også et. men 15 år som chauffør, og ikke noget kørekort nu på af sygdom. 20 år på lager som lagerarbejder, er nedslidt i kroppen, så får jeg da også et her.

Så jeg venter og ser tiden an. 3 - 4 år på understøttelse klare jeg nok, så må vi se til den tid, hvis ikke kommunen overholder loven imellem tiden.
Larscity er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 12:26   #16
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jose Se meddelelser
Hej!

M H T kontanthjælp, skal man jo også stå til rådighed for arbejdsmarkedet.
Så efter min mening, kan det være hip som hap, om man modtager kontanthjælp eller dagpenge, hvis man stadig er sygemeldt, og er blevet tvangsraskmeldt af jobcentret.
Det er altså ikke rigtigt, du kan blive fritaget af helbredsmæssige årsager til at stå til rådighed på kontanthjælp.

Jeg er på kontanthjælp, og står IKKE til rådighed.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 13:08   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg var på kontanthjælp i over 21 år, og stod IKKE til rådighed for arbejdsmarked - det var jo billigere at lade mig fortsætte på ulovlig ydelse, end at fortælle mig at jeg kunne søge førtidspension.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 19:31   #18
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
akasse

hej

da min sygedagpenge var varslet til at stoppe, og mens anken var til afgørelse i beskæftigelsesnævnet, så fik jeg efter et besøg i akassen dem til at skrive en rådighedserklæring, at jeg ikke var til rådighed , og derefter fik jeg bevilget kontanthjælp ud fra ikke rådighed, hvilket jeg har på skrift
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 20:33   #19
Larscity
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2009
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 34
Styrke: 15
Larscity er ny på vejen
Hej
Ja men hvordan lever man af kontanthjælp, når man ikke kan få det

Derfor,
når kommunen ikke vil overholde loven,
så må jeg melde mig ledig, selvom man stadig er syg.
Skal jo leve af noget, man hedder jo ikke Steen Bagger,
så man kunne få DDB til at betale.

Sidst redigeret af Larscity; 26-07-2009 kl. 20:34. Årsag: fejl
Larscity er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 15:28   #20
Loppen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 69
Styrke: 16
Loppen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej
Da min sagsbehandler fortalte mig,at jeg stod til general varighed. Sagde jeg til hende at så måtte jeg jo raskmelde mig. Til dette sagde sagsbehandleren det kan du ikke, du er jo stadigvæk syg. Men sygedagpenge kan jeg ikke få.
( Er stadig i behandling på hospital ).
Loppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05
sygedagpenge til understøttelse franzi Dit og Dat 4 05-02-2009 13:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension