K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2010, 10:37   #1
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
kørsel penge til arbejdsprøvninge

hej

jeg går på arbejdsprøvning/arbejdsevneafklaring og køre over 50 km i begge retning ..

hvor meget kommunen skal betale pr. km efter de 24 km.

i følge skat hjemmesider der står 1,90 kr/ km
men jeg fik fra kommunen 1,15 kr/km kan det passe og hvorfor kommunen give så lidt penge jeg kan ikke dækker mit benzin forbrug ??


tak for svar...

Sidst redigeret af dobar; 12-06-2010 kl. 10:45. Årsag: DER STÅR LAB & 82
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 11:00   #2
Larscity
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2009
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 34
Styrke: 15
Larscity er ny på vejen
Hej
Ja desværre er det sådan. Man får en kr. 1,14 før skat,

af de km. der ligger over 24 pr. dag.

Men have du været i arbejde, ville du få kr. 1,90

forstå hvem der kan, at det er billiger at køre når man ikke har arbejde.
Larscity er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 11:06   #3
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
hej

jeg går på arbejdsprøvning/arbejdsevneafklaring og køre over 50 km i begge retning ..

hvor meget kommunen skal betale pr. km efter de 24 km.

i følge skat hjemmesider der står 1,90 kr/ km
men jeg fik fra kommunen 1,15 kr/km kan det passe og hvorfor kommunen give så lidt penge jeg kan ikke dækker mit benzin forbrug ??


tak for svar...
Hej

Jeg mener at have læst for et par dage siden, at kommunen betaler 1,10 kr/km over 24 km og at de er skattefrie. Men kan ikke lige huske årstallet. Så når de giver dig 1,15 kr., er jeg sikker på du kan være tilfreds.

Hvis du tager sats på 1,90 og fratrækker 40% til skat, ender du på 1,14 kr.

Jeg ved ikke hvilken rubrik du skal angive beløbet i på selvangivelsen, men det må være forkert hvis du skriver under befordringskm., for så bliver du trukket for ekstra skat.

Kommunen skal selvfølgelig indberette til SKAT, så du behøver næppe bekymre dig om det, for det vil fremgå af din fortrykte selvangivelse.

Med andre ord får du samme km penge efter skat som alm. lønmodtagere. Den eneste forskel er du får pengene med det samme og lønmodtageren må vente op til 1½ år med at få sine km. penge over selvangivelsen.

Sidst redigeret af Mr x; 12-06-2010 kl. 11:12.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 11:14   #4
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
tak for jeres svar

det betaler sig at køre så lang på arbejdsprøvninger kommunen sagde at de betaler for min transport og troede de vil dækker bare min benzin forbrug men jeg få 3 gange mindre penge end jeg bruge til benzin + extra skal betale for olie skiftning....

hvis jeg vide at det blive sådan vil ikke aceptere arbejdsprøvning så lang fra mit hus.... føler mig snydt nu fra kommunen..

jeg er nu i minus. ca. 800 kr pr. mdr. modtaget kontanthjælp.. hvis jeg få tilbud i nærheden så vil ikke have extra ugifte for benzin bare trist....
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 11:39   #5
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
tak for jeres svar

...... jeg få 3 gange mindre penge end jeg bruge til benzin + extra skal betale for olie skiftning.......
For 1,15 kr. kan jeg lige få beløbet til at dække benzin, da jeg kører 13 km/l.

Hvor langt kan du køre på literen?

Du kan spare ca. 10% ved at køre 110 istedet for 130 km i timen, og endnu mere hvis du lægger dig bag en lastbil og udnytter hans sug.

Men selvfølgelig surt km penge ikke kan dække slidtage omkosninger til dæk, olieskift, sprinkler væske m.m.

Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
Hvis jeg vide at det blive sådan vil ikke aceptere arbejdsprøvning så lang fra mit hus.... føler mig snydt nu fra kommunen..
Det er selvfølgelig surt med den store omkostning i forbindelse med arbejdsprøvning.

Men kan du ikke se det som et skridt på vejen at få en arbejdsprøvning nu, end måske vente 2 mdr. inden de finder noget andet.

Er du startet i arbejdsprøvning og kan du klare jobbet?

Sidst redigeret af Stezu; 12-06-2010 kl. 12:22. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 11:50   #6
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
For 1,15 kr. kan jeg lige få beløbet til at dække benzin, da jeg kører 13 km/l.

Hvor langt kan du køre på literen?

Du kan spare ca. 10% ved at køre 110 istedet for 130 km i timen, og endnu mere hvis du lægger dig bag en lastbil og udnytter hans sug.

Men selvfølgelig surt km penge ikke kan dække slidtage omkosninger til dæk, olieskift, sprinkler væske m.m.
hej

jeg har kørt over 600 km men har fået 250 kr for benzin og der kan ikke dækker...

jeg forventede at det vil dækker alt forbrugt på min benzin... 24 pr dag de betaler ikke.

20 arbejdsdage x 24 km. 480 km jeg skal selv betale og det skal jeg bruge ca. 600 kr for benzin for eget lomme så

hvis jeg vide i starten at det skal være sådan så vil ikke aceptere arbejdsprøvninger lang fra mit hus...

der er bare extra ugift for mig 600 kr... men vil ikke forsætte på samme sted efter udløb af nuværende kontrakt..

da jeg sprugte dem omkring penge for transport de sagde det kan dække dit benzin forbrugt så jeg sagde ok så vi tage der på arbejdsprøvning...
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 12:53   #7
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
For 1,15 kr. kan jeg lige få beløbet til at dække benzin, da jeg kører 13 km/l.

Hvor langt kan du køre på literen?

Du kan spare ca. 10% ved at køre 110 istedet for 130 km i timen, og endnu mere hvis du lægger dig bag en lastbil og udnytter hans sug.

Men selvfølgelig surt km penge ikke kan dække slidtage omkosninger til dæk, olieskift, sprinkler væske m.m.



Det er selvfølgelig surt med den store omkostning i forbindelse med arbejdsprøvning.

Men kan du ikke se det som et skridt på vejen at få en arbejdsprøvning nu, end måske vente 2 mdr. inden de finder noget andet.

Er du startet i arbejdsprøvning og kan du klare jobbet?
hej

ja jeg er allerede 2 mdr i arbejdsprøvning og skal afslutte i august mdr.... kan arbejder 3-4 timer men 4 timer stresse mig for meget...

nemlig jeg vil ikke afbrude nu arbejdsprøvninger jeg vil afslutte min arbejdsprøvning...
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 13:00   #8
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
hvis du får en aftale kan de betale kørselspenge men der er ikke sikkert , det er noget du må trække fra i skat
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 14:04   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jeanettess Se meddelelser
hvis du får en aftale kan de betale kørselspenge men der er ikke sikkert , det er noget du må trække fra i skat
Hvis man får kørselspenge, kan de IKKE trækkes fra i skat... -til gengæld bliver de så heller ikke beskattet
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 14:10   #10
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
hej

ja jeg er allerede 2 mdr i arbejdsprøvning og skal afslutte i august mdr.... kan arbejder 3-4 timer men 4 timer stresse mig for meget...

nemlig jeg vil ikke afbrude nu arbejdsprøvninger jeg vil afslutte min arbejdsprøvning...
Flot/ godt du vil fuldbyrde din arbejdsprøvning.

Fik lige en idee......Måske er der andre du kan køre med, eller en du kan give lift og få lidt betaling?

Måske gennem linket.

http://gomore.dk/

Jeg har aldrig selv prøvet at bruge nettet til at finde nogen til at køre med.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kørsel til smerteklinik dalsgård Alt det andet 12 26-06-2014 02:49
Kørsel med Falck Pinny Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2012 22:33
Kørsel til fx fys.. Pophår Alt det andet 5 07-07-2010 12:37
Kørsel Mila Alt det andet 9 30-08-2009 10:59
taxa kørsel Marolle Dit og Dat 11 10-07-2008 19:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension