K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2010, 16:54   #11
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Godkendte du hendes ansøgning før den blev sendt?

Ellers kan du jo godt påpege, at hun har gjort din situation lidt mere rosenrød end den reelt er.

Jeg så den jo aldrig.

Alt det der er skrevet er hendes ord, ikke mine.
Hun har skrevet ud fra vores samtale.

Jeg har gudskelov ikke dage, hvor Jeg INGENTING kan.
Jeg kan læse, tale, hygge mm.
Men jeg kan ikke cykle eller gå eller tage offentlige transportmidler.
Så kører datteren alene, kommer ikke til kor fx. jeg handler ikke og sidder i min stol herhjemme med benet oppe.

Det er jo netop fordi mine knæ allerede der ER blevet overbelastet.


Det sjove er at Jeg findet det komisk, at man ikke mener at den vil hjælpe. Jeg kan slet slet ikke se fornuften i, at det IKKE vil kunne hjælpe.
Derfor.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 17:36   #12
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Man skal passe usigeligt meget på at lade andre skrive sine ansøgninger... man er helt på skideren hvis den ikke bliver skrevet rigtigt.

Wood. Den er ikke skrevet rigtigt, og det kan let blive nytteløst at anke den, men gør det alligevel, netop fordi du ikke selv har skrevet eller godkendt den. Hvis man skal gøre sig håb om at få noget ud af ansøgninger om særligt hjælpemidler, så er det vigtigt man forstår hensigten med hjælpen i henhold til lovgivningen... kan man ikke godtgøre at hjælpen lever op til målsætningen så bliver der ingen hjælp.

Jeg har i min tidliger uvidenhed søgt, klaget og anket og anket til der ikke var flere muligheder... jeg kunne simpelthen ikke forstå at alt det jeg skrev til ankestyrelse osv. ikke blev brugt.... først da sagen ikke kunne ankes mere og sagen var helt tabt, da så jeg ordlyden som daværende sagsbehandler havde skrevet for mig... På ordlyden kunne selv jeg fatte at ansøgningen aldrig kunne give hjælp til hjælpemidlet.

Efterfølgende søgte en læge for mig, der var opmærksom på lovens hensigt og vigtigheden af at ramme plet. Ansøgningen resulterede på undre 14 dage at jeg havde bevilling på hjælpemidlet... diagnoser og funktionsniveau var 100% det samme. Ingen og jeg gentager INGEN skal skrive mine ansøgninger igen. 1½ års spild af gode kræfter på at få et nødvendigt hjælpemiddel. Jeg skal aldrig gøre mig selv afhængig af sikkert velmenende hjælp.

Få endelig anket kære... Det vil virkelig blive dig en god hjælp i hverdagen.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 23:03   #13
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Men husk endeligt at beskrive i din klage, at du godt kan køre på cykel med hjælpemotor på dine dårlige dage. Når du skriver du ikke kan cykle på dine dårlige dage, vil man følgeligt og naturligt tolke det, som du selvfølgelig heller vil kunne benytte en el-cykel på disse dage.
Held og lykke med det ;-) Krydser for det lykkes!
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 06:53   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Men husk endeligt at beskrive i din klage, at du godt kan køre på cykel med hjælpemotor på dine dårlige dage. Når du skriver du ikke kan cykle på dine dårlige dage, vil man følgeligt og naturligt tolke det, som du selvfølgelig heller vil kunne benytte en el-cykel på disse dage.
Held og lykke med det ;-) Krydser for det lykkes!
Hvis nu at Wodpoulsen benytter el-cykel på de gode dage, så kan det jo være at de dårlige dage ikke kommer, eller at de ihvertfald bliver knap så dårlige.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 07:41   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Wodpoulsen hvordan søgte du selv om el-cykel, var det ikke ved en skriftlig ansøgning? Eller ringede du kun derind?

En ergoterapeut der kommer ud i et hjem laver altid en lille refarat eller rapport over éns vurdering af borgerens funktionsnedsættelse. Så hun har ikke skrevet din ansøgning, men blot udfærdiget en rapport/funktionsnedsættelses-samtale efter at have mødt dig.

Du kan indhente aktindsigt i din sag. Det kan være, at der står mere, end det der står i afslaget. Det var hurtigt, at de gav dig afslag. Jeg tror ikke, du blev partshørt i de akter, som de ville afgøre sagen efter.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 11:16   #16
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg startede med at ringe til kommunen for at få et ansøgningsskema på en merudgiftsydelse, men de var helt forvirret og anede ikke hvor Jeg skulle stilles hen.
Nåede op i afd. om hjemmehjælp, og der hørte Jeg så ikke til.
Endte så der, hos denne Ergoterapeut, der straks tog imod mig, og lavede en aftale om, at komme hjem til mig.
Jeg anede ikke hvordan man gjore det, men fandt det meget positivt.

Vi havde en god samtale, gik huset igennem, og fik nogle hjælpemidler. Da Hun gik sagde Hun at Hun ville indstille mig til en El-cykel, men at Jeg nok ikke skulle regne med det.

Jeg troede simpelthen, at sådan gjore man det.

Men der er så ikke efter paragraf 100 merydelsen, men 112/113 serviceloven.

Jeg har anket den, skrevet den selv, og forsøgt at forklare at Jeg nu kan cykler HVER dag, da Jeg ikke overbelaster knæet nu, efter "lån" af el-cykel.
Dermed undgår jeg dårlige dage i forbindelse med mine knæ.

Hurraa
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 18:36   #17
OJO
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 17
Styrke: 16
OJO er ny på vejen
Hey

Tro mig. Jeg ejer selv en elcykel. Er svært gangbesværet, men elcyklen hjælper virkelig. Kan uden overdrivelse gøre en rigtig dårlig dag, hvor man egenlig ikke er til andet end at blive indendørs til en dag med glæde hvor man alligevel før glæde og noget udrettet. Har selv betalt. Har demostreret den for kommunens fysioterapeut og ladet nogle af mine medpatienter prøve den. Alle er enige elcyklen er en gave for os gangbesværede. Kommunerne kunne spare mange penge ved lade deres landsforening købe et par containere af disse cykler hjem fra Kina og lade gangbesværede benytte dem for en stund og evt. forære den en hvis klienten havde lyst eller behov. At komme på en elcykel er for mig næsten som at blive rask for en stund.

Vh

OJO
OJO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 19:54   #18
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Principafgørelse.......cykel med hjælpemotor

Jeg er af den mening at fornuftige mennesker gerne vil være med til at yde sin del af besparelser i disse krisetider. Også når vi er vidende om at i Nordsjælland køre ulovlige revisor-anbefalede firmabiler rundt til priser over 500.000,00 kr.

Men landets love skal overholdes......også for de handicappede.

El-cykel skal vurderes individuelt med en begrundelse og evt klagemulighed.

Principafgørelse:

Afgørelse:
Ankestyrelsen fandt, at kvinden var berettiget til bevilling af en tohjulet cykel med hjælpemotor efter reglerne om forbrugsgoder, der udelukkende fungerede som hjælpemidler til at afhjælpe den nedsatte funktionsevne. Det betød, at hun kunne få hjælp svarende til den fulde anskaffelsesudgift eller hjælp som udlån.

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...&al=OQ2&h=True

fundet her:
http://www.hmi-basen.dk/newslist.asp...&x_newstype=16

Vejledende retningslinier ved bevilling af 2-hjulet cykel med hjælpemotor
Lovgrundlag : Lov om social service § 113

Definition :
Hjælpemotoren forøger den kraft borgeren træder i pedalerne med. Hjælpemotoren er integreret i
den almindelige 2-hjulede cykel. Motoren kan slås til og fra efter behov (fx ved igangsætning af cyklen, i modvind, op ad bakker, når kræfterne slipper op).
Fremstilles og forhandles bredt med henblik på sædvanligt forbrug i befolkningen og betragtes derfor som et forbrugsgode. Produktet har en forbrugsgodeværdi, da det også vil fungere som et almindeligt transportmiddel i hverdagen.
Som grundlag for bevilling foretages en helhedsvurdering ift. andre transportmuligheder, helbred,
kvalitet af gangdistance, funktionsevne og aktivitetsniveau / kørselsbehov

Fra en tilfældig kommune: Nyborg

Googled med søgeord: "cykel med hjælpemotor bevilget"

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 16-12-2010 kl. 22:46.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er simpelthen for sløvt!! 6 ugers selvvalgt kursus RuBn86 Din historie 2 30-12-2011 08:32
Jeg synes simpelthen Mai Henriksen (C) er for hyklerisk!!! Odenseaneren Politik og Samfund 9 15-09-2011 07:21
Fibro + elcykel pls73 Alt det andet 4 20-05-2011 11:32
Søge om elcykel Wodpoulsen Hjælpemidler til handicappede 29 07-09-2010 23:09
jeg orker simpelthen ikke mere nu kandelsdorff Alt det andet 37 01-07-2010 22:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension