K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2011, 07:55   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fonze Se meddelelser
damn Vovse, det med særlig ydelse ved visitationen slog mig lige ud. Men så fandt jeg et dokument hvor der står at hun efter §74c "skal en person revisiteres efter tilbagekomst til DK" (dokumentet er et svar fra arbejdsdirektoratet ifm vores flytning til udlandet). håber den vil virke, problemet er bare at kommunen siger at hun hele tiden har været visiteret til fleks, selvom de har gennemført arbejdsprøvning, ny resourceprofil, speciallæge erklæring mv..alt lugtede lidt af revisitation..lidt forvirrende.
Hmmm, måske kunne du henvende dig til arbejdsdirektoratet.
Jeg aner ikke hvad de kan bruges til, men når de kan skrive det du har citeret, så må de jo vide et og andet.

Og hvis de har den viden du/i mangler, så er det jo noget nemmere, at spørge dem, end at sidde her og "rode rundt" i love og §'er
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 22:56   #12
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
slettet passed by events

Sidst redigeret af Fonze; 17-03-2011 kl. 07:51.
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 07:58   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg synes det ser fornuftigt ud.

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på denne, fra et af dine tidligere indlæg:
"adspurgt fortalte sagsbehandler at min hustru allerede var visiteret til fleksjob tidligere inden vi blev statsudsendt, og at hun stadig var dette "

Iflg. de love du selv henviser til skal man visiteres igen, hvis man har opholdt sig i udlandet, og det er jo ikke det, der er sket i din kones sag.

Så jeg kan frygte, at et eller andet kvikt hoved opdager denne fejl, for det må jo være en fejl når sb udtaler "at hun stadig var dette", når der i loven står, at man skal visiteres igen.

Hmmmm, hvad skete der med Fonze's indlæg, som jeg her har svaret på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 08:24   #14
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
undskyld Vovse, jeg slettede indlægget da jeg printede ansøgningen ud og alligevel ikke kunne rette i den.
Du har ret i din undren, og det bliver værre. i går ringede sagsbehandler til min kone og der udtalte sagsbehandler at hun var blevet visiteret til fleks i dette forløb hun lige har været igennem.. de har tydeligvis ikke helt styr på det. mit eneste bevis er det fleksjob bevis hun underskrev
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:05   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fonze Se meddelelser
undskyld Vovse, jeg slettede indlægget da jeg printede ansøgningen ud og alligevel ikke kunne rette i den.
Du har ret i din undren, og det bliver værre. i går ringede sagsbehandler til min kone og der udtalte sagsbehandler at hun var blevet visiteret til fleks i dette forløb hun lige har været igennem.. de har tydeligvis ikke helt styr på det. mit eneste bevis er det fleksjob bevis hun underskrev
Har din kone været i et forløb???

hvis du har skrevet om dette, så er det forbigået min opmærksomhed.

Eller er det netop det du mener med, at de ikke har styr på det, fordi hun ikke har været i et forløb?

Jeg tror i skal se at at få aktindsigt.
Under nyttige links ligger der en formular i kan benytte til det formål:
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Send en mail til sb, i denne stil:
"I vores telefonsamtale i går forstod jeg på dig, at jeg er blevet visiteret til fleks på baggrund af det forløb jeg lige har været igennem.

Da du ringede mig op var jeg lige midt i noget andet, så jeg vil bare lige være sikker på, at jeg ikke har misforstået dig.
"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:59   #16
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
ja, hun har været igennem ny resourceprofil, arbejdsprøvning, speciallæge erklæring etc. her i den nye kommune, og fik i mandags et fleksjobbevis. jeg spurgte så til særlig ydelse, idet hun ikke er berettiget til ledighedsydelse eller kontanthjælp, men ydelsesafd. (dog uden at jeg har søgt endnu) har mundtlig givet afslag på særlig ydelse med begrundelsen at min kone blev visiteret første gang i 2004 hvor hun havde ret til ledighedsydelse og vil når min ansøgning lander på bordet give denne begrundelse til afslag. efterfølgende i 2007 opsagde hun sit fleksjob for at flytte med mig til udlandet, og vi er nu vendt hjem igen og har gennemgået som beskrevet ovenfor.
På mødet i mandags fortalte sagsbehandler at man kun i meget sjældne tilfælde mistede sin bevilling til fleksjob, så hun havde i de år i udlandet beholdt sin bevilling. hvilket absolut ikke er i overens stemmelse med hvad der står i vejledning om fleksjob 96 16.nov 2010. afsnit 3 om ophold i udland.
klippet og klistret fra vejledningen
Ophold i udland

Personer, der modtager ledighedsydelse, og som flytter til et andet land, vil ikke længere have tilknytning til det danske arbejdsmarked, og vil dermed som udgangspunkt ikke længere være omfattet af fleksjobordningen. Ved evt. hjemvendelse til Danmark, vil kommunen således skulle visitere dem til fleksjobordningen på ny, hvis de fortsat opfylder betingelserne herfor. Afhængig af fraværets længde vil kommunen kunne træffe afgørelse på baggrund af de tidligere indhentede oplysninger, evt. suppleret med nye opdaterede oplysninger. Det samme vil gøre sig gældende, hvis personen har opsagt et fleksjob og er flyttet til et andet land i en periode.

Sidst redigeret af Fonze; 17-03-2011 kl. 12:32.
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 19:17   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fonze Se meddelelser
ja, hun har været igennem ny resourceprofil, arbejdsprøvning, speciallæge erklæring etc. her i den nye kommune, og fik i mandags et fleksjobbevis.
Ok, så er jeg med.

Jeg har ikke nærlæst relevant lovgivning, men for mig lyder det da helt klart som en ny-visitering.

"På mødet i mandags fortalte sagsbehandler at man kun i meget sjældne tilfælde mistede sin bevilling til fleksjob, så hun havde i de år i udlandet beholdt sin bevilling. hvilket absolut ikke er i overens stemmelse med hvad der står i vejledning om fleksjob 96 16.nov 2010. afsnit 3 om ophold i udland"

Hvis sb skulle have ret i den påstand, hvad har formålet med arb.prøvningen så været. Hmmm.

Har din kone noget skriftligt om hvad formålet med arb.prøvningen var?

En flekser, som hele tiden har boet og opholdt sig i Danmark, skal jo revurderes efter 12 måneders ledighed (jeg mener, det er 12 mdr.), så der kan muligvis være tale om en revurdering.

Men, så vidt jeg kan se, kan i ihvertfald ikke risikere noget ved, at klage over den manglende særlig ydelse.

Så det er vel bare med at klø på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 00:28   #18
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
undskyld, men nu er jeg rundtosset. Og det her bliver vist langt. hvis der er nogen der kan hjælpe med at tyde §§ vil jeg sætte stor pris på det, og giver dette nogen mening?

Har fundet alle dokumenter vi har modtaget.

Første 2 dokumenter er samtykke til indhentning af personoplysninger ved egen læge og tidligere kommune, samt ønske om generel helbredsattest. I det vi har rettet henvendelse vedr. fremtidig forsørgelsesgrundlag.

Samme dato har vi også modtaget brev om henvisning til projektafd. for afklaringsforløb og oplyses at jf Lab §2 stk 10 har ret til 6 ugers afklaringsforløb til vurdering om min kone fortsat vurderes omfattet af målgruppen for fleksjob jf. Lab §70a.
SIF-afklaring: Forløbet bevilges på baggrund af en opdateret ressourceprofil, idet der er tale om forrevalidering efter kap. 6 i lov om aktiv socialpolitik (ved ikke hvad SIF står for) og kap. 6 er revalidering og ikke fleksjob. Ved første møde i denne projektafd. bliver min kone anmodet om at udfylde resourceprofil og starter dagen efter i virksomhedspraktik. efter 4 ugers virksomhedspraktik bliver hun igen indkaldt til møde hvor arbejdsevnevurderingsjournal bliver udfyldt/gennemgået og kopi bliver af jobcenter sendt til min kone, der er dog ingen konklusion medsendt.
I starten af januar i år, bliver vi indkaldt til møde med jobcenteret, hvor vi bliver oplyst at kommunen ikke kan hjælpe med ydelser, og der er 3 løsninger
1. min kone bliver forsørget af mig. 2. selv finde et fleksjob. 3. søge førtidspension.
For at udrede mere i.f.m. FTP bliver hun henvist til speciallæge med henblik på speciallæge erklæring. (set i bakspejlet, må min kone jo på dette tidspunkt være visiteret til fleksjob ellers ville nr. 2 vel ikke være en mulighed men vi har ikke noget på skrift).
4 uger senere bliver hun indkaldt til møde hvor hun får at vide at de desværre ikke kan gøre noget. hun er for rask til FTP og da hun ikke er berettiget til nogen ydelse kan kommunen heller ikke hjælpe med at finde fleksjob, det skal hun selv finde. Hun får ved denne lejlighed udstedt fleksjobbevis. Her bringer jeg Særlig ydelse på banen. Kommunen har aldrig haft en sag vedr. særlig ydelse og da vores sagsbehandler spørger i ydelsesafd. kender de ikke rigtigt til det, og afd.lederen mener at man skal komme fra kontanthjælp for at få særlig ydelse, og min kone derfor ikke kan få dette. Næste dag sender jeg via mail argument for at min kone skal have særlig ydelse. jeg får senere af sagsbehandleren at vide at svaret er negativt da ydelsesafd. bruger det argument at min kone ved visitation i 2004 var berettiget til ledighedsydelse og dermed ikke kan få særlig ydelse.

Så kom jeg igennem og beklager at der er gentagelser. Afleverede ansøgning om særlig ydelse i dag og forventer afslag. Da jeg synes at alt er lidt rodet går jeg på kommunen i morgen og på vegne af min kone begærer aktindsigt, og så må vi se.
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 08:04   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fonze Se meddelelser
Afleverede ansøgning om særlig ydelse i dag og forventer afslag. Da jeg synes at alt er lidt rodet går jeg på kommunen i morgen og på vegne af min kone begærer aktindsigt, og så må vi se.
Jeg der ikke inde i de §'er, så vi kan lige håbe på, at der kommer en forbi, der kan forklare.

Ellers kigger jeg på det senere, måske først i morgen.

Rigtig god idé med aktindsigt.

I tilfælde af afslag skal der være en klagevejledning med. Og eftersom det lyder som om, at jeres kommunen ikke er inde i reglerne om ledighedsydelse mener jeg da helt bestemt, at i skal anke et evt. afslag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 10:25   #20
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
hvor kan man iøvrigt finde beskæftigelsesankenævnets afgørelser? Har kigget på ankestyrelsens hjemmeside og der er en fin database med principafgørelser men tror at dette er afgørelser som er foretaget af ankestyrelses beskæftigelsesudvalg.
PFT
F
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Særlig ydelse?? Road66 Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 13 08-02-2012 10:01
Særlig ydelse Pædagogen Alt det andet 8 03-12-2011 13:26
særlig ydelse ozzi Alt det andet 0 22-09-2011 12:29
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10
særlig ydelse sannesus Spørgsmål ang fleksjob 3 06-04-2006 07:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension