K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2010, 09:08   #11
charlutti
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
charlutti er ny på vejen
Hej

Jeg har selv kronisk træthedssyndrom.

Der findes en forening www.me-cfs.dk

Der findes desværre ingen behandling endnu, men håber at de på et tidspnkt

finder ud af hvad denne sygdom går ud på.

Alle med kronisk træthedssyndrom kan fortælle en historie som ligner din. Mange års kamp

og frustration over hvad der er galt.

Held og lykke

Hej Kelle

du kan få oplysninger på denne hjemmeside om kronisk træthedssyndrom som hedder ME/CFS. Der er en forening, som kan hjælpe dig videre.

www.me-cfs.dk

Der er ikke så mange danske læger der ved noget om denne sygdom. Der forskes meget på verdensplan.

Det er ikke psykisk lidelse.

held og lykke

Sidst redigeret af Webmaster; 29-06-2010 kl. 12:26. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
charlutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2010, 08:20   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Charlutti,

Tak for hj. siden. Jeg har selv lidt af kronisk blære betændelse i ca 15 år, de sidste år inden jeg "røg ned med flaget", blev de mere og mere instense. Den dag i dag hvor jeg, hvis jeg har lidt for meget at se til kan få denne ubehagelige fornemmelse af bb.

Jeg endte med at få nogle kraftige nyrebækken betændelser og efter at være blevet indlagt herfor i sidste omgang, blev jeg ringet tilbage til hospitalet da mit infektionstal var for højt og jeg skulle i drop.

Det gik ca. 1 år med at jeg kørte min krop endeligt ned og der blev alle smerter , muskelspændinger og træthed sat på en hård prøve. Her 4 år efter har jeg ikke nogle betændelses smerter, men altså smerter, spændinger, træthed og alt det også ligger i Neurostæni. Spørgsmålet er dog om jeg "også" har det eller noget af det ? Hvor får man det undersøgt ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 00:28   #13
Kelle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2010
Lokation: Lidt forskellige steder, men altid Jylland - så vidt jeg husker. :)
Indlæg: 35
Styrke: 14
Kelle er ny på vejen
Hvis du tror du har det, kunne du jo prøve at snakke med din læge om at blive henvist til en neurolog. Jeg ved ikke helt hvordan sygdommen diagnosticeres, men det er vist ved en neurolog og temmelig besværligt.
I første omgang skal jeg til en reumatolog, for at finde ud af om jeg har fibromyalgi eller psoriasisgigt.

Jeg mener også at der er noget psykisk i det. Nogle nedtursfølelser. Det hænger nok også sammen med smerten og trætheden. Men først og fremmest er det jo en fysisk sygdom.

Motion virker bestemt ikke for mig. Engang kunne jeg løbe mange kilometer og var i god form. I dag har jeg smerter/udmattelse efter få hundrede meter.

Jeg ville ønske, jeg kunne få mit gamle liv tilbage med drømmen om den uddannelse jeg ville have valgt og der hvor jeg ville flytte hen osv. Men det er som om, at alting er gået i stå.
Kelle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 08:39   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Kelle,

Godt at høre fra dig. Jeg ved ikke helt om det er det jeg har eller om mine smerter "kun" er psykisk relateret. Jeg har været til rheumatolog og jeg har absolut ikke fibromyalgi som han sagde. Han har været så "flink" at skrive til min sag, at jeg er fuldtstændigt klar til at arbejde, nærmest.

Jeg har det godt med motion, eller det vil sige at jeg er nødt til at komme afsted selvom jeg er i smerte. Når jeg er der har jeg det godt og ikke mindst bagefter, dog skal jeg hjem på sofaen bagefter og pleje mig selv og restituere. Grunden til at jeg søger lidt på emnet, er fordi der er mange psykiatere og psykologer der ikke har erfaring med smerter og psykiske diagnoser. Men jeg tror på de psykiske diagnoser jeg har og så må jeg se hvordan og hvorledes.

Der står meget interessant på den hj. side vi fik af Charlutti, håber at du kommer videre med dit. Jeg kan forestille mig at det handler utrolig meget om at kende og respektere sine grænser og så arbejde videre udfra dette.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 11:46   #15
Kelle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2010
Lokation: Lidt forskellige steder, men altid Jylland - så vidt jeg husker. :)
Indlæg: 35
Styrke: 14
Kelle er ny på vejen
Hej Charlutti

Jeg så ikke lige du havde skrevet, før jeg selv havde skrevet.

Tak for linket, jeg vil straks tage et kig på den hjemmeside.

Enteneller: Jeg har haft en utrolig anstrengende weekend, der endte med at jeg besvimede af udmattelse. Jeg er nemlig rigtig dårlig til at kende grænsen, og jeg kommer tit til lige at overskride den, selvom det gør ondt, selvom jeg er træt. Så jeg håber også, at der snart sker noget og at jeg kan finde ud af hvor præcis min grænse ligger, og erkende at jeg altså ikke kan være så aktiv, som jeg har været. Jeg håber også, at du finder ud af, hvad der er skyld i dine smerter.

Jeg synes næsten det værste er IKKE at vide HVAD det er.
Kelle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 11:50   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja og man ikke ved hvor grænsen går, det er tit man overskrider den. Specielt hvis der lige sker en omlægning af ens hverdag, at man skal noget nyt eller lign, så vælter hele kort huset nærmest.

Lider du af nogle psykiske diagnoser ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 12:27   #17
Kelle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2010
Lokation: Lidt forskellige steder, men altid Jylland - så vidt jeg husker. :)
Indlæg: 35
Styrke: 14
Kelle er ny på vejen
Jeg gjorde engang, men det er nogle år siden efterhånden. Psykiateren sagde, at det ikke er noget, der burde komme igen. Det var noget angst udløst af en dårlig oplevelse.

Jeg har lige været inde på hjemmesiden Chanutti lagde herind, og jeg var helt overvældet. Det lyder jo som mig det hele. Også det med, at det startede med en virusinfektion. Jeg havde en slem influenza med halsbetændelse i maj sidste år og derefter var jeg udmattet hele sommeren og kunne ikke forstå hvorfor.

Jeg læste den der artikel om "modediagnose" og den gjorde et stærkt indtryk på mig. Tænk alt det hun har været igennem, fordi lægerne ikke vidste hvad det var.

Chanutti: Undskyld jeg mente Charlutti

Sidst redigeret af Webmaster; 29-06-2010 kl. 14:48. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Kelle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Diagnose kronisk træthedssyndrom (me-cfs)..... ab roses Alt det andet 26 26-05-2017 20:23
Kan jeg få flexjob - kronisk træthedssyndrom mcsigvardt Spørgsmål ang fleksjob 8 19-09-2012 18:01
Neurasteni (ME / CFS / Kronisk træthedssyndrom?? Hanstad Alt det andet 33 13-01-2012 17:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension