K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2013, 07:19   #31
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Susanne, det vil jeg selvfølgelig også gøre- i det omfang jeg kan finde ud af det ..

Jeg har vel egentlig bare brug for lidt baggrundsviden, -

er det normalt at smide sygemeldte folk på kontanthjælp, når både muligheden for fleks og revalidering foreligger ?

Og når nu behandleren fortæller SB, at deres indsats er med til at kunne bedre tilstanden ... hvorfor så gøre det modsatte ? -
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2013, 09:47   #32
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør tilkende ressourceforløb, hvius der er mulighed for at udvikle/forbedre din arbejdsevne.
Desværre er det på kontanthjælpsniveau, men du kan måske få ydelse fra din pensionskasse, uden modregning, hvis du har en sådan!

Havde din læge ingen kommentarer vedr. fremtidige arbejdsevne, /behanding, stationær tilstand?

Uanset bør du klage over sygedagpengestop!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2013, 10:44   #33
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Det med at der er mulighed for at udvikle min arbejdsevne er min egen og lægens opfattelse.

Alle sager er jo forskellige , men i kommunen ser man åbenbart "alle over en kam"

Kommunen havde forlænget mine sygedagpenge i 39 uger, og efter endt erhvervsafklaring- tager de dem så igen, fordi der ikke længere er mulighed for at få dem når praktikken er færdig.

Lægen har ord ret sagt til dem - det står også på skrift : at der er mulighed for at xxx kan komme tilbage på arbejdsmarkedet, såfremt jeg bliver hjulpet til revalidering eller anden indtrædelse - uden yderligere press fra jobcenter og uden at blive stresset yderligere. Samt at hvis kommunen ikke imødekommer dette, så bliver xxx tilstand stationær og vi vil ikke længere kunne arbejde med hendes behandling. Det vil for mit vedkommende betyde at jeg max kan arbejde et par timer om dagen, plus at det skal foregå inden for by grænsen.

Der står ikke noget om timetal, men som lægen sagde til mødet , kunne hun ikke sige om jeg kom tilbage på hel eller ½ tid, kun at der var mulighed for at jeg på sigt ville kunne komme tilbage i et eller andet omfang.. men der kunne heller ikke sættes tid på dette. Dog understregede hun at hvis ikke jobcenteret gjorde noget aktivt nu, så ville min tilstand blive stationær og ikke udvikle sig yderligere fra der hvor jeg er nu.

Og jeg har for længe siden kontaktet pensam, men der er ikke noget at komme efter.

Jeg føler mig bare så trådt på lige nu- jeg arbejdede for kommunen - gik ned med stress, hvorved en gammel ptsd sprang ud i lys lue igen, hvorefter jeg blev opsagt efter 2½ uges sygdom, og nu kan jeg kæmpe med et jobcenter ..som vel burde hjælpe mig tilbage på arbejdsmarkedet og ikke spænde ben for mig ?!.

Hvem vudere og hvad vudere de revalidering og fleks udfra ? .... hvis de bestemmer suverænt - hen over hovedet på læger og borger...... ja så forstår jeg udemærket at så mange får svært ved nogensinde at finde fodfæste igen.

Sidst redigeret af MLT; 20-04-2013 kl. 10:47.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Falder for varighedsbegrænsningen på forkert grundlag Heidi72 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 04-03-2012 17:38
Varighedsbegrænsningen fjernes? Eller? Ricky M. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 29-11-2011 23:02
Socialdemokratiet vil fjerne varighedsbegrænsningen på sygedagpenge nilla Politik og Samfund 6 18-02-2011 13:53
Sygedagpenge stop pga.varighedsbegrænsningen , smidt på kontanthjælp.... DEZA Alt det andet 5 29-07-2010 11:46
Beregning af 52 uger ved varighedsbegrænsningen ama Din historie 0 08-11-2009 20:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension