K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2009, 16:51   #1
Justme
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
Justme er ny på vejen
Wink spørgsmål vedr. skånejob og løn

Er der nogen der ved noget om hvilken løn man kan forvente at få, hvis man er så heldig at få et skånejob? I lovgivningen står, at man skal forhandle sig frem til en løn, arbejdsgiver og arbejdstager sammenholdt med overenskomst indenfor det erhverv man skal arbejde indenfor, eller det som kommer tættest på. Er lige blevet tilbudt et skånejob, men de vil kun give 100 kr. i timen, da det jo er et skånejob. Og det er ikke til forhandling. Jeg synes at det er i underkanten, men kan ikke rigtig finde information omkring lønniveauet nogen steder.

Kun at kommunen giver ca. 23-24 kr. i timen i tilskud. Arbejdspladsens argument for ikke at ville give mere, er at det jo er et skånejob... og det kan på sin vis sagtens vise sig at være sådan, at jeg ikke yder 100% effektivt arbejde (pga skånehensyn som pauser mv.) de timer som jeg evt. skal være der. Men det ved hverken arbejdspladsen eller jeg endnu, for det må jo komme an på en prøve.

Hvad synes I??? Har aldrig prøvet et skånejob før og ved dybest set ikke hvad jeg kan forvente. Pga. min sygdom ved jeg jo faktisk heller ikke om jeg kan klare det og i givet fald, hvor effektivt, skal jeg bare være glad for tilbudet og takke ja, uden forbehold?

Tænker at ville sige ja til lønnen, med forhandlingsmuligheder efter 3 måneder, når det har vist sig, hvor godt jeg klare de 8 timer, som vi har talt om at jeg skal arbejde.
Justme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 17:09   #2
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Justme Se meddelelser
Er der nogen der ved noget om hvilken løn man kan forvente at få, hvis man er så heldig at få et skånejob? I lovgivningen står, at man skal forhandle sig frem til en løn, arbejdsgiver og arbejdstager sammenholdt med overenskomst indenfor det erhverv man skal arbejde indenfor, eller det som kommer tættest på. Er lige blevet tilbudt et skånejob, men de vil kun give 100 kr. i timen, da det jo er et skånejob. Og det er ikke til forhandling. Jeg synes at det er i underkanten, men kan ikke rigtig finde information omkring lønniveauet nogen steder.

Kun at kommunen giver ca. 23-24 kr. i timen i tilskud. Arbejdspladsens argument for ikke at ville give mere, er at det jo er et skånejob... og det kan på sin vis sagtens vise sig at være sådan, at jeg ikke yder 100% effektivt arbejde (pga skånehensyn som pauser mv.) de timer som jeg evt. skal være der. Men det ved hverken arbejdspladsen eller jeg endnu, for det må jo komme an på en prøve.

Hvad synes I??? Har aldrig prøvet et skånejob før og ved dybest set ikke hvad jeg kan forvente. Pga. min sygdom ved jeg jo faktisk heller ikke om jeg kan klare det og i givet fald, hvor effektivt, skal jeg bare være glad for tilbudet og takke ja, uden forbehold?

Tænker at ville sige ja til lønnen, med forhandlingsmuligheder efter 3 måneder, når det har vist sig, hvor godt jeg klare de 8 timer, som vi har talt om at jeg skal arbejde.
Hvis jeg var dig ville jeg takke tak til de 100 kr i timen. Har en veninde som har pension hun kunne få 50 kr pr time .. skynd du dig at sige tak og kom du lidt ud..
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spørgsmål vedr. aktindsigt hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 4 15-06-2011 21:42
spørgsmål vedr. lægekonsulent sydfyn5700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 21-04-2010 16:13
spørgsmål vedr. § 18. Buller1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 04-02-2010 12:48
Spørgsmål om skånejob Sdrj Alt det andet 11 13-09-2009 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension