K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2013, 23:02   #1
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Kommunernes afslag på at starte sag.

Vi inde i firmaet oplever at kommunerne prøver at undgå at skulle starte § 17 sager om pension der er indgivet inden nytår 2012.

Der er loven MEGET klar... De SKAL køre sagen:

Dem af jer der er i den situation skal kopiere nedenstående og sende det i en mail til kommunen: (gerne til både hovedmailen og sagsbehandleren)

"I det vi skal henvise til overgangsreglerne om behandling af førtidspensioner skal vi henstille til at sagen fortsætter.

Vi henviser her til:
SKR nr 9623 af 20/12/2012 fra Beskæftigelsesministeriet:
d) Overgangsbestemmelse vedr. behandling af sager om førtidspension

Sager om førtidspension, der før 1. januar 2013 er overgået eller burde være overgået til behandling efter reglerne om førtidspension, skal behandles efter de hidtil gældende regler, indtil der er truffet endelig afgørelse i sagen.

Det betyder, at i sager, hvor borgeren har indgivet anmodning til kommunen om behandling af sagen på det foreliggende grundlag, skal sagen behandles efter de hidtil gældende regler, indtil der er truffet endelig afgørelse i sagen. Det gælder således også i sager, hvor anmodningen er indgivet før 1. januar 2013 til kommunen på et tidspunkt, hvor kommunen har eller burde have påbegyndt en sag om førtidspension efter de hidtil gældende regler."

Link til reglerne
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 00:07   #2
Lotus80
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
Lotus80 er ny på vejen
Hvordan ved man om den bliver besluttet efter gamle regler, hvor fremgår det
Lotus80 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 01:23   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det vil de skrive til dig... Skriver de f.eks. at sagen skal foreligges det rehabiliterende team, så er de på den gale vej ude i kommunen...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 01:28   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du har søgt før nytår så er det eneste du skal have en partshørring....og så skal de afgøre sagen...

Hvis de begynder med at ville udfylde rehabiliterings skema osv....ja så prøver de at gøre det efter de nye regler...

@Ricky...

Vi har også set en del sager herinde hvor de forsøger alt de kan med at ville køre sagerne efter de nye regler...

Men det har som regel været nok at folk har brokket sig....

I sidste instans....vil sagen falde hvis man klager til BAN over en afgørelse der er lavet efter de nye regler.....men det er selvfølgelig altid bedre hvis sagerne bare køres som de skal...

EDIT
Der var du sørme hurtig Ricky
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 01:31   #5
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Tak for info folkens
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 11:43   #6
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Men det gælder vel ikke ansøgning om fleksjob indgivet i 2012?
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 15:45   #7
Lejeko
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
Lejeko er ny på vejen
Jeg har lige et opklarende spørgsmål.....håber nogen ser det her i tråden.

Hvis en borger har haft en ftp-sag kørende siden 2010 (dont ask) jeg er ikke helt inde i det endnu, og hun får at vide at den nu skal behandles efter de nye regler - og hendes ansøgning ikke er efter § 17 - hvad så?

Hun overvejer om hun bare lige nu skal søge efter § 17, men tænker at det vil få sagen til at trække endu mere ud.
Hun er 62 år og har en diganoseliste længere end end arm "Jeg ville ikke engang gide at arbejde med mig selv" er hendes egen kommentar.

Hvad er det klogeste hun kan gøre?

KH Lejeko
Lejeko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 15:58   #8
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
kommunen afventer skæringsdato(65 år) for alm pension, dvs de trækker hendes §18 ud de næste 3 år. jeg ville selv vælge en §17 på det foreliggende så går der kun nogle måneder og derefter kan afslaget ankes.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 18:44   #9
Lejeko
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
Lejeko er ny på vejen
Tak Østerbro, det tænker både hun og jeg - altså at det er ren forhaling

Vi taler videre om at søge via § 17 men hun er jo nervøs for at skulle igennem for mange nye tiltag. MEN.....nu ser vi lige ad.
Lejeko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 06:37   #10
lisja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
lisja er ny på vejen
Er der ikke nogen der kan informere om de samme regler gælder for fleks????
lisja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor skal jeg starte ? TylerGirl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 28-05-2013 20:46
hvordan starte man en tråd op? nuller Hjælp til Forum Brug 1 18-01-2012 20:34
starte rp Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 26-09-2011 04:28
Starte Aps. selskab som sygemeldt Søvnløs Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 05-05-2011 04:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension