K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2011, 17:32   #11
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej PiaCP.

Godt indlæg, hvor du beskriver en stor tendens i dagen DK.

Stort tillykke m. dine evner til at skue bag ved den førte politik.

Du skriver flg.:

Hvor jeg nu mener, at også Nyrup lagde grunden i hans slutperiode, ikke så meget ideologisk, men mere de få store bummerter han lavede og ikke mindst indføringen af spindoktorer til at kommunikere det man ikke vil sige åbent. Og det på trods af Nyrup, jo, faktisk ikke hørte til dem der har mest klar i mundspyttet, hvorfor han kunne bruge undskyldningen at få sine buskaber mere klart ud, men jo også brugte dem som værn mod direkte dialog m. vælgerne. Det er efter mine mening et af de største problemer for et reelt demokrati, at disse journ. som spinnere kan ødelægge deres hverv vigtigste funktion, nemlig at uvildige betragtere og undersøgere af det politiske system, således at den enkelte borger ikke skal læse alt, overhøre alle møder på Borgen ect., men kan få det i god komprimeret form, g tage stilling til dette el. hint emne, så når stemmeurnerne kalder, at det ikke bare kommer til at handle om synes er pæn, sød, el. lyder mest troværdig lige nu.

Men hvis man skulle forholde sig til retorikken i flg.: når nogle snyder må staten forudsætte at alle snyder på et tidspkt. Ergo må man kontrollere alle uanset om man reelt har nogen mistanke om de snyder.

Så kan man igen ved en simpel metode se om der er hold i dette argument: når nogle er syge må staten forudsætte at alle på et tidspunkt bliver syge. Ergo bør alle sendes til lægen uanset om de reelt er syge pt.

Der er sikkert ikke mange der vil bestride begge første udsagn, men den eft.flg. argumentation, vil der sikkert være nogen der vil forholde forskelligt til. For min del er er begge slutkonklusioner lige hen i vejret og dårlige for samfundet uanset øk. vinkel el. moralsk vinkel.
Jammen Gunvor helt enig! Nyrup startede Spinneriet, måske som du skriver "da han havde uld i mund" men nu er politikere idag ikke særlig entusiastiske, for dem er "blot" en karriere, som vi så rigtigt så på især Fogh.

Før var dette et erhverv der affødte respekt og folk troede at disse mennsker måtte da være idealister af den sande "kasse" ....hmm dette gælder IKKE mere!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 20:21   #12
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Omkring snyd med SU, så var der et extremt tilfælde i et magasin der hedder, "Penge og privat økonomi" for omkring 2 mdr.

I dette blad er der en brevkasse, hvor en jura studerende spurgte til hvordan han kunne beholde sin SU, selvom han havde et studenterjob hvor han tjener ca. 25.000kr om mdr.

Han ville høre om han på en eller anden måde kunne oprette et selskab eller lign. hvor han kunne "skjule" sit studenterjob...

Jeg er i tvivl om det var rigtigt, for det håber jeg f..... ikke det er for så burde han måske finde et andet studie.....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 20:30   #13
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Susanne2412.

Helt enig i at jurastud. burde finde sig et andet studie:

dels fordi han åbenbart ikke kan finde ud af at anvende sin studieretning i praksis vha. selv at finde den lovgivning (læse hul) som hn efterlyser

dels fordi han jo allerede er ved at fifle m. lovgivningen og finde huller, hvorfor vi som samfund ikke har brug for den slags advokater, dem er der allerede nogen af.

Men han var måske ikke nået til den retsetiske del af studie endnu.Det kan man da håbe på el. også var han syg den dag
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 07:52   #14
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
ER igen da helt enig med både Susanne og Gunvor - når man tjener den slags penge skal man selvfølgelig ikke have su! (meen med tanke på propaganda.........................)

Og egentlig synes jeg heller ikke man skal den når man bor hjemme, hvis elelrs ens forældre tjener nok...for et eller andet sted, kan den unge jo godt blive hjemme, selvom mor og far ikke tjener noget videre.

Synes ikke man burde fjerne caf'e pengene fra alle over en kam, men igen gå ud fra indtægt, da det kan være fordi ens forældre ikke kan få hverdagen til at hænge sammen uden den unges hjælp......

Dejligt i gider give jeres besyv med på mit lille indlæg - Tak
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 08:48   #15
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
efter normale regler så mener jeg ikke man får SU i lønnet praktik perioderne..

og mindes da heler ikke det var sådan da jeg studerede..

og nu er det jo ikke alle som er jura studerende.. mange i laver uddanelse kan ikke få økonomien til at slå til. uden hjælp hjemme fra..

her er jeg alene med to i uddannelse.. og vi gør det at vi sender den ene i militæret nu. for vi har ikke råd til at han forsætter.. så ser vi lige tiden an frem til efteråret.. med den anden. får han en lærerplads så bliver han eller er det ud at tjene penge..

sådan er skæbnen på unge af enlige i de tider vi har nu..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 09:24   #16
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
maja-bell det bestemmer man fakta selv idag, da man har så og så mange klip....til ens studie-tid og dem bruger man så som man ønsker, er det sidste jeg har læst da

Godt i finder en løsning på tingene.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 00:57   #17
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
der er vel en grund til der er huller i lovgivning ellers havde de vel lukket den for 40 år siden.bare min mening
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gigtforedrag på DR2, Danskernes Akademi på torsdag den 1. december susa71 Alt det andet 0 30-11-2011 09:51
Tv-reportage om danskernes lyst/ulyst til at melde hinanden for socialt bedrageri Webmaster Politik og Samfund 13 06-03-2009 12:25
Mytedræber. Danskernes sygefravær er lavt Stella Politik og Samfund 2 18-12-2008 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension