K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2010, 17:45   #1
Sveske37
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Lokation: Assens
Alder: 55
Indlæg: 3
Styrke: 0
Sveske37 er ny på vejen
Er det lovligt

Hej jeg er ny her på siden, og har et spørgsmål jeg er flexjobber på kontanthjælp. Blev tilkendt flexjob for 1 år siden og have job i 3 måneder, men kunne ikke klare det, så fik ny sagsbehandler som ved vores første møde, sagde hun have snakket med lægekonsulenten og at min sag have været klar til en pension over 1 år, men først skulle jeg ud i en ny arbejdsprøvning så vi kunne skrive resurseprofilen færdig. Jeg drog ud i min 13 arbejdsprøvning som jo viste jeg stadig ikke kunne og resurseprofilen blev færdig lavet og underskrevet og indsendt til assens pension tildelings team. Hmm jeg hørte intet og ringet og de bekræftet de have fået den, den 31.08.2010 og hun fortalte de have 3 månder til at finde ud af om der skulle rejses pension og hvis der blev rejst pension have de yderlig 3 månder, jeg forstår ikke når de har alt lægepapir, resurseprofil og psykologpapir samt skriftlig fra lægekonsulenten at der ikke er noget at komme efter,det er en pension hvorfor de skal bruge 3 måneder og så yderlig 3 måneder er det lovligt
Sveske37 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 06:56   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sveske37 Se meddelelser
Hmm jeg hørte intet og ringet og de bekræftet de have fået den, den 31.08.2010 og hun fortalte de have 3 månder til at finde ud af om der skulle rejses pension og hvis der blev rejst pension have de yderlig 3 månder, jeg forstår ikke når de har alt lægepapir, resurseprofil og psykologpapir samt skriftlig fra lægekonsulenten at der ikke er noget at komme efter,det er en pension hvorfor de skal bruge 3 måneder og så yderlig 3 måneder er det lovligt
Jeg tror sådan set ikke der er noget ulovligt i det.

Først skal en gruppe (sagsbehandlere+faglig konsulent el.l.) se på, om de mener der er nok til at rejse en pensionssag, og det har de åbenbart 3 mdr. til.
Derefter skal den (hvis de altså beslutter sig for, at der er nok til en pensionssag) overgå til behandling efter reglerne om pension, altså over til pensionsnævnet (som i nogle byer hedder pensionsteamet), som så har 3 mdr. til at træffe en afgørelse.

Men, hvis du er sikker på, at der er nok i din sag til en førtidspension, så kan du søge om fp i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Derved kan du springe de første 3 mdr. over, hvoraf den ene måned er gået, da der så ikke er diskussion om hvorvidt der skal rejses en pensionssag.

Hvis du søger en §17, så har de 3 mdr. til at afgøre din sag, men oftest går det lidt hurtigere.

Skriv evt.:

Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Navn og Cpr-nr.


Aflever den i receptionen på dit jobcenter, men husk at få en kvittering på, at de har modtaget den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 07:56   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville klart afvendte kommunes indstilling, men tjek op på at de har alle dokumenter.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 15:30   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
AFVENT.... for guds skyld... indstilling, er så klart og foretrække frem for en § 17......

mvh eders ace dk...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 15:49   #5
Sveske37
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Lokation: Assens
Alder: 55
Indlæg: 3
Styrke: 0
Sveske37 er ny på vejen
Okay tak for svarene. lægekonsulenten og min sagsbehandler skriver i deres redegørelse at det vuderes, at det ikke vil være hensigtmæssigt med yderlig afklaring, da dette ville være formålsløst. Der ses ikke grundlag for at kunne vudere at arbejdsevnen ville kunne kompenseres. Baggrunden for dette skal ses ud fra beskrivelse af arbejdsprøvning og de massive skånehensyn der allerede er taget til pgl. Der ses ikke grundlag for i fremtiden på noget tidspunkt at være grundlag for indtægtsgivende beskæftigelse. Der vuderes samlet set at arbejdsevnen er ophævet i forhold til ethvert erhverv. Funktionsniveau samt arbejdsevne er samlet set varigt påvirket i svær grad og der indstilles derfor til påbegyndelse af ansøgniing om førtidspension i henhold til pensionsloven §18. så jeg troet sådan set sagen var igang og de have 3 månder til afgørelse men det har de så åbenbart ikke og ventetiden er ikke til at holde ud
Sveske37 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 17:02   #6
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
ifgl: det du skriver, som (de har skrevet) ligner det MEGET dette der blev skrevet da jeg blev tildelt ftp. så, jeg syntes du skal lade tingene gå sin slaviske gang, omend det kan være "træls" og beskue ventetiden, så vil jeg mene at en indstilling efter § 18, alt andet lige er og foretrække frem for en selvsøgt § 17...... altså i følge mine ledetråde står der AFVENT på barometret.

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 06:59   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg skal ikke kunne sige hvad der er smartest, men da jeg selv var på vej til fp syntes jeg hele tiden, at sagsbeh. kunne finde på nye krumspring for at trække tiden.

Derfor søgte jeg en §17 på det foreliggende, og VUPTI, så var jeg tilkendt fp på baggrund af en §18.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det lovligt? hemi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 18-02-2013 16:00
På kontanthjælp: Køb af bil lovligt? Tune-borger Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 04-12-2012 12:26
gratis TV lovligt extra Et godt link! 7 14-04-2011 17:57
Er det lovligt? zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 14 02-05-2010 22:54
Er det lovligt? lena Skal kommuner ikke overholde loven? 6 30-04-2008 11:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension