K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2011, 23:20   #11
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Jeg gik der 25 timer ugentligt. Trækker man faste pauser fra, var arb. tid 20 timer.

Ud over de faste pauser måtte jeg dagligt holde flere pauser, på grund af smerter.

Jeg kommenterede også ved den afsluttende samtale.

Jeg sagde til dem, at jeg kun magter at arb. 15 timer. Det noterede de.

Alligevel stod der i deres papirer til kommunen 20 timer.

Og det er jo fint for kommunen, for så er man ikke berretiget til hjælp i form af flexjob, og de kan henvise til at man skal søge job på det alm. arbejdsmarked.

Før i tiden var HKI uafhængige. Det er de ikke mere, nu samarbejder de med kommunen.

Jeg talte med andre, som har været der tidligere. De sagde at desværre har meget forandret sig på HKI.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 08:08   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
La Curer jeg kender ikke HKI fra før sammarbejdet med komunen.

Og jeg ved at mange får flex på net op 20-25timer Har man en masse hendsyn der skal tages i et hvert job,så skal det jo være et flex.

Hvis men ikke er enig i en afgørelse fra komunen,kan man anke den.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 12:26   #13
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Thumbs down På HKI må syge ikk gå hjem hvis de har ondt

Jeg har hørt fra nogen der var sendt ud på HKi at de ikk må gå hjem hvis det gør meget ondt og derfor vil melde sig syg. Personale på værksted kan ikk give nogen lov til at gå. Det er kun hos sagsbehandler man kan få lov til at gå hjem hvis smerter bliver så slemme at man ikk kan holde det ud. Og sagsbehandler er ikk altid flink og giver fri når det gør ondt. Det er jo rene tortur hvis folk med stor smerte ikk kan få fri på HKI.
Hvis nogen andre på K10 vil skrive om hvorfor syge på HKI ikk må gå hjem så syntes jeg de skal gøre det.


Ekseleven

Sidst redigeret af ekseleven; 01-04-2011 kl. 12:37.
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 13:25   #14
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg er lige begyndt her, og her er taget rigtig godt imod mig.
Jeg vender tilbage om en uges tid og fortæller hvordan det går.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 14:28   #15
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Jeg har hørt fra nogen der var sendt ud på HKi at de ikk må gå hjem hvis det gør meget ondt og derfor vil melde sig syg. Personale på værksted kan ikk give nogen lov til at gå. Det er kun hos sagsbehandler man kan få lov til at gå hjem hvis smerter bliver så slemme at man ikk kan holde det ud. Og sagsbehandler er ikk altid flink og giver fri når det gør ondt. Det er jo rene tortur hvis folk med stor smerte ikk kan få fri på HKI.
Hvis nogen andre på K10 vil skrive om hvorfor syge på HKI ikk må gå hjem så syntes jeg de skal gøre det.


Ekseleven
Jeg har nu aldrig oplevet at syge ikke måtte gå hjem, men har da oplevet at personalet først forslår at man lægger sig i hvilerummet for at se om det hjælper, gør det ikek det må man da godt tage hjem, jeg har også oplevet at folk kommer og er der ½ time så tager de hjem pga sm...
Så kan slet ikke genkende det du skriver.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 11:12   #16
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg skal i aktivering der før revalidering, - men kun en måned. Så håber jeg at kunne komme til at tale med en psykolog.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 13:12   #17
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Angry Hki var ikk god mod elever i revalidering.

Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Jeg er lige begyndt her, og her er taget rigtig godt imod mig.
Jeg vender tilbage om en uges tid og fortæller hvordan det går.
Jeg er glad for de behandler dig pænt på HKI

Da jeg var i revalidering på Hki for nogle år siden blev vi elever i uddannelse behandlet som l...
HKI var kun interesseret i penge som de fik fra kommunen for os elever men hjalp ikk til at vi ku få en god uddannelse.
Elever på alle værksteder gik derfor sammen om at klage over den dårlige behandling.
Elever var utilfreds med at personalet på værksteder ikk mere havde tid nok til og hjælpe elever så de ku få god uddannelse.
Hki var før et sted hvor de hjalp folk med problemer med og få en uddannelse men så bliver det lavet om til et jobfirma hvor der kom mange i arbejds-prøvning på værkstederne. Personalet på værksteder skulle nu bruge meget tid på at lave arbejds-prøvning og skrive noget de kaldte for observations-skema. Derfor var der næsten aldrig tid til eleverne så vi blev utilfreds. Direktør forstod ikk at uden elever var der slet ikk noget HKI.

Dengang HKI blev flyttet fra Borgervænge til Glæntevej kom kronprinsesse Mary og en minister for at klippe snoren til deres nye hus. Det hele skulle se fint ud så direktør for Hki og andre høje damer og herre ku blive fotograferet ved siden af kronprinsessen. Alle skulle smile pænt da Mary gik rundt på værkstederne men det var kun teater. Men Mary kan jeg kun sige noget pænt om for hun virket meget venlig og interesseret i hvad elever lavet på HKI.

Der var mange elever som fik uddannelse på revalidering dengang men jeg har hørt de næsten ikk mere har elever som får revalidering.

Jeg håber ikk at andre bliver sendt ud til jobfirmaet HKI og få revalidering.
Hvis du taler med elever på HKI så kan du jo spørge om hvordan de har det og skriv om det her på K10. Du kan osse prøve om de vil skrive på K10 og selv fortælle.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 12:58   #18
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
HKI har tjent millioner på syge i aktivering skriver Ugebrevet A4.

Ugebrevet A4 har set regnskab fra jobfirmaet HKI og skriver at de tjener mange penge på arbejdsløse og syge som kommunen sender ud på HKI.
Ugebrev A4 skriver på side 7 her http://www.ugebreveta4.dk/~/media/UB...4_2010_25.ashx

Men HKI skriver om sig selv:

'Den erhvervsdrivende fond Hans Knudsen Instituttet har til formål at drive virksomhed inden for revalidering, uddannelse, aktivering og beskæftigelse af personer med funktions-nedsættelse og som ikke kan komme i beskæftigelse uden særlige foranstaltninger.'

De skulle altså hjælpe folk med at få det bedre men de udnytter syge mennesker så de kan tjene millioner til dem selv!!!!!
Jeg får lyst til og kaste op når nogen opfør sig sådan.

De som arbejder på det sted skal ha dårlig samvittighed hver gang de henter deres løn.
Det er penge med blod på de får!!!


Ekseleven

Sidst redigeret af ekseleven; 05-04-2011 kl. 13:09.
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 13:08   #19
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
Jeg gik der 25 timer ugentligt. Trækker man faste pauser fra, var arb. tid 20 timer.

Ud over de faste pauser måtte jeg dagligt holde flere pauser, på grund af smerter.

Jeg kommenterede også ved den afsluttende samtale.

Jeg sagde til dem, at jeg kun magter at arb. 15 timer. Det noterede de.

Alligevel stod der i deres papirer til kommunen 20 timer.

Og det er jo fint for kommunen, for så er man ikke berretiget til hjælp i form af flexjob, og de kan henvise til at man skal søge job på det alm. arbejdsmarked.

Før i tiden var HKI uafhængige. Det er de ikke mere, nu samarbejder de med kommunen.

Jeg talte med andre, som har været der tidligere. De sagde at desværre har meget forandret sig på HKI.
Hej le curere

Du talte med andre, som har været der tidligere. Kan du få kontakt med de som har været der tidligere og spørge om de vil fortælle om Hki på K10 ?
Og hjælp dem gerne med at blive oprettet til bruger på K10 og med at lægge deres første indlæg på K10. Når først de er startet med at skrive på K10 så vil de nok selv gå videre og skrive meget mere om jobfirmaet HKI.

Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 17:17   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der kan være enkelte der ikke har noget på læge papirne der godt gør at man går midt i det hele,og at meget fravær gør at der bliver sagt at skal man afprøves så må og skal man være der,men det er jo stadig op til den enkelte at blive,at det så kan få en konsekvens for ens overførelse indkomst det noget helt andet.

Døerne bliver jo ikke låst,jeg har ikke oplevet at der er nogle der er blevet tilbage holdt de måneder jeg har været der,bort set fra at pauserne blev skrevet i timerne så blev jeg og dem jeg havde kontakt med behandlet ordenligt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stort tak til wistleblower Hans Bøgesvang Riis, tidl. jurist ASK gunvor Det er da strengt ! 7 22-11-2013 09:40
kommentar sendt til UGENYT samt til Anne Knudsen kastor Lægekonsulenternes Rolle 3 07-08-2011 22:39
Hans Pilgaard Jeremissen Ortopædi c.l.e.o. Alt det andet 4 07-01-2011 00:55
Speciallæge Hans Viggo Johannsen jsn Dit og Dat 5 20-05-2009 21:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension