K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2013, 13:29   #1
Simba2010
ADHD ... og hva så ?!
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Lokation: Kalundborg
Alder: 58
Indlæg: 5
Styrke: 0
Simba2010 er ny på vejen
Lidt hjælp til forståelse ...

Jeg er nu nået dertil, hvor mine sygedagpenge stopper den 31 juli.

Men der er mange ting jeg er i tvivl om efter jeg har læst "loven" omkring sygedagpengestop.

Den 28 sep. 12 flyttede jeg kommune fra Slagelse til Kalundborg.
I Slagelse kommune fik jeg efter hvert møde med min sgb tilsendt et skriftligt referat.
I Kalundborg har jeg INTET modtaget. Jeg har modtaget indkaldelse til møder, "lønseddel" og nu brev ang sygedagpengestop.

I Slagelse kommune kom jeg i virksomhedspraktik, men valgte selv at stoppe, da jeg følte at NU var jeg klar til arbejdsmarkedet.
Desværre gik der kun 2 måneder, så måtte jeg igen sygemeldes.

Jeg flytter så til Kalundborg kommune, skifter naturligvis læge og får straks en hvenvisning til en psykiater. Han fastslår med 7 tommer søm, at jeg HAR en svær diagnose OG social angst. ( Hvilket jeg har været i behandling for siden 30 dec. 2010). Dette er den 23 januar.
Jeg har siden været hos min psykiater en gang om månden. Den 4 april får jeg så diagnosen ADHD, som jeg nu er i behandling for.

Jeg har TO gange gennem Kalundborg været sendt i Fitness-center, hvilket jeg ikke har kunnet gennemføre pga angsten.

Min sgb i Kalundborg sagde at hun ville sætte sig ind i min sag og indhente papirer fra min psykiater. Hvilket hun IKKE har gjort - ifølge min psykiater.
Hun har heller ikke sat sig ind i papirerne fra Slagelse kommune.

NU er det så jeg ikke lige kan gennemskue reglerne :

SKAL min sgb følge op på vores møde med et skr. referat ang hvad der er aftalt på mødet ?

SKAL kommunen skr. give besked, hvis min virksomhedspraktik fra sidste år tæller som en arbejdsprøvning ?

Jeg aner intet om min sag efter Kalundborg har overtaget den, og nu agter jeg selvfølge at søge aktindsigt.

Da jeg i løbet af det andet forløb i Fitnesscenteret, ikke kunne gennemføre det, ringede min sgb og sagde at nu kunne hun ikke gøre mere for mig. Hun ville derfor flytte mig til en anden sgb. Hende skal jeg til møde hos den 16 maj.

Men hvad skal jeg gøre og gribe i?


Hilsen Margit
Simba2010 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 15:16   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at tale med din nye kommune om hvad der er op og ned og hvor du står.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 17:06   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Du kan altid søge aktindsigt, der kan du se hvad papirer Kalundborg Kommune har på dig.

Du finder skema under nyttige links
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 21:00   #4
Simba2010
ADHD ... og hva så ?!
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Lokation: Kalundborg
Alder: 58
Indlæg: 5
Styrke: 0
Simba2010 er ny på vejen
Hvem er det jeg skal tale med i kommunen ?

Hvis det er min sgb er kommunikation et lukket land.

Min nye sgb kender jeg desværre ikke før den 16 maj, og at komme igennem til hende på deres tlf tider er umuligt. Da jeg prøvede at få lagt en besked om tilbage-opringing fra hende, svarede sekretæren bare at det var de - sagsbehandlerne - ikke glade for, så det brugte de ikke.

Jeg har fundet skemaet ang aktindsigt, og det bliver personligt afleveret i morgen.
Og jeg er meget obs på at få en kvittering på at det er modtaget i jobcenteret.

Sidst redigeret af Simba2010; 02-05-2013 kl. 21:17. Årsag: Indsatte ord ... tænker hurtigere end jeg skriver *SUK*
Simba2010 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 07:50   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Simba2010 Se meddelelser
Jeg har fundet skemaet ang aktindsigt, og det bliver personligt afleveret i morgen.
Og jeg er meget obs på at få en kvittering på at det er modtaget i jobcenteret.
Helt fint.

Og fremover gør du så det, at når du skal til møde på kommunen, så har du forberedt en ny begæring om aktindsigt hjemmefra. Denne har du udfyldt, og skrevet, at du beder om aktindsigt "siden sidst". D.v.s., at næste gang, så skriver du, at du ønsker aktindsigt i alt hvad der er tilkommet i din sag siden d. 3/5-2013.

Og denne begæring om aktindsigt afleverer du ved skranken, mod kvittering, når du forlader mødet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 08:08   #6
Simba2010
ADHD ... og hva så ?!
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Lokation: Kalundborg
Alder: 58
Indlæg: 5
Styrke: 0
Simba2010 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Helt fint.

Og fremover gør du så det, at når du skal til møde på kommunen, så har du forberedt en ny begæring om aktindsigt hjemmefra. Denne har du udfyldt, og skrevet, at du beder om aktindsigt "siden sidst". D.v.s., at næste gang, så skriver du, at du ønsker aktindsigt i alt hvad der er tilkommet i din sag siden d. 3/5-2013.

Og denne begæring om aktindsigt afleverer du ved skranken, mod kvittering, når du forlader mødet.
1000 tak Vovse,
så langt havde jeg slet ikke tænkt. Jeg printede 2 begæringer ud i går for en sikkerheds skyld, og der ligger nu et i min kalender til den 16 maj.


Det jeg beder om vedr. aktindsigt, er det de papirer de har på mig i K kommune - jeg har aldrig bedt om aktindsigt i den gamle kommune, der kom papirerne efter hver samtale med min sgb.

Når nu jeg skal bede om aktindsigt i den nye kommune, er det så fordi at kommunen IKKE SKAL sende skr opfølgning efter møde ?
Har jeg bare været heldig med sgb i den gamle kommune ?


Håber det skrevne kan forstås
Simba2010 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 08:31   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Simba2010 Se meddelelser
Når nu jeg skal bede om aktindsigt i den nye kommune, er det så fordi at kommunen IKKE SKAL sende skr opfølgning efter møde ?
Har jeg bare været heldig med sgb i den gamle kommune ?


Håber det skrevne kan forstås
Kommunen har ikke pligt til, at sende et referat af hvert møde til dig, så enten har du haft en speciel aftale med din gamle sb, i din gamle kommune, eller også har du bare været rigtig heldig med den sb.

Men sb har notatpligt. D.v.s., at sb skal skrive i journalen, efter hvert møde, hvad der er blevet aftalt o.l.
Desværre ses det ofte, at sb'er ikke overholdet denne notatpligt, men ofte hjælper det hvis man jævnligt beder om aktindsigt.

Hvis man jævnligt beder om aktindsigt ved sb jo, at denne bliver "kigget over skulderen".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 08:51   #8
Simba2010
ADHD ... og hva så ?!
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Lokation: Kalundborg
Alder: 58
Indlæg: 5
Styrke: 0
Simba2010 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Kommunen har ikke pligt til, at sende et referat af hvert møde til dig, så enten har du haft en speciel aftale med din gamle sb, i din gamle kommune, eller også har du bare været rigtig heldig med den sb.

Men sb har notatpligt. D.v.s., at sb skal skrive i journalen, efter hvert møde, hvad der er blevet aftalt o.l.
Desværre ses det ofte, at sb'er ikke overholdet denne notatpligt, men ofte hjælper det hvis man jævnligt beder om aktindsigt.

Hvis man jævnligt beder om aktindsigt ved sb jo, at denne bliver "kigget over skulderen".

Super oplysning
Så ved jeg, at jeg skal være opmærksom på det.

PS. Sgb i den gamle kommune VAR rigtig sød, så jo jeg var heldig med hende.
Simba2010 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt hjælp tak! Tullepigen90 Dit og Dat 7 25-08-2012 16:29
Hjælp søges til forståelse af .. søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-07-2012 00:36
Hjælp/råd og forståelse til revalidering visello Alt det andet 5 30-06-2012 12:59
Hjælp til forståelse af revalidering Jeanett Alt det andet 7 02-06-2010 13:51
Forståelse for §§§ iben Spørgsmål ang fleksjob 2 25-11-2008 11:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension