K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2010, 07:53   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kommunen har retten på sin side og den klage får i ikke noget ud af
de har jo et kontoudtog
Men det "sjove" i dette system
når man ikke modtager nogen ydelse af kommunen så kan de heller ikke hjælpe en
trist du ikke skrev herinde før du overførte de penge.
så nu vil kommunen nok ikke hjælpe jer, før de ved med sikkerhed de penge er brugt
du kunne jo overfører dem igen til din datter, så kunne hun søge kontanthjælp når de var brugt. For som jeg ser kommer din datter nok ikke bare i arbejde uden hjælp.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 08:09   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Som jeg læser det her så er det største problem pt individuel start og det at hun ikke kan starte her og har brug for det har jeg ret i det ?

Hvis jeg har det så ville det være den vej jeg ville angibe tingene og det var det jeg ville klage over, når din datter er så gammel som hun er og normalt ville være berettiget til kontanthjælp så vil jeg da mene at hun skal have den hjælp hvad enten hun har lidt penge på en opsparing eller ej...

Så det var den vej min klage ville gå og pengene ville så være en bi-ting lige som jeg ville bede om en handleplan , det kunne jo være kønt at fordi man i en periode ikke ligger kommunen økonomisk til last så har man ikke krav på hjælp til at komme videre når man er syg ...

Så start med at skrive (ikke ringe ) til den sagsbehandler der har sagt at hun ikke kan være på individuel start og bed om at få det på skrift at det er fordi din datter ikke er på kontanthjælp samt § og ankevejledning og så klag over den også til borgmesteren ....

Huldra man kan godt få hjælp til at flytte i ungdomsbolig man skal søge det som enkeltydelse og begrundelsen er som reglen at man ikke kan søge indskudslån fordi de fleste ungdomsboliger ikke har selvstændigt køkken har det så det , så kan man søge boligindskuds lån ..

Jeg var på kommunen med min den ældste da han skulle flytte i ungdomsbolig og de var mere end hjælpsommen og virkede endda glade hele vejen ud, (vi blev fulgt hele vejen til dørs he he ) min søn havde så selv fundet boligen var i gang med uddannelse men havde jo su for hjemmeboende så der var ikke noget at lægge til side af, så her er det enkeltydelse man skal søge efter ...
  Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 08:30   #13
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
@ Magge

Det bedste er vel du prøver at klage og så give os svaret herinde. Så er der mulighed for at vi kan give bedre råd næste gang.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 09:35   #14
Magge
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 18
Styrke: 14
Magge er ny på vejen
Hejdien har så ganske ret.Flg.
er kopieret fra ovenstående svar:Som jeg læser det her så er det største problem pt individuel start og det at hun ikke kan starte her og har brug for det har jeg ret i det ?

Hvis jeg har det så ville det være den vej jeg ville angibe tingene og det var det jeg ville klage over, når din datter er så gammel som hun er og normalt ville være berettiget til kontanthjælp så vil jeg da mene at hun skal have den hjælp hvad enten hun har lidt penge på en opsparing eller ej...

Hvor er det dejligt med noget respons, det er altid rart, når man står i en svær situation, så foreløbig tak til jer alle, at I, trods jeres egen svære situation, har overskud til at bidrage med noget hjælp.

Skal nok holde jer ajour,både med klagen og hvad der ellers sker. Men stadigvæk, er der nogle bud på, hvad klagen skal indeholde? Er der nogle steder jeg kan få hjælp/bistand til at skrive/udforme klagen?
Logger af om lidt, skal igang med dagens gøremål, vender tilbage senere.
Magge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 10:03   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pengene i banken kan stadig fastlåses!!

Du kan oprette en ny børneopsparing (og sætte de 'gamle' penge over på), og fastlåse denne til hun fylder 21 år.
Du kan jo lægge til grund, at det er fordi hun er lidt psykisk ustabil og har brug for at modnes lidt, så pengene kan komme hende til gavn på det tidspunkt!!
Dette plejer banken at være behjælpelig med, og plejer at kunne blive ordnet fra dag til anden!! Så hvis jeg var dig, ville jeg gå i banken og få dét på plads som det første!!

Når det er ordnet, kan du skrive i klagen, at pengene er fastlåst indtil hun fylder 21 år, grundet hendes sværre ustabilitet, og at du gerne vil sikre hende så godt som muligt og at dit håb er, at hun de næste 3 år kan få ro til at færdiggøre sin uddannelse og/eller får tid til at finde sig selv. Skriv gerne at du er bange for at en dårlig begyndelse og manglende hjælp fra kommunenes side vil gøre, at hendes arbejdsevne vil blive truet på sigt og at du håber en tidlig indsats fra kommunens side, vil gøre hende mere rustet til fremtiden (det plejer at få dem lidt op af stolen!).

Regeringen taler så meget om forebyggende indsats overfor 'svage' unge med flere problemstillinger, så det virker jo som hul i hovedet at de gør et større nummer ud af at afvise hjælpen når der er brug for den. Hun har jo en sag der fortæller ganske tydeligt endda, at hun er udsat og ikke så stabil og har brug for retningslinjer, handleplan og en mere målrettet indsats.
At sætte hende på gaden med børneopsparingen er jo det samme som at trække tid ud! I den alder forvalter de heller ikke økonomien sådan som vi andre gør, og man kan risikerer at de tager en ferie til Grækenland eller køber anlæg og tøj for hele møllen!!

Desværre er reglerne sådan, at man kun må have en formue på de der 10.000 kr uanset om man er 18 eller 54.
Men ved at få fastlåst dem i en fart, så vinder i lidt til og kan håbe på at din datter er kommet SÅ meget længere i sin udvikling, at pengene på det tidspunkt kan blive brugt på noget der giver mere mening for hende.

/Helene

Sidst redigeret af Ninja; 24-08-2010 kl. 10:06. Årsag: stavebøffer af værste kaliber!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 10:06   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Du kan oprette en ny børneopsparing (og sætte de 'gamle' penge over på), og fastlåse denne til hun fylder 21 år
det er nok det brev du snakkede om banken havde sent eller de siger de har sent som du ikke har modtaget eller ikke ved hvor ligger så tager pengene ud gem dem under hoved puden der efter
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 10:10   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når de fylder 21, kan man atter fastlåse opsparingen typisk 1 år af gangen. Så ingen grund til at ligge for højt med hovedet!

Datteren skal så selv bede om at få den låst.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 14:23   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
I får det til at lyde som om at man gerne må have formue bare den er låst fast,det tror jeg altså ikke på.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 15:24   #19
Magge
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 18
Styrke: 14
Magge er ny på vejen
Så er der sket lidt. Har aftalt møde med bankrådgiver imorgen omkring det som Helene skrev. Har hørt fra UUO-vejlederen, møde på torsdag ang. datterens fremtidige forløb. Hun sagde at der er mulighed for at min datter kan få et forløb på seks uger i Individuel Start eller et andet sted. Det er på dispensation indtil ny afklaring fra Ydelsescentret. Udover det skal der drøftes hvilke muligheder der ellers er.
Magge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 18:45   #20
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Kommunen regner ud hvor længe beløbet skal række, omregnet til kontant hjælp, så at lægge dem under puden dur altså ikke.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SU/børneopsparing PiaCP De Unge 15 28-06-2018 09:48
afslag på kontanthjælp? sannemus Alt det andet 14 27-01-2013 21:59
Kontanthjælp og børneopsparing hjælp ! Timoe De Unge 19 21-04-2012 10:00
Børneopsparing vs. Kontanthjælp. Audioattack Alt det andet 14 26-08-2011 13:27
Psykisk børneopsparing. Audioattack Alt det andet 9 27-07-2011 08:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension