K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2010, 18:48   #61
Magge
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 18
Styrke: 14
Magge er ny på vejen
Kære Buster!
Tak for de søde ord, mht.vores kat. Det bliver gradvis lettere at vende sig til, at der ikke kommer en mis og tigger, kæler og gør sjove ting. Hun var en kat med et godt sind og har haft et rigtigt dejligt liv, som heldigvis har været forskånet for sygdomme, før til sidst.

Ja, der har osse været mange mennesker/tilbud omkring vores datter. Nogle bedre end andre. Skolepsykologen var en rigtig god hjælp, men hun blev koblet af, da datteren skiftede skole, iøvrigt på hendes anbefaling.
Skoleskiftet var godt for hende og da var hjælpen: Samtaler i Familiehuset, som osse var godt for hende, her blev også arbejdet med kognitiv terapi.Det tilbud ophørte da hun blev 18.
Men hun er svær at hjælpe nogle gange, fordi: Når hun træffer et valg, godt ell. dårligt, står hun fast på sin beslutning, selvom hun er klar over konsekvenserne. Når hun er blevet bedt om at komme med bud på, hvad der evt. kunne hjælpe er svaret ofte:" Det ved jeg ikke" . Om hun vitterlig ikke ved det, eller om det er fordi hun synes, det er det nemmeste,( hermed mener jeg, at så skal hun ikke forholde sig til noget), er jeg stadig i vildrede over.
Lige nu har hun en kontaktperson, som vi er meget glade for og den ordning er foreløbig forlænget til juni.
Hun går osse i et samtale-/aktivitetstilbud for unge der skal styrke deres sociale kompetencer, det er ret nyt, startede for 3 uger siden.
Men igen, hun er en stille pige og er lang tid om at åbne op. Samtidig er hun osse lidt af en "skurk", for i hendes gode perioder, brænder hun sine broer.


Siden sidst:

Hun kom slet ikke afsted på VUC i sidste uge, selvom hun var kommet sig over forkølelsen og godt kunne være kommet afsted onsdag-torsdag. Da var det jeg synes alt ramlede og følte mig bombet tilbage til start. Havde gang i en masse på google, for at finde muligheder, da jeg ikke synes jeg magtede situationen. Fandt osse lidt, se mit indlæg nr.58. Vi skal til læge imorgen, for at få henvisning til psykolog.
Iøvrigt er der osse psykologer tilknyttet det samtale-/aktivitetstilbud hun er startet i.
Hun har under alle omstændigheder brug for at arbejde med sig selv, så hun bliver bedre til at takle svære situationer.
Mandag kom hun ikke afsted grundet vores kat.
Men igår og idag har hun været afsted ,så det er bare skønt. Det er bare super at have en glad pige, både om morgenen og når hun kommer hjem. Hun siger at hun har mod på det igen og forklarer sit fravær med at :"der skete så meget på kort tid.
Lyslampen får vi imorgen.


For mit vedkommende: Var til jobsamtale idag, har en god "mavefornemmelse"
Ud af 200 ansøgere var der valgt 4 ud, det hjælper på selvtilliden , når jeg var blandt. Der kommer så en ny samtalerunde i næste uge. Så venter i spænding om "jeg har solgt mig selv godt"
Så alt ialt er der fremgang at spore.

Spørgsmål: Er der slet ikke nogen, der kender nogle gode psykologer i Odense ?
Magge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 09:45   #62
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hejsa


Jeg ved egentlig ikke om du kan bruge den her, for jeg må tilstå at jeg ikke kan overskue at læse alle de indlæg der er under din tråd -læste bare lige starten og tænkte at måske kunne den her hjælpe dig.

§14 i aktivloven forbyder kommune at modregne børnepenge/børneopsparing i en kontanthjælp eller anden hjælp fra kommunen, men om dette også er gældende når det er pigens penge nu...det ved jeg ikke.

Jeg ved at der ligger en SM afgørelse på dette område....så den er 100% sikker

Håber i får styr på det hele
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SU/børneopsparing PiaCP De Unge 15 28-06-2018 09:48
afslag på kontanthjælp? sannemus Alt det andet 14 27-01-2013 21:59
Kontanthjælp og børneopsparing hjælp ! Timoe De Unge 19 21-04-2012 10:00
Børneopsparing vs. Kontanthjælp. Audioattack Alt det andet 14 26-08-2011 13:27
Psykisk børneopsparing. Audioattack Alt det andet 9 27-07-2011 08:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension