K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2011, 06:31   #1
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
HJÆLP!!! Operation og så stopper de sygedagpengene

Hej.
Kvinde 47 år,

Jeg blev tilbage i november 2010 syg, troede jeg var brændt ud, stress, smerter over hele kroppen, og en klump under venstre fod, som jeg ikke helt forstod hvad var.
Nu, et år efter, har jeg fået konstateret ikke mindre end 6 diskusprolapser, 1 i nakken, 3 i brystdelen, og 2 i lænden. Mr konklusionen i januar, skriver multiple diskusprolapser som påvirker nerverødder og medulla. MR nr. 2 foretaget i november, siger at der er tryk på rygmarven med 60 procent af rygmarvens bredde på den ene prolaps, som sidder et meget kritisk sted, nemlig th5/th6.
Ydermere har man så konstateret at jeg har en nervebetændelse, som man ikke kender årsagen til, samt moderat slid i hele ryggen samt nakken.
Min tilstand er voldsomt forværret i det her år der er gået, og jeg har som eneste behandling fået lyrica, som ikke hjælper, og nu får jeg så oxynorm.
Mit liv består af, at holde mine symptomer ud, mine ben er ved at visne væk.

Kommunen sagde tilbage i oktober, at jeg skal have en afklaring, eller en behandling, hvis de skal forlænge mine sygedagpenge. Har kun været til samtale 3 gange, i løbet af det år jeg har været syg. Resource profilen har jeg selv udfyldt, på trods, af at jeg har forespurgt om hun ikke skal være med til udfyldelsen af den.

Jeg er tilknyttet en neurokirurg, som nu har indstillet mig til operation. Der er MINDST 20 procent risiko for lammelse, og 50 procent chance for at få bedring. Dette har min sagsbehandler vist lige fra starten, hvor operation kom på tale. Kirurgen er meget nervøs for denne operation, da den er ret omfattende, og man højst sandsynlig skal igennem brystkassen for at komme til prolapsen. De udføre sådanne operationer 5 gange om året. Så en forholdsvis sjælden lidelse.

Nu kunne jeg så fortælle kommunen, som jo har presset på med den operation, eller afklaring, at jeg nu skulle opereres. Og at jeg nu fik en behandling, som kommunen jo bad om, for at forlænge de sygedagpenge.

MEN MEN MEN, er godt nok knust... i dag, fredag, får jeg så svar fra sagsbehandleren som skriver, :

Det var godt at du endelig har fået en dato for operation.
Jeg vil indhente journaloplysninger i forhold til hvordan man vurdere din tilstand efter operationen vil være.

I forhold til evt. forlængelse af sygedagpengeretten, kan den forlænges såfremt at det lægeligt dokumenteres at din tilstand vil blive bedre efter operation.
Kan man lægeligt ikke udtale sig om hvordan din tilstand vil være efter operatioen, og står din sag som uklar, uafklaret og uvis, er det desværre sådan at forlængelsesmulighederne ikke tilgodeser uklare og uvisse situationer.

Men lad os se hvad han udtaler til mig.


Hun ved godt, at mine arbejdsevner ikke skønnes at blive forbedret efter en operation, dette har hun sort på hvidt fra min egen læge som har talt med neurokirurgen.
Ydermere har jeg jo under foranledning af SB, skrevet neurokirurgen, at hvis ikke snart jeg får en behandling eller afklaring, så vil man fratage mig min eksistens.
Neurokirurgen, fortalte til den samtale hvor jeg blev indstillet til operation, at han ikke kan vurdere om hvor god jeg bliver efter en operation, at han ikke kan bedømme mine arbejdsevner.
Han kan jo ikke engang sige om jeg kan gå ud af RH igen, efter endt operation.

Så jeg synes godt nok at det er et kynisk melding fra kommunen, og her ser jo ud til at den kun er den ene paragraf hun søger under.
Hun nævnte allerede ved vores første møde tilbage i august, (min 2. sagsbehandler) at hun ikke kunne sætte en afklaring igang mhp førtidspension eller flex job, førend jeg havde en afklaring eller en behandling i sigte.
Og nu hvor jeg har behandling, og lidt med "livet" som indsats, så vil hun afkræve et svar fra kirurgen, og hvis han ikke kan give hende et svar om bedring, så står min sag som uvis, eller usikker? Og så ryger min eksistens.

Jeg har hus, bil, ikke noget jeg kan sælge her og nu, og få penge ud af. Jeg har ingen familie der kan støtte mig økonomisk.

jeg har kontaktet dukh.dk, men her fortalte man mig, at der var rigtig mange der stod til at skulle have en operation, hvor ens sygedagpenge stoppede, men de ringer igen mandag, og håber på bedre rådgivning.

Jeg mener ikke det her er rigtig, jeg er rigtig meget i chok.

Jeg skrev tilbage til SB, om hun ville ringe mig, dette gjorde hun ikke, så skrev jeg, at jeg følte mig tvungen til at sige nej tak til den operation, for jeg kan da ikke både stå til at miste min eksistens, samtidig med at jeg skal igennem en operation, med så stor en risiko for lammelse.

Jeg har levet ludfattig i det her år, oveni sygdommen, men det tegner jo sig til at blive endnu værre, når kommunen får held med at få stoppet mine sygedagpenge.

Håber i kan finde hoved og hale i mit indlæg, og håber på at få noget respons og lidt om, hvad jeg kan gøre, eller skal gøre?


/M

Sidst redigeret af nala; 03-12-2011 kl. 08:06.
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 08:26   #2
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Som det er nu, kan man kun få sygedagpenge i 52 uger med mulighed for forlængelse. En forlængelse kræver enten at din tilstand er varig, stationær og ubehandlelig, eller at lægen udtaler sig om, at du inden for 2 år bliver så rask at du kan genoptage ordinært arbejde.

Ingen kan forlange operation med store risikoer, så du skal ikke gøre det kun for muligheden af at få dine sygedagpenge forlænget, jeg mener operation må være din egen velovervejede beslutning om, muligheden for i det mindste at blive smertefri. Samt at operation kun bør besluttes i samråd med din læge/læger.

Den er lidt tricky din sag, for operation er en behandlingsmulighed, som muligvis enten vil gøre dig rask igen, eller så meget bedre at du muligvis kan visiteres til revalidering eller fleksjob.

Hvad siger din læge til din tilstand uden operation? Er der mulighed for at lægen kan erklære din tilstand for varig, stationær og uden behandlingsmuligheder? Er det muligt at lægen kan erklære at operationen er forbundet med en betydelig risiko for lammelser eller at operationen er experimentel?

Jeg tror at dèt kommunen mener med afklaring eller behandling er det rent lægelige, altså at du skal afklares rent lægeligt - kan du behandles eller kan du ikke?

Hvis lægen kan erklære at du efter operation og/eller genoptræning bliver rask igen inden for 2 år, så kan dine sygedagpenge forlænges - ellers er jeg bange for at du havner på KH, hvis lægen heller ikke på nuværende tidspunkt og uden operation, kan erklære din tilstand for varig, stationær og uden behandlingsmuligheder.

Ikke nogen stor trøst, du er simpelthen faldet mellem to stole og faldet for sygedagpengebegrænsningen.

Er det en arbejdskade med en eller flere prolapser, så få det anmeldt som en arbejdsskade. Så længe der verserer en uafgjort arbejdsskadesag i Ask, lige så længe forbliver du på sygedagpenge. Dèt kunne være en mulighed, det lyder voldsomt med så mange alvorlige prolapser.

Andre kommer forhåbentligt på banen i din tråd.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 09:04   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er helt enig, desværre kan man sige.

sygdagpenge er en kort ydelse
1 der skal være en dato på hvornår man bliver rask
2 At det er slået fast man aldrig kommer i ordinær beskæftigelse, så kommunen skal vurdere til fleks eller pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 03-12-2011 kl. 09:57.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 09:07   #4
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej Nala

Jeg er ny herinde så jeg har ikke så meget erfaring med reglerne - men jeg har selv stor glæde af min fagforening jeg havde dem med i starten under min fyring jeg troede jeg lige selv kunne snakke med kommunen men hvis jeg ikke havde fået fagforeningen med i min sag havde min sag været lukket i maj 2011 men den køre den endnu

Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 10:58   #5
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
som det ser ud er den op du afventer "en risiko fyldt" , det betyder at du IKKE er pligtig til at sige ja
Det betyder endvidere at kommunen SKAL se bort fra dette ved en evt ansøgning om FTP
Hvordan dine chancer er for at blive tilkendt pension ? ...umuligt at sige i dette syge system !
Der er i hvert fald adskillige der er tilkendt UDEN op, med væsentlig færre symptomer !
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 11:08   #6
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Som det er nu, kan man kun få sygedagpenge i 52 uger med mulighed for forlængelse. En forlængelse kræver enten at din tilstand er varig, stationær og ubehandlelig, eller at lægen udtaler sig om, at du inden for 2 år bliver så rask at du kan genoptage ordinært arbejde.

Ingen kan forlange operation med store risikoer, så du skal ikke gøre det kun for muligheden af at få dine sygedagpenge forlænget, jeg mener operation må være din egen velovervejede beslutning om, muligheden for i det mindste at blive smertefri. Samt at operation kun bør besluttes i samråd med din læge/læger.

Den er lidt tricky din sag, for operation er en behandlingsmulighed, som muligvis enten vil gøre dig rask igen, eller så meget bedre at du muligvis kan visiteres til revalidering eller fleksjob.

Hvad siger din læge til din tilstand uden operation? Er der mulighed for at lægen kan erklære din tilstand for varig, stationær og uden behandlingsmuligheder? Er det muligt at lægen kan erklære at operationen er forbundet med en betydelig risiko for lammelser eller at operationen er experimentel?

Jeg tror at dèt kommunen mener med afklaring eller behandling er det rent lægelige, altså at du skal afklares rent lægeligt - kan du behandles eller kan du ikke?

Hvis lægen kan erklære at du efter operation og/eller genoptræning bliver rask igen inden for 2 år, så kan dine sygedagpenge forlænges - ellers er jeg bange for at du havner på KH, hvis lægen heller ikke på nuværende tidspunkt og uden operation, kan erklære din tilstand for varig, stationær og uden behandlingsmuligheder.

Ikke nogen stor trøst, du er simpelthen faldet mellem to stole og faldet for sygedagpengebegrænsningen.

Er det en arbejdskade med en eller flere prolapser, så få det anmeldt som en arbejdsskade. Så længe der verserer en uafgjort arbejdsskadesag i Ask, lige så længe forbliver du på sygedagpenge. Dèt kunne være en mulighed, det lyder voldsomt med så mange alvorlige prolapser.

Andre kommer forhåbentligt på banen i din tråd.
Min sygdom er jo meget kompleks, og ja jeg tager den operation, af den grund at smerter og føle/sanseforstyrrelser forværres og er uholdbart, et mareridt - og jeg ved ikke hvad jeg kan gøre, for ikke at forværre det tryk jeg har på rygmarven. Mine ben visner, og jeg har flere gange oplevet forbigående lammelser, hvilket jo er ganske angstprovokerende, og derfor føler jeg, at jeg ikke har et andet valg, enten kan jeg vente på at blive lam stille og rolig, eller også få en 50/50 chance for at få det tryk væk, og håbe på, at jeg ikke har fået permanente skader. Og få et liv igen...! Jeg har jo intet liv.*

Jeg fik allerede tilbage i april at vide, at det kun var operation, der evt. kunne hjælpe mig, jeg har ingen mulighed for at træne den prolaps ind igen.*
Kirurgen sagde ved sidste samtale, at hvis ikke operation, så kunne jeg ikke tilbydes andre behandlingmuligheder. Ja, andet end morfin.
Så ja - den eneste behandlingsmulighed, på lige den prolaps, er operation. Nervebetændelsen, risikere jo at blive værre og værre, hvis ikke man finder årsagen til den. Og lige nu ved jeg jo ikke hvad er hvad, andet end at jeg ved at den tiltagende nedbrydning af mine ben, og tissen i tide og utide, samt mavesmerter, isben mm, skyldes den thorakale prolaps. Men andre symptomer, som er diffuse, kan jo godt stamme fra de andre prolapser, eller den nervebetændelse, og slidgigt, kan jo også give en form for smerte! Har også nedsat kræfter i hænderne, og føleforstyrrelser der, så det er bestemt ikke den thorakale prolaps.*

Min læge ved godt jeg har taget beslutningen, men ved også hvor hårdt presset jeg har været fra kommunens side.*

Min læge har jo kirurgens ord for, at min arbejdsevne ikke bliver forbedret ved en operation, det vidste SB også og jeg har under mit sygdoms forløb, spurgt hvad jeg kan gøre, for ikke at ryge for varigheds-grænsen, og det jeg får at vide, er at jeg skal presse kirurgen til enten at give mig dato for operation, eller en afklaring. Og nu hvor jeg får en dato, så sætter hun disse betingelser op, som hun på forhånd ved, han ikke kan svare på.*

Jeg startede sygdommes periode med at opdage jeg havde en knude i brystet, som bare viste sig at være en cyste, dog opdagede man så at jeg havde forstadie til kræft i det andet bryst, så det første kvarte sygdomsår, gik med operation, og efterfølgende har jeg måtte igennem 30 strålebehandlinger på RH.*
Fik genoptræning, men KUN genoptræning af det bryst, som fik stråler..!*

Så det har virkelig været en umenneskelig hårdt år. Og på trods og i osv, så evner jeg stadig at bevare humøret, sådan nogenlunde.*

Men kan jo være kommunen bevist vil have at man opgiver, og siger adios til livet, så har de jo et problem mindre.. Det er ihvertfald sådan det føles.*
Men jeg er jo pokkers glad for livet, og det eneste jeg ønsker er at blive rask, eller så rask at jeg kan få noget livskvalitet igen.

Min frygt som nævnt er jo at kirurgen ikke kan sige noget om min tilstand, da han jo ikke engang ved om jeg kan gå, efter endt operation.*
Min egen læge har allerede i starten afgivet i hendes attest, at jeg ikke skønnes til at kunne arbejde fuld tid mere. Har flere sygdomme, som er stress relateret, som jeg får medicin får.

Forhøjet blodtryk, begyndende mavesår, forhøjet kolestorol.

Min SB har udtalt hun vil indhente en ny status attest hos egen læge, hvilket hun ikke har gjort.
Jeg har bedt om et kopi af min ressource profil, som jeg heller ikke har modtaget.

Nej det er ikke en arbejdsskade. Har nok arbejdet ret meget igennem livet, er tilbage i 99 opereret for diskusprolaps i lænden, og fik et piskesmæld for 25 år siden, som har gjort, jeg har haft problemer, specielt det sted, hvor den værste prolaps sidder. Her er jeg blevet knækket i mange år, min datter blev oplært i at knække min ryg. Jeg har skæv ryg, og ydermere har jeg en mindre pukkel, ved ikke lige fagudtrykket.*

Uhhh - ikke et kønt billede jeg her tegner af mig selv.. :O/ :O)*

Tak for din respons.*

ps. Jeg har læst at man kan søge en midlertidig pension... Mange mener at den ikke eksistere mere, men det gør den.*
http://www.dukh.dk/netradgivning/for...fortidspension

Kunne denne ikke være aktuel i min sag?

Er det muligt at lægen kan erklære at operationen er forbundet med en betydelig risiko for lammelser eller at operationen er experimentel?? det forstår jeg ikke helt? Min læge kan bekræfte at der er over 20 procent risiko for lammelser. Men at det skulle være experimentel, kan det ændre noget? Der udføres jo kun 5 af sådanne om året, hvilket jeg fik fortalt.

Jeg er kun medlem af en a kasse, og dem har jeg slet ikke kontaktet, for det vil jo koste mig penge at få dem på banen ikk? Det er ASE.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobbi Se meddelelser
Hej Nala

Jeg er ny herinde så jeg har ikke så meget erfaring med reglerne - men jeg har selv stor glæde af min fagforening jeg havde dem med i starten under min fyring jeg troede jeg lige selv kunne snakke med kommunen men hvis jeg ikke havde fået fagforeningen med i min sag havde min sag været lukket i maj 2011 men den køre den endnu

Mvh Bobbi
Hej Bobbi

Jeg er kun medlem af a-kasse, hos ASE. Vil det ikke koste mig penge, hvis jeg skal have dem på banen?

Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
som det ser ud er den op du afventer "en risiko fyldt" , det betyder at du IKKE er pligtig til at sige ja
Det betyder endvidere at kommunen SKAL se bort fra dette ved en evt ansøgning om FTP
Hvordan dine chancer er for at blive tilkendt pension ? ...umuligt at sige i dette syge system !
Der er i hvert fald adskillige der er tilkendt UDEN op, med væsentlig færre symptomer !
Ja det fik jeg også at vide.. Og da jeg så blev presset af kommunen, mht en afklaring eller en behandling, så spurgte jeg over mail min SB, hvad hvis jeg havde sagt nej til den operation, hvilket hun aldrig har svaret på.
Jeg oplever at blive ignoreret med de spørgsmål jeg kommer med.

Jeg har skrevet hende, at jeg jo så er tvungen til at takke nej til den operation, når hun ene øjeblik kræver en behandling, og det andet øjeblik en garanti, for at operationen vil forbedre min tilstand, hun er jo velvidende om, at jeg kan risikere at blive lam, så en garanti for bedring, får hun da ikke fra kirurgen, jo måske hvis det lykkes, hvilket jeg jo håber, men jeg skal sq da lige komme mig efter sådan en operation. Hvis de går ind foran, så er det ribben de skal knække, mine lunger der skal punktere, forbi hjertet, for så derfra at få adgang, til den prolaps, den sidder lige imellem skulderbladet.

Hvis jeg takker nej til operation må udgangspunktet jo være, at de vurdere mig, i den tilstand jeg er i dag? Men vil de nu acceptere at jeg vil vente med operation, til kommunen er afklaret med, om hvilke arbejdevner jeg har? Eller om jeg i det hele taget har nogen tilbage.

Operationen vil kun "lindre" mine symptomer i benene, men vil ikke forbedre min arbejdsevne, det har kommunen for lang tid siden fået at vide.

Min sagsbehandler har fået ALLE notater fra kirurgen, og neurologer. Og den note fra min egen læges samtale med kirurgen, om at min arbejdsevne ikke skønnes at forbedres efter en operation.

Jeg synes godt nok jeg har meget, alt for meget, og jeg ved ikke hvordan jeg nogensinde skal komme mig, hvis jeg ikke får ro omkring min eksistens.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
er helt enig, desværre kan man sige.

sygdagpenge er en kort ydelse
1 der skal være en dato på hvornår man bliver rask
2 At det er slået fast man aldrig kommer i ordinær beskæftigelse, så kommunen skal vurdere til fleks eller pension

Ja men det er jo umuligt at sige, når man ikke ved udfaldet af operationen.
Ja, men hvem slår så det fast? Hvem bestemmer det?

Sidst redigeret af Webmaster; 03-12-2011 kl. 17:16. Årsag: 5 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 12:39   #7
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
lige for at sparke den ind § 27 stk 4 - der kommer nok en og uddyber ....
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 12:41   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nala Se meddelelser
Ja men det er jo umuligt at sige, når man ikke ved udfaldet af operationen.
Ja, men hvem slår så det fast? Hvem bestemmer det?
Det gør lægerne ved punkt 1. PT forventes at kunne genoptage sit tidligere hverv den xx/xx-xx

Ved nr 2 er det en kombi af lægerne og systemet.
Den lægelige side omhandler det behandlingsmæssige, som lovteksten er i dag, er man tvunget til at sige ja til en hver form for behandling (med mindre der er meget høj risiko for førligheden, eller at ens tilstand forværres, men der er det naturligt at lægerne siger nej til OP) for ellers er alle behandlingsmuligheder ikke udtømte og det SKAL de være for at systemet vil afklare borgeren.
Den mere bløde side er arbejdsprøvning, det skal langt de fleste i gennem for at man kan vurdere at arbejdsevnen er nedsat, og det gælder stort set uanset hvad lægerne siger.

Med andre ord er det en vurdering din SB´er foretager ud fra de oplysninger der ligger på dig i din sag.

Som jeg umiddelbart ser din sag, er der foregået smøl i din dag, lige som du inden ikke har ture, eller været klar over at du faktisk kan klage over selve sagsbehandlingen, fx at du ikke har fået svar på hvad så hvis du siger nej til OP, det har du naturligvis ret og krav på at få et svar, og kan klage over manglende svar.

MEN desværre er der en temmelig høj risiko for at det ikke vil få særlig betydning for udbetalingen af sygedagpengene, trods tydelig smøl fra kommunens side, for systemet er sådan indrettet at du som borger har et ansvar for at blive afklaret, så med mindre du kan bevise at du har presset på for at få møder med din SB´er og presset på for at komme i behandling, så skal du ikke regne med at det får nogen positiv betydning for din sag. (de må gerne, også selv om at det er dig der skal betale prisen, du må ikke sådan er systemet)

For at få forlænget sygedagpengene ud over 25 uger:
Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Opfylder du ikke en af disse er der bare ikke så meget at gøre, jo der er mulighed for revalidering, men der hører du for nuværende under ingen omstændigheder hjemme og får du tilbudet siger du at du vil vende det med din læge og vende tilbage.

Revalidering er til de som bliver i stand til at klare sig selv på normale vilkår (og det bliver du ikke som din situation er lige pt) takker man ja uden at kunne blive selvforsørgende har det konsekvenser (som SB´erene ikke oplyser om, de kan sjovt nok kun huske de gode sider, mens alle kravene og de negative tilsyneladende er en by i Rusland)

Efter din OP kan lægerne garanteret ikke sige en pind om, om du bliver helt rask, eller hvor rask du bliver om bedring overhovedet, så forvent at dine sygedagpenge bliver stanset og du ryger på KHJ, hvor yderlig afklaring af din arbejdsevne så skal foregå.

Uanset at din sag (for mig at se) står svagt, bør du anke stansningen af sygedagpengene, du behøver ikke sætte dig ind i en hel masse, det er naturligvis en fordel, men bestemt ikke en must, du behøver faktisk ikke gøre andet end at skrive at du er uenig i deres vurdering og derfor ønsker at anke stansningen, så skal BAN nok se på din sag.
Dog gør du klogt i at søge aktindsigt, hos din kommune, og når du får brev fra BAN om at de har modtaget din sag søger du aktindsigt der for at tjekke at de har samtlige af dine sagsakter (kommunerne er rigtig dygtige til at "glemme" *host* at sende dem til BAN selv om at de skal)

I fremtiden forsøger du så at sørge for at have alt på skrift, dvs du evt optager møder med din sagsbehandler (skjult??) efter mødet skriver du et referat og forlanger at få det lagt ind i din sag, lige som du aldrig aldrig mere går alene til samtaler med kommunen du har altid en besidder med (det har du ret til, også ved fx lægeundersøgelser) Ringer kommunen lader du bare være med at tage telefonen, så skal de nok skrive hvis det er vigtigt, lige som du ikke ringer til dem med mailer eller skriver breve.

Når du aflevere dokumenter fx din RP, så aflever det personligt og bed om at få en underskrift å at det er afleveret, langt fra alle skrankepaver syntes om den ide, og bliver sure, men så gør du bare det at du, mens paven ser på, selv skriver at det er afleveret, og det er nægtet fra pavens side at skrive under på aflevering (så plejer de ar blive medgørlige)

Jeg ved godt det virker sindssygt, men desværre viser erfaringen igen og igen og igen at det er nødvendigt, det er ikke min erfaring alene, men rigtig manges erfaringer.

Du har beskrevet at du har lavet en RP, og afleveret den, samt spurgt din SB´er efter at få den lavet i samarbejde, men at det ikke har gjort nogen forskel.
Vil det sige at du selv har udfyldt den, afleveret den og så har du ikke hørt mere, forhåbentlig har du ikke underskrevet den, har du det har du jokket i spinaten, har du ikke står du faktisk ret stærkt ved en anke over stop af sygedagpenge. Uanset så bør du i en anke nævne at det er sådan udfyldningen af RP´en er foregået og at du aldrig har modtaget en kopi med SB´ers kommentarer, som du kunne kommentere på, ikke at det vil gøre den store forskel såfremt du har skrevet under, men det ændrer ikke på at det er vigtigt at få med for ALLE afgørelser der træffes i din sag, foregår ud fra hvad der står i din RP (som i øvrigt også bør indeholde lægelige udtalelser)

SÅ den kan ikke bruges før efter OP, og selv der er det tvivlsomt, for det kommer jo and på hvad lægerne skriver, der til mangler der jo en arbejdsprøvning til at bevise at borgeren ikke kan arbejde under normale vilkår, det skal stadig være bevist at man ikke kommer i arbejde, men bare ikke være endelig afgjort om man hører til på fleks eller FP.

punkt 2 er langt mere realistisk, dog holder jeg på det er bedre at lade BAN selv rode med hvilket punkt der dur og hvilket der ikke dur, og derfor bare nøjes med at være uenig i stoppet og så anke.

Sidst redigeret af Webmaster; 03-12-2011 kl. 17:16. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1...brug evt rediger funktionen for tilføjelser..
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 13:27   #9
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Hej Lum.

Vedr. dit spørgsmål om RP, så har jeg skrevet den, og selv bedt om at få den opdateret, og har bedt om at efter hun skrev den ind, at få et kopi af den, hvilket jeg heller ikke har fået. Jeg har sendt den over mail, det betyder vel ikke at jeg har underskrevet eller gør det det?

Lum igen. Jeg har skam presset på, både med at få kontakt til min SB, har haft 2 indtil videre. Det kan mine mails bekræfte, at jeg har forespurgt, hvad jeg selv kan gøre for at gavne min sag, så jeg ikke ryger ud over kanten. Hun har jo selv opfordret mig til at skrive sådant en mail til kirurgen, og har også gennemlæst den bagefter, og bekræfter den er godt skrevet.

Og det pres jeg hele tiden har haft, siden jeg fik sagsbehandler nr. 2 - var at blive ved med at presse på, så jeg kunne få behandling, dvs. operation.

Det hun skriver retur en enkelt gang, er: Du må blive ved at rykke for en tid til operation, så du kan komme videre.

hvad betyder BAN?

Sidst redigeret af Webmaster; 03-12-2011 kl. 17:17. Årsag: 3 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1...brug evt rediger funktionen for tilføjelser..
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 14:38   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det betyder.....

Kære Nala.

BAN = BeskæftigelsesAnkenævnet.

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5804

Hvor bor du i landet? Spørger fordi jeg er ved at gennemgå et svar til dig om din situation.

Jeg spørger altid om hvilken kommune andre bor i, FORDI........

Har din kommune ansat en "Borgerrådgiver" (en lokal uvildig ombudsmand)..... check din kommunes hjemmeside. Videre, fordi jeg eller andre kender, muligvis situationen i netop din kommune eller kan komme med behandlingstilbud, som du ikke kender. Hvis ikke du vil offentliggøre din kommune så send mig en PB... Personlig Besked.

I tråd #8 oplyser du at du er medlem af ASE A-kasse, men ser det ud til du løber ind i problemer med rådgivning da det er en "Billig-forening" men her skal du undersøge mulighederne, omgående.

Jeg tror det ser sort ud med den rådgivning du evt kan få hos ASE, men her skal du ikke formode med VIDE om du kan.

http://www.jobtryghed.dk/om_os/om_jobtryghed/

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 03-12-2011 kl. 15:30.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til operation efter operation? Camille Hjælpemidler til handicappede 5 18-07-2010 22:25
Ny - hjælp kommunen har stoppet sygedagpengene jsh Spørgsmål ang fleksjob 28 15-12-2009 11:15
Stopper sygedagpengene efter 52 uger. Bjala Alt det andet 16 30-04-2009 09:37
stopper sygedagpengene nu baldur Dit og Dat 0 22-02-2008 13:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension